Page 19 - medorledor96
P. 19

‫מגזין מדור לדור‬

                 ‫מיקוד עסקי מהו?‬

                                   ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬

‫‪ .4‬אם בונים לוח גאנט ובו מופיעות המטרות‪ ,‬היעדים‪ ,‬פרקי הזמן‬  ‫נה חדשה נכנסת‪ ,‬ונקווה שלכולנו תביא רקש‬
                         ‫וההתניות‪ ,‬ההצלחה כמעט ומובטחת‪.‬‬
                                                            ‫בשורות טובות‪ .‬לכן‪ ,‬תקופה זו של התחלות‬
                                        ‫למה כמעט?‬           ‫חדשות‪ ,‬טובה גם לתכנן את השנה העסקית‬

‫כי זה שכתבנו את הכל על לוח לא מבטיח ביצוע‪ ...‬עכשיו יש לבצע‬        ‫שלנו בצורה ממוקדת‪ ,‬מדויקת ומועילה‪.‬‬
‫ולעמוד בכל לו"ז המופיע בלוח גאנט‪ .‬לעשות עם עצמנו ישיבה‬                                         ‫אז איך עושים זאת?‬
‫שבועית וחודשית לבדיקת עמידה ביעדים ובמטרות הסופיות‪.‬‬
‫במידה ואנו לא עומדים אפילו רק במשימה אחת‪ ,‬עלנו לבדוק מדוע‬   ‫‪ .1‬אז קודם כל מחליטים במה אנו רוצים להתמקד השנה‪ .‬מהם‬
                                                            ‫המוצרים או השירותים אותם מרצה לקדם במשך השנה הקרובה‪.‬‬
                                    ‫ולתקן את הדרוש תיקון‪.‬‬   ‫אילו יכולים שירותים ומוצרים חדשים או ישנים רק שהשנה נשקיע‬
‫בשום פנים ואופן אין להתעלם מהלוח ולעבוד על פי כוח האנרציה‪,‬‬
                                                                                                        ‫בהם מיקוד יתר‪.‬‬
                                      ‫האנרציה ועל אוטומט‪.‬‬
                                                            ‫‪ .2‬לאחר שבחרנו את המוצרים והשירותים אותם אנו רוצים לקדם‪,‬‬
            ‫ומה לעזאזל עושים עם הקורנה שוב מפריעה?‬          ‫בונים לאילו מטרות‪ .‬המטרות יכללו כמה יחידות נמכור מתוך‬
                                                            ‫פריטים אילו או לכמה לקוחות נמכור את השירותים וכמובן בכמה‬
‫משנים את לוח הגאנט בהתאם‪ .‬בונים סדר עדיפות שונה המתאים‬
                 ‫למצב אך חורג כמה שפחות מהמטרות שלנו‪.‬‬         ‫כסף יגדילו מוצרים ושירותים אילו את המחזור החודשי והשנתי‪.‬‬

‫נכון‪ ,‬קל להגיד ולדבר וקשה לעשות‪ ,‬אך זו החוכמה‪ ,‬לדעת לעמוד‬      ‫את המטרה הזו נחלק ליעדים חודשיים‪ ,‬כמה‬
                                ‫במטרות גם בתקופות קשות‪.‬‬        ‫בכל חודש נמכור הפריטים ולקוחות וכמה‬

                                                   ‫שלכם‪,‬‬                                 ‫כסף בכל חודש‬
                               ‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי‬
            ‫מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח‬        ‫‪ .3‬כדי לעזור לנו למקד את עצמנו‪ ,‬נעלה הכל על גאנט‪ .‬לוח גאנט‬
                                                            ‫זהו לוח זמנים לביצוע משימות בהתאם לסדר כרונולוגי של‬
                                      ‫לנהל במקום להתנהל‬     ‫המשימות‪ .‬בלוח גאנט מופיע בדיוק מתי יש להתחיל מתחילת פרק‬
                                                            ‫זמן את המשימה‪ .‬מתי המשימה צריכה להסתיים‪ .‬איזו משימה‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬      ‫מתחילה מייד אחריה ואיזו משימה לא ניתן להתחיל עד אשר‬

                                                                                               ‫מסיימים משימות קודמות‪.‬‬

‫גיליון ‪19 96‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24