Page 28 - medorledor106
P. 28
עסקים וכלכלה
שקיפות
מגדילה מכירות
האם יש לך העדפות מסויימות? מאת :ענבל יפת
חשבת על תקציב?
סדרת המאמרים האחרונה ,דברנו על כל הנוגעב
חשוב נפח /גודל /הספק /מהירות/צבע לחווית הלקוח אצלנו בעסק.
ועוד שאלות נוספות בהתאם למוצר או לשירות אשר יעזרו למקד
דברנו והגדרנו מה היא חווית לקוח ,מהי הקשבה ,שפת גוף ועוד...
את הלקוח. יחד עם זאת ולמרות כל זאת ,אחד מהדברים העיקריים החשובים
שאלות מיקוד אילו ,יוצרות אצל הלקוח תחושת בטחון ואימון באיש ללקוח ומגבירים את החוויה החיובית ואת תחושת הבטחון היא...
שקיפות .שקיפות מגדילה באופן ברור את מחזור המכירות ואת
המכירות.
שאלות אילו מאפשרות ללקוח להרגיש כי אנו באמת מנסים הרווחיות!!!
להתאים לו את המוצר המדוייק ולא סתם מנסים "לדחוף" אז איך יוצרים שקיפות?
שאלות בירור צרכים אילו ,שאלות מיקוד אילו גורמות ללקוח להבין
השלבהראשון בתורת המכירות הוא יצירת קירבה ואמון עם הלקוח.
כי הכל פרוס בפניו ,הכל גלוי ואין אותיות קטנות או נסתרות. השלב השני הוא בירור צורכי הלקוח – מה הוא בדיוק מחפש או
שאלות בירור צרכים ,גורמות ללקוח להרגיש ולהבין כי אנו שקופים
רוצה לקנות .שני השלבים האלו חייבים לבוא יחד.
בפניו ולא מסתרים ממנו דבר. פעם ,לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות שכנוע הלקוח
תחושת השקיפות מגבירה אצל הלקוח את היה בעיקר דרך מחיר.
תחושת האימון באיש המכירות ,ולכן קל לו יותר היום ,שהכל גלוי וחשוף ,הלקוח מגיע מוכן עם שיעורי בית ,גם של
מחיר וגם של מה בדיוק הוא מחפש או רוצה .לכן ,המחיר הוא כבר
לרכוש מאיתנו מאשר אצל המתחרים.
לא הדרך הכמעט יחידה לשכנע לקוח לרכישה...
אז אל תנסו "לדחוף" אלא תבררו צרכים ,תהיו שקופים ,תעצימו רק הערת ביניים -זה שהלקוח הגיע עם שיעורי בית לא אומר
את חווית הקנייה של הלקוח ותגדילו את מחזור המכירות.
שהוא אכן יודע מה הוא מחפש בדיוק.
שלכם,
ענבל יפת -פיתוח ויעוץ לעסקים כאן נכנס לתמונה השלב השני של תורת המכירות והוא בירור
מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח צורכי הלקוח אשר מגיע יחד עם השלב הראשון של בניית האמון.
כדי לתת מענה מדוייק לדרישות הלקוח על המוכר לברר את צורכי
לנהל במקום להתנהל הלקוח .בירור הצרכים צריך להתבצע באופן מקצועי וממוקד ,כך
שתוך כמה שאלות קצרות ,נוכל כבר למקד את הלקוח במוצר עד
[email protected] I 050-4242606
שלושה אשר עונים על דרישותיו.
שאלות למיקוד ובירור צרכים יכולות להיות:
למי מיועד המוצר? (גבר ,אישה ,ילדים ,מבוגרים או מתבגרים,
מתנה למשהו)....
מהי תדירות השימוש במוצר?
28