Page 6 - medorledor30
P. 6

‫אני שואלת איפה הרופאה והאמבולנס? כיוון שיש מרפאה‬             ‫נוחתים בישראל ונהג האמבולנס שמגיע לשדה שואל אם‬
‫מול בית הספר במרחק של חציית כביש‪ ,‬מרפאה שמכירה‬               ‫לנסוע לבית חולים רמב"ם בחיפה‪ ,‬והתשובה היא "ממש‬
‫את בר מיום היוולדה ועונים לי שהתקשרו מבית הספר אל‬            ‫לא‪ ,‬בקושי לשניידר"‪ .‬הגענו לשניידר וישר הוכנסנו לטיפול‬
‫המרפאה לבקש שיבואו להציל את בר והרופאה לא הסכימה‬             ‫נמרץ ותוך שניות רופאת טיפול נמרץ מוציאה אותי החוצה‬
‫לבוא‪ .‬רק אחרי שאני הגעתי הרופאה הגיעה‪ ,‬אבל ללא‬               ‫ואומרת לי "בר הגיעה בדקה ה ‪ 99 -‬וכל המערכות בגופה‬
‫מכשור מציל חיים‪ .‬היא באה עם סטטוסקופ ואחות נוספת‬             ‫קרסו‪ .‬אנחנו מצטערים ואנחנו נעשה הכול כדי שהיא‬
‫מהמרפאה‪ .‬הרופאה ניגשה לבר וניסינו להחיות אותה ללא‬            ‫תחיה"‪ .‬במשך שבועיים בר היתה מורדמת ומונשמת‪ ,‬מצבה‬
‫המכשור‪ .‬נהג האמבולנס הגיע ברגל וגם הוא הביא רק‬               ‫היה בעליות וירידות וכמעט נגענו במוות‪ .‬בסוף היא ניצלה‪.‬‬

                   ‫מסיכת הנשמה‪ ,‬שלא יכלה לעזור בכלל‪.‬‬                                                ‫קיבלנו ילדה במתנה‪.‬‬
‫הרופאה ניגשת ואומרת לי "תשמעי‪ ,‬אני לא יודעת לעשות‬            ‫בהרדמה בעצם משתקים שרירים בגוף ולכן עלולות להיווצר‬
                                                             ‫הרבה תופעות לוואי‪ .‬במקרה שלה היה צריך ללמד אותה‬
                                                   ‫החייאה"‪.‬‬  ‫ללכת מחדש ולעשות הרבה פעולות‪ .‬אני החלטתי שהילדה‬
‫אני מתקשרת לרופאה של בר בשניידר ואומרת לה שהיא‬               ‫תגיע הביתה ותהיה ככל הילדים‪ .‬במשך עשור עשיתי כל‬
‫התמוטטה על הרצפה‪ .‬הרופאה משניידר הסבירה לרופאת‬               ‫שביכולתי למענה‪ .‬היתה לה פגיעה לבבית‪ ,‬שפירושו לא‬
‫המרפאה שצריך להשתמש בדפיברילטור ובנוסף לבצע‬                  ‫לבצע אף פעילות מאומצת ספורטיבית‪ ,‬כמו לא לצאת‬
‫הנשמה‪ ,‬אבל אף אחד מהמרפאה לא הביא דפיברילטור‬                 ‫לטיולים והילדה תוחזקה על ידי כדורים ומעקבים בבית‬
‫(מכשיר שנותן שוק‬
‫ללב) ובדיעבד הסתבר‬                                                                                                ‫חולים‪.‬‬
‫שקיים מכשור כזה‬                                                                            ‫‪ 10‬שנים אחרי היום הנוראי‬
‫במרפאה‪ .‬לבסוף הגיע‬                                                                         ‫בקניה‪ ,‬היה זה ערב פורים‪.‬‬
‫אמבולנס ולא ניידת‬                                                                          ‫בר היתה במועצת התלמידים‬
‫טיפול נמרץ וגם בו לא‬                                                                       ‫ותכננה נשף‪ .‬היא היתה‬
                                                                                           ‫ילדה חייכנית ומאוד לבבית‬
     ‫היה דפיברילטור‪.‬‬                                                                       ‫וחברותית‪ .‬הנשף תוכנן על‬
‫כעבור ‪ 45‬דקות על‬                                                                           ‫בסיס השיר "אקונה מטטה"‬
‫הרצפה הגיעה ניידת‬                                                                          ‫של מלך האריות‪ .‬במהלך‬
‫טיפול נמרץ‪ .‬למעני‬                                                                          ‫התרגול היא עמדה בכיתה‬
‫עשו ניסיונות כשברור‬                                                                        ‫ורקדה ופתאום אמרה שהיא‬
                                                                                           ‫לא מרגישה טוב ולא הצליחה‬
      ‫היה שהיא מתה‪.‬‬                                                                        ‫להגיע לכיסא‪ .‬היא חטפה דום‬
‫ביקשו רשות להפסיק‬                                                                          ‫לב והתמוטטה על הרצפה‪.‬‬
‫ולא היתה לי ברירה‬                                                                          ‫את ההודעה קיבלתי מאחותה‬
                                                                                           ‫התאומה שהתקשרה לומר‬
    ‫והכריזו על מותה‪.‬‬                                                                       ‫לי שבר התעלפה‪ ,‬התמוטטה‬
‫אם היו מספרים לי‬                                                                          ‫והיא על הרצפה‪ ,‬נראית לי‬
‫את הסיפור ולא הייתי‬                                          ‫מתה‪ .‬התאומה היתה בהקבצה המקבילה ועמדה בדיוק‬
‫נוכחת שם‪ ,‬לא הייתי מאמינה‪ .‬היחידה שהיתה אמורה‬                                         ‫בדלת כשכל הילדים היו סביב בר‪.‬‬
                                                             ‫הסיטואציה היא שאני ביהוד באותו רגע ברכב בצומת‪ .‬בית‬
                         ‫לעזור‪ ,‬רופאת המרפאה‪ ,‬לא עזרה‪.‬‬       ‫הספר נמצא בישוב בית אריה‪ .‬התאומה מתקשרת ואני‬
‫בוועדת חקירה שהתקיימה נאמר ש"האחריות לאירועים‬                ‫מבקשת שתשים אותי על רמקול‪ .‬האור ברמזור אדום‪ .‬אני‬
‫כאלו לפי חוזר מנכ"ל הם של מד"א ולא של בית הספר"‪,‬‬             ‫עושה פניית פרסה ומתפללת שיהיה שם שוטר שפשוט יקח‬
‫כלומר בית הספר מסיר מעצמן את האחריות להציל חיים‬              ‫אותי משם‪ ,‬אבל לא היה אף שוטר ואני התחלתי לדהור כמו‬
‫וזה לא נתפס בעיני כי סתם חתול חולה ברחוב‪ ,‬לא תעצור‬           ‫מטורפת ותוך כדי נהיגה אני מבקשת ממנה להסביר לי מה‬

