Page 25 - medorledor02
P. 25
‫מאת יהודית פסטרנק ‪ -‬מאמנת אישית‬

‫ובוטח בעצמי‪ ,‬להרגיש כלפיו הערכה ולדבר אליו בכבוד‬ ‫גיא‪ ,‬גבר צעיר בסוף שנות השלושים‪,‬‬
‫ובשקט‪ ,‬לשתף אותו ברעיונות ולחלוק אתו את הידע שלי‪" .‬‬ ‫איש מצליח בארגון ידוע בארץ ובעולם‪.‬‬
‫הוא מגיע לפגישה לחוץ ומתוסכל‬
‫כדי להגיע לתוצאה הזאת צריך להתחיל לעבוד!‬ ‫ממקום העבודה שלו‪ ,‬מיחסיו עם‬
‫העמיתים ובעיקר מהתפקוד שלו מול‬
‫גיא מאמין שעל ידי הפגנת קשיחות וחוסר סובלנות לאנשים‬
‫הוא מראה שליטה‪ ,‬עליונות ועצמה‪ .‬האמת שונה‪ .‬למעשה‬ ‫הממונה הישיר עליו‪.‬‬
‫הוא חושש שאיננו מספיק טוב בעבודה‪ .‬בעיקר כשהבוס‬
‫מעיר הערות ביקורתיות שהן בחלקן נכונות ולפעמים‬ ‫הוא מרחיב ומספר קצת יותר על סביבת העבודה שלו‪,‬‬
‫מציין שהייתה לו תקופה ממושכת שבה ממש פרח אך‬
‫מביכות‪.‬‬ ‫דברים השתנו לרעה‪ .‬המשימות כיום מתמשכות‪ ,‬גולשות‬

‫האימון שלנו מתחיל להיות ממוקד‪ ,‬ובו‪-‬זמנית עדין ומכוון‬ ‫לזמנו הפנוי‪ ,‬משעממות ומתסכלות‪.‬‬
‫לטיפוח המשאבים שגיא רוצה לחזק – סובלנות‪ ,‬והערכה‬ ‫גיא מספר על התנהגויות שלו ושל הסובבים אותו ועל‬
‫רגשות המתעוררים אצלו באירועים ומצבים שונים‪.‬‬
‫עצמית‪.‬‬ ‫הוא מדגיש בעיקר את חוסר שביעות הרצון שלו מעצמו‬
‫גיא מגלה שה"רווח הסמוי" שהאמין שיש לו‪ ,‬פעל בכיוון‬ ‫ומתגובותיו כלפי האחרים ‪ ,‬תגובות שאינן מקדמות אותו‪.‬‬
‫ההפוך‪ .‬הוא לומד שכאשר תשומת הלב שלו נתונה‬ ‫לשאלתי מה הוא חושב באופן כללי על מעמדו ויחסיו עם‬
‫להסתרת הפחדים הוא למעשה מגביר אותם‪ .‬הוא לומד‬ ‫הצוות כולו‪ .‬הוא מתאר דווקא תמונה ממש יפה ‪ ,‬הוא מדבר‬
‫איך לעבור‪ ,‬במהירות‪ ,‬ממצבי לחץ וחוסר סובלנות להרגשת‬ ‫על היכולות המצוינות והרציניות שלו בעבודה ועל ההערכה‬
‫שלווה ונינוחות‪ ,‬הוא פוגש באופן מידי את הביטחון והערכה‬ ‫הגדולה לה הוא זוכה מכולם ‪ ,‬הקולגות והלקוחות‪ .‬הוא‬
‫מודה שיש לו דרישות גבוהות מעצמו ומכולם‪ ,‬הוא מקצוען‬
‫שעוזרים לו לשנות את כל התמונה‪.‬‬ ‫קשוח וחריף שולט בכל התחומים יותר מכל אחד אחר‬
‫התוצאות מדהימות‪ ,‬גיא מדווח תוך זמן קצר על שינוי‬
‫משמעותי בהערכה העצמית ובסבלנותו המשפיעים גם‬ ‫בעסק‪.‬‬
‫על מעגלי חיים אחרים‪ ,‬משהו בגיא מתרכך הוא מתקרב‬
‫לשאלה מה הוא היה רוצה לעשות או לקדם ? הוא מתאר‬
‫יותר גם לאשתו ולילדיו‪.‬‬ ‫תפקיד אחר בעסק שמעניין אותו‪ ,‬תפקיד בעל תוכן‬
‫מאתגר‪ ,‬הובלת פרויקט בעל אופי יצירתי יותר‪ .‬הוא מאמין‬
‫אנחנו עובדים על דפוסי התנהגות חדשים במצבים קשים‬ ‫שהוא יכול להצליח גם אם חסרה לו הכשרה רשמית לכך‪.‬‬
‫עם הבוס‪ .‬גיא מבין לראשונה את המהות המרכזית שיש‬ ‫לא ‪,‬הוא לא שיתף את הבוס בשאיפותיו‪ .‬לדבריו עוד לא‬
‫למפגש עם הבוס – הוא מבין שזוהי השתקפות שלו לעצמו‬ ‫נוצרה ההזדמנות המתאימה לכך כי בכל פגישות העבודה‬
‫דרך עיניו של הבוס ויכול להפיק ממנה תועלת מרובה‪ .‬הוא‬ ‫יש מתח באוויר שחוסם אותו ‪ .‬הוא מודה שיש משהו ביניהם‬

