Page 29 - medorledor97
P. 29
מגזין מדור לדור
הכל עניין
של תיזמון
מאת :ענבל יפת
אך יחד עם זאת ,אם הרכב היה נמכר בעודו תקין ונוסע ,ניתן היה ש לי לקוח אשר בעסק יש לו מספר רכבים.י
למקסם את שווי הרכב ולהקטין את עסקת התשלומים בעבור רכב
חדש יותר ולהתאים את תנאי עסקת רכישת הרכב חדש לצורכי אחד הרכבים כבר ישן בן מספר שנים ועם ק"מ רבים אך נוסע
טוב.
העסק.
אם היינו מחליטים למכור את הרכב כל עוד הוא תקין ,היינו שולטים העליתי בפניו את ההצעה /שאלה מדוע לא להחליף את הרכב
בהקדם טרם יתחיל להתקלקל מפאת גילו והק"מ הרב .הרי במצב
בהוצאה הכספית של עסק. כרגע ,הרכב נוסע ,תקין ונוכל למכור אותו במחיר טוב ולמקסם את
כרגע ,בגלל פחד וחשש להחליף את הרכב שוויו .את הכסף מהמכירה נוכל לנצל כמקדמה לרכב חדש יותר.
מבעוד מועד ,ההוצאה שולטת בנו ואנו נאלצים אמר לי הלקוח ...הרכב תקין ,נוסע ,למה להחליף ,גם כך אין לי כרגע
לשלם כספים לא המתוכננים ויותר ממה
מספיק כסף לבצע החלפה לרכב אשר יספק את מטרות העסק.
שהיה צריך באמת לשלם. לכאורה צודק הלקוח .אך יחד עם זאת ,ברגע שהרכב יתקלקל לא
נוכל למכור במחיר המחירון .רכב תקול מוכרים בשקלים בודדים,
בכל הקשור בציוד מכני ורכבים ,קבלו החלטה מראש כמה שנים ואז נצטרך לדאוג למימון גדול בכדי לרכוש רכב חדש יותר .כלומר,
(ק"מ ,שעות עבודה ,מחזורים) הציוד צריך לעבוד לפני שההוצאות
למקסם את שווי הרכב כל עוד הוא תקין.
הבלתי מתוכננות מגיעות. הלקוח לא השתכנע ופחד להיכנס למחויבות כספית של רכב חדש.
עברו מספר חודשים ...והרכב תקול עם עלות תיקון העולה מעל
הכל עניין של קבלת החלטות ותיזמון אשר גורם להצלחה
ורווח גבוהים יותר. מחצית ערך הרכב.
שלכם, עכשיו עומדות בפנינו שתי אפשרויות:
ענבל יפת -יועץ ומאמן עסקי
מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח אפשרות ראשונה למכור את הרכב בפרוטות
אפשרות שניה ,לתקן את הרכב ולשלם את עלות הנזק במספר
לנהל במקום להתנהל
תשלומים כדי לא להכביד על תזרים המזומנים של העסק.
[email protected] I 050-4242606 אם נתקן את הרכב ,כמו באפשרות הראשונה ,מי יכול להבטיח
29 שזהו התיקון האחרון ולא יהיו עוד הוצאות מאוחר יותר.
מנגד ,באפשרות שניה ,לא לתקן את הרכב ואת שווי עלות התיקון
ניתן להמיר בעסקת תשלומים בעבור רכב חדש יותר ותקין.
גיליון 97