Page 17 - medorledor115
P. 17

‫סרוק אותי‬‫מגזין מדור לדור‬                                             ‫חזון לעסק ‪-‬‬
                                                                        ‫איך קשור‬
      ‫על המומחה‬
                                                                    ‫למחזור ורווח?‬
                   ‫חמה אחרת‪ ,‬פקיד או פקידה יקבלו את פניו‪.‬‬
‫תראו לעצמכם בדמיון אילו פריטים מונחים כל המדפים‪ ,‬אילו‬                                                     ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
‫שירותים אנו נותנים ללקוחות שלנו‪ ,‬באילו צבעים צבועים הקירות‬
                                                               ‫כתבות קודמות דיברנו על תוכנית עסקית‪ ,‬למהב‬
            ‫וכך הלאה והלאה‪ ,‬רדו לרזולוציה כמה שיותר קטנה‪.‬‬
‫ככל שהדברים יהיו ברורים יותר‪ ,‬כך אנו נהיה ממוקדים יותר ונדע‬    ‫היא חשובה לעסק ואיך ניתן באמצעות תוכנית‬
                                                               ‫עסקית נכונה להגדיל את המחזור ואת‬
                                   ‫מה אנו מבקשים להשיג‪...‬‬
                                                                                                         ‫הרווחיות‪...‬‬
  ‫ככל שנבנה את החזון בצורה מדוייקת יותר‪ ,‬כך‬
      ‫יהיה לנו קל יותר לממש אותו ולהשיג אותו‪.‬‬                  ‫דיברנו על ההון האנושי ועל העלויות הכרוכות במציאת הון אנושי‬
                                                                                   ‫איכותי וטוב העוזר להגדיל מחזור ורווחיות‪.‬‬
‫וככל שנשיג יותר מהחזון‪ ,‬כך גם יהיה לנו קל יותר להשיג את‬
           ‫הלקוחות המתאימים‪ ,‬למכור להם יותר ולהרוויח יותר‪.‬‬     ‫דיברנו גם על הגדרות תפקיד להון האנושי העוזרות לעובדים‬
                                                               ‫למצוא את מקומם בעסק ולמצות מהם את הטוב ביותר עם חיוך‬
‫חשוב שבתוכנית העסקית ותוכנית העבודה נדגיש את החזון ואת‬
‫המשימות אותן אנו צריכים לבצע כדי להגשים את החזון‪ .‬כך יהיה‬                                                    ‫על השפתיים‪.‬‬

              ‫הדבר תמיד מולנו ונוכל להתמקד בו ולממש אותו‪.‬‬      ‫והיום נדבר על חזון לעסק‪ ,‬מהו חזון ולמה כל עסק חייב‬
‫רק טיפ קטן אחד – אל תחששו ואל תהססו לבצע לעצמכם דימיון‬                ‫חזון ובמה החזון תורם להגדלת מחזור ורווחיות‪...‬‬
‫מודרך על החזון‪ ...‬זה עובד על באמת‪ .‬קחו דף ועט‪ ,‬כתבו וציירו את‬
                                                               ‫אם הולכים לויקיפדיה הגדרת החזון היא זו‪" :‬מבט צופה פני עתיד‪.‬‬
           ‫החזון וצרפו אותו לתוכנית העסקית ותוכנית העבודה‪.‬‬     ‫בעסקים מושג זה מתייחס לתמונת המציאות הרצויה שאותה‬
                                           ‫בהצלחה לכולכם‪.‬‬      ‫הארגון מבקש להשיג או לקדם כחלק מן האסטרטגיה העסקית‬

‫ענבל יפת ‪ -‬פיתוח ויעוץ לעסקים ‪ -‬מפתח תבנית השילוש הקדוש‬                                                      ‫הכוללת שלו"‬
                   ‫לניהול עסק מצליח ‪ -‬לנהל במקום להתנהל‬                               ‫בואו נפשט את המילים אשר בהגדרה‪...‬‬
                                                               ‫"מבט צופה פני עתיד" – איפה אנחנו רוצים להיות עם העסק בעוד‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬                            ‫תקופת זמן‪ ,‬בד"כ שנתיים עד שלוש מהיום‪.‬‬
                                                               ‫איך אנו רוצים שהעסק שלנו יראה‪ ,‬מה אנו רוצים שהלקוחות‬
                                                                                    ‫והקהל הרחב יחשוב ויגיד על העסק שלנו‪.‬‬
                                                                        ‫בצעו לעצמכם דמיון מודרך על איך יראה העסק פיזית‪...‬‬
                                                               ‫האם אנו רוצים להצטייר כעסק יקר‪ ,‬איכותי‪ ,‬עסק מקצועי‪ ,‬עסק זול‬
                                                               ‫ונגיש לכמה שיותר קהלים או לשכבת אוכלוסייה מסוימת‪ .‬למי אנו‬
                                                                                    ‫מקדים את המוצרים או השירותים שלנו‪...‬‬
                                                               ‫איך אנו מבקשים שהעסק שלנו יראה פיזית – איך תראה הכניסה‬
                                                               ‫לעסק‪ ,‬איך יראה המשרד‪ ,‬קליניקה‪ ,‬סדנא או כל דבר אחר‪ .‬איפה‬
                                                                   ‫ממוקם השולחן‪ ,‬פינת הקפה‪ ,‬איך נראה כל דבר ודבר בעסק‪...‬‬
                                                               ‫מהי הדרך בה נקבל לקוח‪ ,‬רק בברכה‪ ,‬נמזוג לו כוס קפה או שתיה‬

‫גיליון ‪17 115‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22