Page 7 - medorledor30
P. 7

‫אין לי מילה לתאר את הזוועה‪ .‬מחריד‪ .‬הספידו אותה‪ :‬ילדים‪,‬‬       ‫מבית אריה נפטרה מדום לב בשיעור ספורט‪ ".‬התחלתי‬
  ‫משפחה‪ ,‬מורים ואני‪ .‬הדבר הכי קשה שעברתי בחיי‪ .‬התחיל‬           ‫לקבל כל מיני שיחות טלפון מוזרות ומאחר שהראש שלי‬
  ‫גשם והמחשבה היחידה שעולה לי לראש היא "איך השארתי‬             ‫היה טרוד באירוע‪ ,‬חברה טובה טרחה ולקחה ממני את הנייד‬
  ‫את הילדה שלי ככה בגשם"‪ .‬חזרתי לבית עם המון אנשים‪,‬‬            ‫לטפל בעניין‪ ,‬ואז אמרתי לעצמי שגם לביתי הבכורה עוד‬
  ‫אך האווירה הזויה‪ :‬שבעה שבה ילדים מגיעים עם תחפושות‬
  ‫ומשלוחי המנות שהיו אמורים לחלוק ביניהם‪ .‬סרט אימה‬                                                             ‫לא הודעתי‪.‬‬
                                                               ‫התקשרתי לאבא שלה‪ .‬היינו כבר גרושים ואמרתי לו שאני‬
            ‫והבעיה היחידה היא שאנחנו השחקנים הראשיים‪.‬‬          ‫צריכה שהוא יבוא ליישוב דחוף‪ .‬הוא ענה שהתקשרו אליו‬
  ‫נגמרת השבעה ואני נשארת במציאות עם שתי בנות‪ ,‬אב‬               ‫לומר שבר לא מרגישה טוב וכשהוא היה בדרך לבית אריה‬
  ‫שבור‪ ,‬אנחנו גרושים‪ .‬אני אומרת למה אני אקום בבוקר?‬            ‫אמרו לו שאני כאן והוא החל לנסוע חזרה לעבודה‪ .‬דיברתי‬
  ‫מה נשאר לי? כל מה שבא לי זה להיכנס למיטה של בר‪,‬‬              ‫איתו טלפונית והוא הציע לנסוע ישר לבית החולים ולא‬
  ‫להתכסות בשמיכה שלה‪ ,‬להריח את הריח שלה וזהו‪ .‬וזו‬              ‫לאבד זמן‪ .‬אני יודעת שלא עושים כזה דבר והרגשתי חסרת‬
  ‫היתה המציאות שלי כחודש‪ .‬להתקלח‪ ,‬לאכול משהו קטן‬               ‫אונים ורע מאוד עם עצמי‪ ,‬אבל באותו רגע נאלצתי לומר‬
                                                               ‫לו "בר מתה" וברור לי לא מודיעים לאב שהבת שלו מתה‬
                                               ‫ולחזור למיטה‪.‬‬   ‫כשהוא בנסיעה‪ .‬הוא הגיע לבית הספר ויחד הודענו לתאומה‬
  ‫ואז התקשרה המחנכת ואומרת לי "את יודעת שהבת שלך‬
  ‫(התאומה של בר) אמורה להגיע לבית הספר והיא לא‬                                            ‫שהיא נפטרה‪ .‬היא ברחה כמובן‪.‬‬
  ‫מגיעה?" אני עונה לה‪" :‬תשמעי‪ ,‬זה ממש לא מעניין אותי"‪.‬‬         ‫הודענו לילדים ומכל הלחץ של המערכת‪ ,‬ילדים התקשרו‬
                                                               ‫להורים כך שאת רואה כ ‪ 650 -‬איש‪ ,‬הורים צובאים על‬
      ‫היא עונה לי "מצטערת אבל את חייבת לחזור לשפיות"‪.‬‬          ‫השער מבחוץ בעוד הילדים וצוות בית הספר בתוך השער‬
  ‫לילדים היה קשה מאוד להיכנס לכיתה‪ .‬החליפו כיתות‪ ,‬צבעו‬         ‫ואפילו לאחותי לא נתנו לה להיכנס לבית הספר להצטרף‬
  ‫וסידרו אחרת‪ .‬עשיתי חזרה ערב קודם בבית איך להיכנס‬
  ‫ולהתמודד עם המצב ואני מסתכלת ערב קודם על המצגת‪,‬‬                                      ‫אלי‪ .‬נעלו את השערים בגלל הבלגן‪.‬‬
                                                               ‫לבסוף הגיע שוטר שביקש לבצע חקירה ראשונית‪ .‬השוטר‬
                                         ‫על ההשקעה הילדים‪.‬‬     ‫התנהג בצורה לא אנושית וגם כתבתי על העניין‪ .‬בשלב‬
  ‫עליתי עם הילדים לשם ואמרתי להם "הכיתה הזו לא אשמה‪.‬‬           ‫כלשהו שחררו את הילדים להורים עם מכתבי הסבר שברגע‬
  ‫זה רק המבנה וזה יכל לקרות בכל מקום‪ .‬אולי למזלה של‬            ‫זה מכנסים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים בבית הספר‪.‬‬
  ‫בר זה קרה כשהיא היתה אתכם ולא לבד‪ .‬אתם הייתם איתה‬            ‫מדובר פה בגילאים שונים‪ ,‬א‪-‬ט‪ ,‬כשבר ואחותה היו בכיתה‬
  ‫והיא היתה רוצה שתמשיכו לרקוד כמו שרקדתם בפורים‬
                                                                                                                        ‫ט'‪.‬‬
