Page 27 - medorledor01
P. 27
‫איך מצטרפים לחוג?‬ ‫מצטיינת בפשטותה וביעילותה ומיועדת לכלל האוכלוסייה‬
‫ולשני המינים‪ :‬ילדים‪ ,‬נוער‪ ,‬בוגרים‪ ,‬אוכלוסיה מבוגרת‬
‫"החוג מיועד לשני המינים‪ ,‬מגיל ‪ .5‬באים לשניים שלושה‬
‫שעורי ניסיון‪ ,‬ההורים נוכחים‪ .‬מהאימון הראשון הילדים‬ ‫ואוכלוסייה מוגבלת‪.‬‬

‫מתנסים ויוצאים עם ידע בסיסי‪.‬‬ ‫בק‪.‬מ‪.‬י‪ .‬לומדים מגוון הגנות נגד מכות ובעיטות‪.‬‬
‫בהגנה עצמית‪ ,‬מצד אחד הכל אפשרי ומהצד האחר שום‬ ‫שחרורים מתפיסות שיער‪ ,‬מתפיסות ידיים‪,‬‬
‫תרגיל אינו חובה‪ .‬ילד לא גמיש – לא יבעט גבוה‪ .‬ילד‬ ‫מחביקות ומחניקות‪ .‬הגנות מתקיפה במקל‪,‬‬
‫מוגבל ביד אחת – יבצע תרגילים ביד השנייה וכן הלאה‪.‬‬ ‫בסכין‪ ,‬ומאיום אקדח‪ .‬מלפנים‪ ,‬מאחור מהצדדים‪,‬‬
‫כולל הצמדה לקיר‪ ,‬כולל בשכיבה‪ .‬וכמובן מגוון‬
‫חובת המדריך למצוא פתרון מתאים למתאמן‪".‬‬ ‫מכות ובעיטות להמום התוקף‪ .‬כל זאת תוך דגש‬
‫"אני מעודדת את הילדים בהצלחותיהם"‪ ,‬היא מסכמת‪,‬‬
‫"דימוי עצמי חיובי הינו מפתח ליכולת ולביטחון עצמי‪ .‬כל‬ ‫על שליטה ושימוש בידע לפי הצורך‪.‬‬

‫ילד מתקדם כלפי עצמו‪ ,‬ללא השוואה לאחרים‪".‬‬ ‫את בטח זוכרת את המכה שנתת למישהו‬
‫והוא כמעט מת‪.‬‬
‫טיפ להגנה עצמית‬
‫"לשמחתי לא נתקלתי במצב כזה ואני מקווה שלא אתקל‪.‬‬
‫"תהיה מודע לסכנות‪ .‬תקשיב לתחושת הבטן‪ .‬אל תכנס‬ ‫אני לא אלך במודע באזור שאינו בטוח‪ .‬אומרים שאופן‬
‫למצב שאינך יודע איך תצא ממנו‪ .‬אל תנסה להיות גיבור"‪.‬‬ ‫ההליכה‪ ,‬הערנות והביטחון שמשדרים המתאמנים מונע‬

‫מה עושים אם מישהו גדול ממדים ניגש אליך ודורש‬ ‫מראש את העימות"‪ ,‬מציינת בית‪-‬אב‪.‬‬
‫טלפון או ארנק?‬
‫"לאורך שנים היה לי בן זוג לאימונים‪ ,‬איש גדול‪ .‬היינו‬
‫"אתה באותה שנייה נותן לו את הטלפון או הארנק‪ ,‬יתכן‬ ‫זוג מאוד מגוחך‪ .‬אני התאמנתי עליו בביצוע התרגילים‪:‬‬
‫שהרווחת את החיים‪ .‬אם זיהית תנועת תקיפה‪ ,‬אתה חייב‬ ‫להיכנס נכון‪ ,‬לתקוף נכון‪ .‬יכולתי לעבוד מהר וחזק בלי‬
‫להגן ולהמם אותו‪ ,‬שלא תפגע‪ .‬או להפחית את חומרת‬ ‫לחשוש לפגוע בו‪ .‬ולעומתי‪ ,‬בן הזוג שמח להתאמן‬

‫הפגיעה בך‪".‬‬ ‫ולהתמודד עם תוקפת קטנה‪ ,‬זריזה‪.‬‬

‫איפה הגבול בין לחיות בחרדה לבין חיים רגילים ?‬ ‫"לגבי הפלת תוקף ‪ -‬למה להתקרב לתוקף אם אפשר‬
‫להמם אותו מטווח רחוק יותר ?"‪ ,‬היא שואלת‪" ,‬בכל אופן‬
‫"לא חיים בחרדה! ואם המצב משתנה ‪ -‬מתפקדים‬ ‫הפלת תוקף הוא אירוע מכונן‪ ,‬ביחוד אם בן הזוג גדול וחזק‬
‫בהתאם"‪.‬‬
‫ממני‪ .‬זה מוכיח שהשיטה עובדת" היא אומרת בסיפוק‪.‬‬
‫אז אפשר ללכת אתך בסמטה חשוכה ?‬
‫אני בחיים לא אלך בסמטה חשוכה‪.‬‬ ‫"מאחר שהאימונים נעשים תוך ביקורת ואיפוק ‪ -‬אין‬
‫פגיעות‪ .‬תמיד אפשר לבקש מהמדריך לא לבצע תרגיל‪.‬‬

‫חניכים בדרגות הגבוהות יותר‪ ,‬המוכנים לכך נפשית‬
‫ופיזית‪ ,‬נכנסים לתרגילים קשים יותר ולפעמים 'חוטפים'‬
‫היא פורצת בצחוק וממשיכה‪" ,‬נכנסים‪ ,‬פורצים‪ ,‬מפילים‪,‬‬

‫חוטפים‪ ,‬כחלק משגרת העבודה ‪ -‬לשם כך התכנסנו‪.‬‬

‫"קרה שנתקלתי במצבים מפתיעים‪ :‬הלכתי ופתאום מישהו‬
‫פתח דלת רכב שכמעט פגעה בי; זינק עלי כלב שמירה‬
‫שלא הייתי מודעת לקיומו ‪ .‬בשני המקרים הגבתי בהגנות‬

‫ק‪.‬מ‪.‬י‪ .‬ולא נפגעתי‪.‬‬
‫גם בנהיגה אני שומרת מרחק ובודקת נתיבי מילוט‪ ,‬ראיה‬
‫רחבה מאפשרת לי לראות את המתרחש בכל הנתיבים‬

‫ולהגיב מוקדם יותר למתרחש"‪.‬‬

‫"ילד ש'עף' מאופניו ביצע גלגול ק‪.‬מ‪.‬י‪ .‬ויצא ללא פגע‪.‬‬
‫נערה שהחליקה בבית על הרצפה הרטובה‪ ,‬בלמה כפי‬
‫שלמדה ולא נפגעה‪ .‬אנו משתמשים בק‪.‬מ‪.‬י‪ .‬בחיי היום יום‬

‫בלי להרגיש בכך‪".‬‬

‫‪27‬‬
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32