                                             ‫לעשות משהו?‬                                                       ‫קורה שם‪.‬‬
‫בזאת לא הסתיים העניין‪ ,‬כי לא שחררו מיד את הילדה‬              ‫היא אמרה "המורה מנסה להחזיק לה את הלשון‪ ,‬היא כבר‬
‫אלא המתינו למשטרה‪ .‬לכיתה הסמוכה הכניסו את תלמידי‬             ‫כחולה ולא נושמת‪ ".‬אני הבנתי מהתיאור בערך מה המצב‬
‫שתי הכיתות (של בר והסמוכה לבר) ובגלל העומס החליטו‬            ‫ובטלפון השני התקשרתי למד"א והזמנתי אותם לבית‬
                                                             ‫הספר‪ .‬סיפרתי להם על התרופות ועל הרקע הרפואי שלה‬
       ‫להעביר את כולם לחדר מורים שנמצא בבניין ממול‪.‬‬          ‫ואני באמת לא יודעת איך עשיתי את זה שתוך כדי נהיגה‬
‫בנוסף‪ ,‬אמרו לי שאני חייבת להודיע לאחותה התאומה‬
‫שזה קרה‪ .‬שאלתי מה אומרים במצב כזה? מה לא אומרים?‬                                            ‫אני עושה את שתי השיחות‪.‬‬
                                                             ‫איכשהו הגעתי לישוב ולשער‪ ,‬המוני ילדים בחוץ עם מורים‪,‬‬
           ‫התשובה של כל בעלי המקצוע היתה "תאלתרי"‪.‬‬           ‫ממש בית משוגעים וצרחות של ילדים‪ .‬אני רצה לכיתה‬
‫נכנסתי לכיתה בפעם השניה ונזכרתי שעוד לא הודעתי לאבא‬          ‫ורואה ‪ 2‬מורות בנוסף למחנכת‪ ,‬שמנסות לעשות לבר עיסוי‬
‫של בר‪ .‬הסתבר לי פתאום שמד"א מדווחים על אירועים לכלי‬
‫התקשורת וב‪ YNET‬שחררו הודעה‪ ,‬ללא ידיעתי‪" ,‬שילדה‬                                                                        ‫לב‪.‬‬

                                                                                                 ‫‪ 6‬מגזין מדור לדור‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11