                                                ‫ולזכור אותה‪".‬‬  ‫הילדים החלו לצאת הביתה‪ ,‬אבל לא שחררו את הגופה‬
  ‫פה התחלתי להבין שאין לי הרבה ברירות אלא לבחור בחיים‪.‬‬         ‫ואני כמובן לידה בכיתה‪ .‬כלומר מהשעה ‪ 10:55‬עד ‪15:00‬‬
  ‫לקח המון זמן להתאושש ולהיכנס למצב שבו אני נכנסת‬              ‫אני לצד בר על הרצפה‪ .‬ניקיתי אותה וניסיתי לסדר אותה‬
  ‫לחדר ויוצאת ממנו בלי לחשוב עליה כל הזמן‪ ,‬בלי לכבס‬            ‫קצת כי חשבתי שהאחיות שלה ירצו להיפרד ממנה‪ .‬בשלב‬
  ‫את הכביסה שלה‪ ,‬לקבל מכתבי הזמנה לתיכונים השונים‪,‬‬             ‫כלשהו הבינו שאני צריכה מישהו איתי והכניסו את אחותי‬
  ‫להפסיק לקנות לה את האוכל שהיא הכי אוהבת‪ ,‬כשהזמנתי‬            ‫ועשו עלי משמרות‪ :‬שוטר‪ ,‬מורה‪ ,‬אחות‪ .‬כולנו ניסינו לתפקד‬
  ‫לצהריים וקראתי גם לה לבוא‪ ,‬יש מסיבת סיום של ילדה‬
  ‫אחת ולא שתיים‪ ,‬ביקורת לרופא שיניים‪ ...‬דברים טיפשים‪,‬‬                                          ‫בסיטואציה הלא ברורה הזו‪.‬‬
                                                               ‫מגיעה חברת קדישא‪ .‬קטע קשה מאוד והתקשיתי לשחרר‬
                                                ‫קטנים וקשים‪.‬‬   ‫אותה‪ .‬הפרידה היתה בכוח‪ .‬בסוף חזרתי לבית עמוס באנשים‬
  ‫אני שואלת את עצמי איך אחיה עם ערימת אהבה שאין‬                ‫ובני משפחה ונזכרתי שלא הודעתי להוריי ובשל הנסיבות‬
  ‫לי מה לעשות איתה אבל קיימת? התחלתי עבודה במקום‬               ‫אחותי כבר טיפלה בעניין‪ .‬אמא שלי לא הבינה את פשר‬
                                                               ‫הטלפונים ומה בדיוק קרה‪ .‬גיסי ואחותי נרתמו ועזרו לי‪.‬‬
                       ‫עבודה קרוב לקבר של בר בראש העין‪.‬‬        ‫אבא שלי התמוטט ואמא שלי הרגישה לא טוב‪ .‬אני אמרתי‬
  ‫סיגלתי לעצמי דרך חדשה שב ‪ 6:30 -‬בבוקר אני בקבר‪,‬‬              ‫שאני לא עושה לוויה בלעדיהם ולכן דחינו את הלוויה ליום‬
  ‫הולכת לעבוד ובסיום העבודה עולה לבקר‪ .‬מדליקה בסוף‬
  ‫השבוע נרות ואני מבינה שהמציאות בה אני מתפקדת הזויה‪.‬‬                ‫המחרת‪ .‬ערב פורים וכל האווירה בישוב היתה קשה‪".‬‬
  ‫זה לא טיול שנתי‪ .‬הילדה לא תחזור‪ .‬אני מבינה גם שהבית‬
  ‫בלתי נסבל מבחינת מבנה‪ ,‬זיכרונות וקשיים והחלטתי לחפש‬                                                  ‫לוויה‬
  ‫דרך לנסות לצוף למעלה ושאנחנו צריכות לעזוב את הבית‪.‬‬
  ‫זו היתה החלטה של השכל ולא של הלב‪ .‬אני מבינה שאני‬             ‫"ביקשו לבטל את כל האירועים ואני אמרתי שזה לא הוגן‬
  ‫חייבת לנתק את הזיכרונות ולחיות‪ ,‬אחרת יכולתי לעשות‬            ‫לבטל אותם כי בר תכננה ערב שמח ויפה לכל הילדים‪.‬‬
                                                               ‫הילדים עשו ריקוד לזכרה‪" .‬אקונה מטטה" וזה היה‬
               ‫מקדש לבר‪ ,‬כמו שעושים הורים שכולים רבים‪.‬‬         ‫סוריאליסטי‪ .‬ילדים היו בבית הספר וכתבו כל הלילה דברים‬
  ‫החל השלב שבו הבנות ואני מחליטות לאן ללכת‪ ,‬מה לוקחים‬          ‫עליה‪ ,‬הכינו מצגת‪ ,‬ישבה איתם פסיכולוגית והם עיבדו את‬
  ‫ומה לא‪ .‬החלטתי לפרק את החדר של בר‪ .‬חלק מהמזכרות‬
  ‫לקחו חברות שלה‪ ,‬חלק חילקתי למשפחה‪ ,‬חלק מסרתי‪.‬‬                      ‫האירוע‪ .‬כותרת המצגת‪" :‬בר לנצח נזכור אותך לעד"‪.‬‬
                                                               ‫הלוויה היתה קשה כי הילדים התעקשו להגיע ואישרו לכולם‪.‬‬
‫מגזין מדור לדור ‪7‬‬                                              ‫מאות אנשים‪ .‬לעשות לוויה עם ילדים זה דבר מזעזע ולקבור‬

                                                                                                        ‫ילד זה בלתי נתפס‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12