Page 36 - medorledor87
P. 36
צילום :אלאונורה פרידמן "השלום בינינו יגיע דרך העסקים"
שיש תפקיד חשוב לרב ,אבל קביעותיו של הרב טעונות פעילויות "השלום בינינו יגיע
שיווקיות ועסקיות רבות כדי לצאת לפועל .אני הייתי עד למקרים דרך העסקים"
שבהם האדמו"ר נתן את ברכתו לעסקה ולבסוף היא לא יצאה
לפועל בגלל העדר הכרה מספקת ,ובשל מהלכים שגויים בתוך מאת :זהר נוי
החסידות". כך אומר עופר נחשון ,תושב צור הדסה ,מומחה
לדבריו" ,המגזר החרדי חי ותוסס והפעילות העסקית והצרכנית לאסטרטגיה עסקית בציבור החרדי .בספרו החדש
בו ענפה מאוד .הוא הולך ומתפתח ,הולך ונפתח ,ויש יתרון ברור "להבקיע מאה שערים" הוא מספק עצות חשובות
ליצירת עסקים עם המגזר החרדי ומסביר למה
לכל מי שמקדים לתקוע בו יתד". הטעות החילונית הגדולה ביותר היא לחבוש כיפה
למה צריך גישור? הרי כולנו אוכלים ,שותים וקונים לקראת הפגישהא
את אותם מוצרים?
אם פיתחתם מוצר שיש לו פוטנציאל עסקי גדול
"זוהי טעות נפוצה לחשוב כך ,ודווקא הדוגמה של האוכל היא ואתם רוצים לחדור לשוק שמגלגל 12מיליארד
מצוינת .זה נכון שכולנו צורכים וניזונים פחות או יותר מאותם שקל בשנה ,כדאי שתלמדו את הדרכים הטובות
הדברים .השאלה היא כיצד כל אחד עושה זאת .למשל בחברה ביותר להגיע לכיסו של הצרכן החרדי .להיכנס מבחוץ לשוק
החרדית אוכלים בכלים נפרדים ,מברכים על האוכל ומקפידים החרדי זה דומה לכניסה לשוק הסיני .צריך ללמוד את שפת
על עוד עשרות פריטים ומנהגים שלא נהוגים בחיי החילוניים. השוק ,את קודי ההתנהגות ולפנות בצורה ממוקדת לכל קבוצה
השוני קיים אפילו בדברים הבסיסיים ביותר ,ובעסקים השוני בא במגזר הזה -זוהי המסקנה שעולה מהספר "להבקיע מאה
לידי ביטוי רחב בהרבה". שערים" שכתב עופר נחשון.
עופר נחשון ( ,49נשוי ,)4+יזם ומומחה לאסטרטגיה ,בוגר ישיבות
ואיך זה משפיע על הפן העסקי? חרדיות ששירת בשירות קרבי ממושך בצה"ל וסיים תואר שני
בפילוסופיה באוניברסיטה העברית .עופר ייסד את חברת
"לחברה החרדית יש מבנה חברתי שונה ולעיתים אנשים ״מלאכת מחשבת״ ,שייעודה הוא חיבור עסקי בין החברה
מהחברה החילונית מגיעים עם כל מיני סטראוטיפים שיכולים החרדית לחברה הכללית ,ליווה עסקים רבים ויזם עשרות מיזמים
לטרפד עסקה .בספר אני מסביר ונותן טיפים איך להתמודד
ולהצליח בחברה כה שונה תרבותית ובעלת עולם מושגים שמחברים בין העולמות.
וערכים שונה .כל מי שחפץ להעמיק עסקיו או שמתעניין בחברה
תהליך כתיבת הספר
הזאת יפיק תועלת מהספר".
לדבריו ,בחברה החרדית יש כל הזמן מגמות משתנות ,כמו "בהרבה מפגישותיי עם אנשי עסקים נוכחתי ,שחסר להם ידע
רחב בהכרת הציבור החרדי ,ובדרך בה נכון להתנהל עמו עסקית.
מכאן נבע הצורך בכתיבת ספר שיעסוק בנושא .הרגשתי שאני
חייב להוציא את הספר מאחר שלא נכתב ספר כזה בעבר".
למי מיועד הספר?
"הספר שיצא בהוצאת "ראובן מס" מיועד לבעלי עסקים ויזמים
חילוניים ולכל מי שרוצה ללמוד על התרבות החרדית".
על פניו נראה שזה די פשוט לחדור לשוק החרדי .פשוט סוגרים
עם הרב וזהו ,לא?
"הציבור החרדי הוא לא צבא של מאמינים שהולך בעיניים
עיוורות אחרי המנהיגים שלו ,ובטח לא במה שקשור להתנהלותו
הצרכנית .זוהי חברה מפוכחת ,ערנית ומודעת לסביבתה .כמובן
36