Page 5 - medorledor30

‫כשעורכת העיתון הקריאה באוזניי את‬
‫התוכן המודפס בגב הספר "פעימת לב"‬
‫שאלתי האם לראיון הזה כדאי ללכת‬

‫אעלשיםמילמתוטקיירחשוהו‪.‬היהנחרשעששמלועבברצנעינמדצי‪.‬כ?מל‪,‬המדוהבהרשכולביתמחקבורת‪,‬תה‬

‫העברנו את בר בטרנזיט מאולתר מהמקום בו שהתה לבית‬              ‫כתבה‪ :‬איילת יובל דרזנר ‪[email protected]‬א‬
‫החולים בו נמצא הקרדיולוג היהודי‪ .‬אני מזכירה לך שזו‬                                                 ‫יך נולד הספר?‬
‫אפריקה‪ ,‬מדינת עולים שלישי וזה בערך כמו בית חולים בעזה‪.‬‬     ‫"מיומנים שכתבתי‪ .‬לפני ‪ 21‬שנים‪ ,‬אחרי ניסיונות רבים‬
‫יש בקניה קהילה יהודית גדולה וקיוויתי למשהו סביר‪ .‬הגענו‬     ‫להרות‪ ,‬כשבבית יש לי בת‪ ,‬היה ניסיון להפריית ‪3‬‬
‫לקרדיולוג שאמר שמצבה הוא כל כך קשה שעלינו להטיס‬            ‫עוברים‪ ,‬ואחרי שמירת הריון של מספר חדשים ושהייה בפגייה‪,‬‬
                                                           ‫יצאתי הביתה עם תאומות קטנטנות ומדהימות וחשבתי שזו‬
  ‫אותה דחוף מקניה לישראל‪ ,‬אם אנחנו רוצים שהיא תחיה‪".‬‬       ‫הולכת להיות הדרמה הכי סוערת בחיי‪ .‬כמה שנים אחר כך‬

‫ניסיון חילוץ מקניה‬                                                    ‫הייתי קונה אותה חזרה‪.‬‬
                                                           ‫כשהן הגיעו לגיל ‪ 4.5‬החלטנו לנסוע לחופש לאחותי בקניה‪.‬‬
‫"לא מצאנו מטוס אמבולנס באף מקום‪ .‬נאלצנו לפתוח בטיסה‬        ‫בר‪ ,‬אחת התאומות‪ ,‬למעשה יצאה מישראל עם ווירוס שלא‬
‫ישירה מאל‪-‬על‪ ,‬כלומר לחכות יממה נוספת עד שמטוס אל‪-‬‬          ‫ידענו על קיומו והוא התפרץ יום אחרי שהגענו לקניה‪ .‬לא‬
‫על יגיע לקניה‪ ,‬בזמן קריטי לבריאותה של בר‪ .‬הרופא החבר‬       ‫ידענו מה יש לה כי החום עלה ולא רצה לרדת‪ .‬החל מרדף אחר‬
‫מחיפה עזר לנו מאוד‪ .‬הוא ארגן צוות מבית חולים רמב"ם‪,‬‬        ‫הצלה‪ .‬אף רופא לא ידע במה מדובר והעלו כל מיני רעיונות‪.‬‬
‫כולל רופא טיפול נמרץ‪ ,‬שכיום הוא סגן מנהל בית החולים‪,‬‬       ‫נתנו לה את הטיפול ההפוך ממה שהיה צריך‪ .‬העמיסו אותה‬
‫פרמדיק וציוד מ"עזר מציון"‪ .‬הצוות פתח מעין חדר ניתוח‬        ‫בנוזלים שגרמו לכל מערכות גופה לקרוס‪ .‬בזכות רופא‪ ,‬חבר‬
                                                           ‫מישראל שגר בחיפה‪ ,‬שעשה אבחון דרך הטלפון ואמר "חפשו‬
                                        ‫בתוך מחלקת עסקים‪.‬‬  ‫קרדיולוג עם מכונת אקו לב (דפיברילטור) בהול !!!"‪ ,‬חזרנו‬
‫המטוס עשה דרכו לניירובי‪ ,‬עצר עם הגלגלים בשדה התעופה‪,‬‬
‫אנחנו עלינו והוא המריא ישירות לישראל‪ .‬הייתי בסוג של‬                                                              ‫לישראל‪.‬‬
‫אופוריה שהצלתי את בר‪ ,‬אבל זו היתה טיסה מהגיהינום כיוון‬     ‫קניה לפני המון שנים‪ ,‬הרפואה מאוד לא מתקדמת ולא מצאנו‬
‫שלבר היו אירועי דום לב במהלך הטיסה‪ .‬לא בדיוק הסבירו‬        ‫קרדיולוג ילדים‪ .‬עברנו בין בתי חולים עד שהגענו לבית חולים‬
‫לי מה קורה במהלך הטיסה‪ ,‬אבל ראיתי את הצוות הרפואי‬          ‫אחד שהפנה אותנו לבית חולים אחר בו נמצא הקרדיולוג של‬
‫רץ למכשירים כמה פעמים‪ .‬הרופא הסביר לי שכדי שבר לא‬          ‫הנשיא שהוא גם יהודי‪ .‬מאחר שהוא לא קרדיולוג ילדים‪ ,‬הוא‬

‫תסבול מכאב הוא מרדים אותה במהלך הטיסה‪.‬‬            ‫אמר טלפונית‪ ,‬שאם נגיד לו מה לעשות הוא יכול לבצע‪.‬‬