Page 28 - medorledor106
P. 28

‫עסקים וכלכלה‬

                                                                      ‫שקיפות‬
                                                               ‫מגדילה מכירות‬

                            ‫האם יש לך העדפות מסויימות?‬                                                  ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
                                       ‫חשבת על תקציב?‬
                                                               ‫סדרת המאמרים האחרונה‪ ,‬דברנו על כל הנוגעב‬
                    ‫חשוב נפח ‪ /‬גודל‪ /‬הספק‪ /‬מהירות‪/‬צבע‬                            ‫לחווית הלקוח אצלנו בעסק‪.‬‬
‫ועוד שאלות נוספות בהתאם למוצר או לשירות אשר יעזרו למקד‬
                                                               ‫דברנו והגדרנו מה היא חווית לקוח‪ ,‬מהי הקשבה‪ ,‬שפת גוף ועוד‪...‬‬
                                                ‫את הלקוח‪.‬‬      ‫יחד עם זאת ולמרות כל זאת‪ ,‬אחד מהדברים העיקריים החשובים‬
‫שאלות מיקוד אילו‪ ,‬יוצרות אצל הלקוח תחושת בטחון ואימון באיש‬     ‫ללקוח ומגבירים את החוויה החיובית ואת תחושת הבטחון היא‪...‬‬
                                                               ‫שקיפות‪ .‬שקיפות מגדילה באופן ברור את מחזור המכירות ואת‬
                                                 ‫המכירות‪.‬‬
‫שאלות אילו מאפשרות ללקוח להרגיש כי אנו באמת מנסים‬                                                             ‫הרווחיות!!!‬

       ‫להתאים לו את המוצר המדוייק ולא סתם מנסים "לדחוף"‬                                     ‫אז איך יוצרים שקיפות?‬
‫שאלות בירור צרכים אילו‪ ,‬שאלות מיקוד אילו גורמות ללקוח להבין‬
                                                                ‫השלבהראשון בתורת המכירות הוא יצירת קירבה ואמון עם הלקוח‪.‬‬
     ‫כי הכל פרוס בפניו‪ ,‬הכל גלוי ואין אותיות קטנות או נסתרות‪.‬‬  ‫השלב השני הוא בירור צורכי הלקוח – מה הוא בדיוק מחפש או‬
‫שאלות בירור צרכים‪ ,‬גורמות ללקוח להרגיש ולהבין כי אנו שקופים‬
                                                                             ‫רוצה לקנות‪ .‬שני השלבים האלו חייבים לבוא יחד‪.‬‬
                               ‫בפניו ולא מסתרים ממנו דבר‪.‬‬      ‫פעם‪ ,‬לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות שכנוע הלקוח‬

  ‫תחושת השקיפות מגבירה אצל הלקוח את‬                                                                  ‫היה בעיקר דרך מחיר‪.‬‬
  ‫תחושת האימון באיש המכירות‪ ,‬ולכן קל לו יותר‬                   ‫היום‪ ,‬שהכל גלוי וחשוף‪ ,‬הלקוח מגיע מוכן עם שיעורי בית‪ ,‬גם של‬
                                                               ‫מחיר וגם של מה בדיוק הוא מחפש או רוצה‪ .‬לכן‪ ,‬המחיר הוא כבר‬
          ‫לרכוש מאיתנו מאשר אצל המתחרים‪.‬‬
                                                                              ‫לא הדרך הכמעט יחידה לשכנע לקוח לרכישה‪...‬‬
‫אז אל תנסו "לדחוף" אלא תבררו צרכים‪ ,‬תהיו שקופים‪ ,‬תעצימו‬        ‫רק הערת ביניים ‪ -‬זה שהלקוח הגיע עם שיעורי בית לא אומר‬
       ‫את חווית הקנייה של הלקוח ותגדילו את מחזור המכירות‪.‬‬
                                                                                       ‫שהוא אכן יודע מה הוא מחפש בדיוק‪.‬‬
                                                    ‫שלכם‪,‬‬
                            ‫ענבל יפת ‪ -‬פיתוח ויעוץ לעסקים‬      ‫כאן נכנס לתמונה השלב השני של תורת המכירות והוא בירור‬
            ‫מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח‬           ‫צורכי הלקוח אשר מגיע יחד עם השלב הראשון של בניית האמון‪.‬‬
                                                               ‫כדי לתת מענה מדוייק לדרישות הלקוח על המוכר לברר את צורכי‬
                                      ‫לנהל במקום להתנהל‬        ‫הלקוח‪ .‬בירור הצרכים צריך להתבצע באופן מקצועי וממוקד‪ ,‬כך‬
                                                               ‫שתוך כמה שאלות קצרות‪ ,‬נוכל כבר למקד את הלקוח במוצר עד‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬
                                                                                           ‫שלושה אשר עונים על דרישותיו‪.‬‬

                                                                           ‫שאלות למיקוד ובירור צרכים יכולות להיות‪:‬‬

                                                               ‫למי מיועד המוצר? (גבר‪ ,‬אישה‪ ,‬ילדים‪ ,‬מבוגרים או מתבגרים‪,‬‬
                                                                                                          ‫מתנה למשהו‪)....‬‬

                                                                                            ‫מהי תדירות השימוש במוצר?‬

                                                               ‫‪28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33