‫לומד איך לעשות זאת‪.‬‬ ‫שלא עובד טוב‪.‬‬
‫הוא לומד שככל שיאבק יותר במצבים בלתי רצויים‪ ,‬הם‬
‫יחזרו ויוקרנו אליו חזרה דרך האנשים סביבו‪ .‬גיא נרגע‬ ‫התמונה מתחילה להתבהר‪.‬‬
‫ומסכים ללמוד להשתמש בידע החדש ביעילות שתקדם‬ ‫הקושי המרכזי של גיא הוא מול הבוס הישיר הממונה עליו‪.‬‬
‫המצוקה של גיא מזמינה אותנו להתבונן בשני דברים‪ :‬בצד‬
‫אותו להגשמה‪.‬‬ ‫הרגשי שלו ובצד ההתנהגותי‪ ,‬שכמובן קשורים זה בזה‬

‫השלב המכריע בשלוש פגישות שלנו‪.‬‬ ‫ומשלימים זה את זה‪.‬‬
‫אנחנו משחזרים את אחת הפגישות הקשות שהיו לגיא עם‬ ‫המשאלה של גיא ‪" :‬אני רוצה להיות יותר סובלני עם האנשים‬
‫הבוס‪ .‬עכשיו הוא מזהה אפשרויות תגובה חדשות‪ ,‬כמו‬ ‫באופן כללי‪ ,‬אני רואה שלעתים איני מסוגל לקבל דברים‬
‫להרפות ולכבד את המנהל הלחוץ שרוצה להוכיח שגם‬ ‫שאומרים לי ואיני מאפשר לאחרים להביע את עצמם‪ ,‬אני‬
‫הוא שווה משהו‪ .‬גיא סומך על עצמו ומתכנן פגישה ממקום‬ ‫מיד מגיב בכעס ‪,‬בהתנגדות או בקשיחות והקושי הגדול‬

‫חדש‪.‬‬ ‫ביותר שלי‪ ,‬הוא עם המנהל שלי‪" .‬‬
‫אנחנו מנסחים מטרה ברורה ‪.‬‬
‫בפעם הבאה ניפגוש את ורד שמתלוננת על דכאונות‬
‫שמונעים ממנה לתפקד‪.‬‬ ‫"בהקשר של שיחותיי עם הבוס שלי‪ ,‬אני רוצה להרגיש נינוח‬

‫‪25‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30