Page 36 - medorledor87
P. 36

‫צילום‪ :‬אלאונורה פרידמן‬                                                  ‫"השלום בינינו יגיע דרך העסקים"‬

‫שיש תפקיד חשוב לרב‪ ,‬אבל קביעותיו של הרב טעונות פעילויות‬      ‫"השלום בינינו יגיע‬
‫שיווקיות ועסקיות רבות כדי לצאת לפועל‪ .‬אני הייתי עד למקרים‬        ‫דרך העסקים"‬
‫שבהם האדמו"ר נתן את ברכתו לעסקה ולבסוף היא לא יצאה‬
‫לפועל בגלל העדר הכרה מספקת‪ ,‬ובשל מהלכים שגויים בתוך‬                                                    ‫מאת‪ :‬זהר נוי‬

                                                ‫החסידות"‪.‬‬  ‫כך אומר עופר נחשון‪ ,‬תושב צור הדסה‪ ,‬מומחה‬
‫לדבריו‪" ,‬המגזר החרדי חי ותוסס והפעילות העסקית והצרכנית‬     ‫לאסטרטגיה עסקית בציבור החרדי‪ .‬בספרו החדש‬
‫בו ענפה מאוד‪ .‬הוא הולך ומתפתח‪ ,‬הולך ונפתח‪ ,‬ויש יתרון ברור‬  ‫"להבקיע מאה שערים" הוא מספק עצות חשובות‬
                                                           ‫ליצירת עסקים עם המגזר החרדי ומסביר למה‬
                            ‫לכל מי שמקדים לתקוע בו יתד"‪.‬‬   ‫הטעות החילונית הגדולה ביותר היא לחבוש כיפה‬

‫למה צריך גישור? הרי כולנו אוכלים‪ ,‬שותים וקונים‬                  ‫לקראת הפגישהא‬
                            ‫את אותם מוצרים?‬
                                                           ‫אם פיתחתם מוצר שיש לו פוטנציאל עסקי גדול‬
‫"זוהי טעות נפוצה לחשוב כך‪ ,‬ודווקא הדוגמה של האוכל היא‬      ‫ואתם רוצים לחדור לשוק שמגלגל ‪ 12‬מיליארד‬
‫מצוינת‪ .‬זה נכון שכולנו צורכים וניזונים פחות או יותר מאותם‬  ‫שקל בשנה‪ ,‬כדאי שתלמדו את הדרכים הטובות‬
‫הדברים‪ .‬השאלה היא כיצד כל אחד עושה זאת‪ .‬למשל בחברה‬         ‫ביותר להגיע לכיסו של הצרכן החרדי‪ .‬להיכנס מבחוץ לשוק‬
‫החרדית אוכלים בכלים נפרדים‪ ,‬מברכים על האוכל ומקפידים‬       ‫החרדי זה דומה לכניסה לשוק הסיני‪ .‬צריך ללמוד את שפת‬
‫על עוד עשרות פריטים ומנהגים שלא נהוגים בחיי החילוניים‪.‬‬     ‫השוק‪ ,‬את קודי ההתנהגות ולפנות בצורה ממוקדת לכל קבוצה‬
‫השוני קיים אפילו בדברים הבסיסיים ביותר‪ ,‬ובעסקים השוני בא‬   ‫במגזר הזה ‪ -‬זוהי המסקנה שעולה מהספר "להבקיע מאה‬

                                   ‫לידי ביטוי רחב בהרבה"‪.‬‬                                   ‫שערים" שכתב עופר נחשון‪.‬‬
                                                           ‫עופר נחשון (‪ ,49‬נשוי ‪ ,)4+‬יזם ומומחה לאסטרטגיה‪ ,‬בוגר ישיבות‬
                ‫ואיך זה משפיע על הפן העסקי?‬                ‫חרדיות ששירת בשירות קרבי ממושך בצה"ל וסיים תואר שני‬
                                                           ‫בפילוסופיה באוניברסיטה העברית‪ .‬עופר ייסד את חברת‬
‫"לחברה החרדית יש מבנה חברתי שונה ולעיתים אנשים‬             ‫״מלאכת מחשבת״‪ ,‬שייעודה הוא חיבור עסקי בין החברה‬
‫מהחברה החילונית מגיעים עם כל מיני סטראוטיפים שיכולים‬       ‫החרדית לחברה הכללית‪ ,‬ליווה עסקים רבים ויזם עשרות מיזמים‬
‫לטרפד עסקה‪ .‬בספר אני מסביר ונותן טיפים איך להתמודד‬
‫ולהצליח בחברה כה שונה תרבותית ובעלת עולם מושגים‬                                                ‫שמחברים בין העולמות‪.‬‬
‫וערכים שונה‪ .‬כל מי שחפץ להעמיק עסקיו או שמתעניין בחברה‬
                                                                                      ‫תהליך כתיבת הספר‬
                               ‫הזאת יפיק תועלת מהספר"‪.‬‬
‫לדבריו‪ ,‬בחברה החרדית יש כל הזמן מגמות משתנות‪ ,‬כמו‬          ‫"בהרבה מפגישותיי עם אנשי עסקים נוכחתי‪ ,‬שחסר להם ידע‬
                                                           ‫רחב בהכרת הציבור החרדי‪ ,‬ובדרך בה נכון להתנהל עמו עסקית‪.‬‬
                                                           ‫מכאן נבע הצורך בכתיבת ספר שיעסוק בנושא‪ .‬הרגשתי שאני‬

                                                              ‫חייב להוציא את הספר מאחר שלא נכתב ספר כזה בעבר"‪.‬‬

                                                                                        ‫למי מיועד הספר?‬

                                                           ‫"הספר שיצא בהוצאת "ראובן מס" מיועד לבעלי עסקים ויזמים‬
                                                                   ‫חילוניים ולכל מי שרוצה ללמוד על התרבות החרדית"‪.‬‬

                                                           ‫על פניו נראה שזה די פשוט לחדור לשוק החרדי‪ .‬פשוט סוגרים‬
                                                                                                     ‫עם הרב וזהו‪ ,‬לא?‬

                                                           ‫"הציבור החרדי הוא לא צבא של מאמינים שהולך בעיניים‬
                                                           ‫עיוורות אחרי המנהיגים שלו‪ ,‬ובטח לא במה שקשור להתנהלותו‬
                                                           ‫הצרכנית‪ .‬זוהי חברה מפוכחת‪ ,‬ערנית ומודעת לסביבתה‪ .‬כמובן‬

                                                                                                                    ‫‪36‬‬
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40