Page 22 - medorledor87
P. 22

‫מחוץ לקופסא‬

                                                                      ‫‪NLP‬‬

                                                                    ‫לילדים‬

                                                                                                          ‫מאת‪ :‬רחל סטיקלרו‬

                                                                    ‫חד הדברים המיוחדים בעבודת ‪ NLP‬עםא‬

                                                                    ‫ילדים היא הידיעה כי עד גיל ‪ 8‬שנים‪ ,‬החלק‬
                                                                    ‫המפותח יותר הוא החלק הלא‪-‬מודע‪ ,‬לצד‬
                                                                    ‫היכולת הכי משמעותית‪ ,‬שהיא יכולת החיקוי‬

                                                                                 ‫של הדמויות הסובבות אותו‪.‬‬

                                                                    ‫מכאן מתחילה להתפתח תפיסת העולם של הילד‪ ,‬כשכל מידע‬
                                                                    ‫אליו נחשף הילד נקלט עמוק ובקלות בתת‪-‬המודע‪ .‬לכן‪ ,‬תקופה זו‬

                                                                                         ‫כל‪-‬כך משמעותית בעיצוב האישיות שלו‪.‬‬

                                                                    ‫תחומי העבודה היא לנושאי הרטבות‪ ,‬חרדות‪ ,‬פחדים‪ ,‬חסר ביטחון‬
                                                                    ‫עצמי‪ ,‬וכל התנהגות חריגה העולה בתקופה זו‪ .‬מתוך הנחה כי לכל‬
                                                                    ‫התנהגות יש מקור בעבר‪ ,‬ומטרתה להשיג צורך אישי אחד או יותר‪.‬‬
                                                                    ‫באם הצורך בתשומת‪-‬לב חום ואהבה‪ ,‬הצורך בביטחון חיצוני‪,‬‬

                                                                         ‫שמובן משפיע על הביטחון והערך העצמי הפנימי‪ ,‬ועוד ועוד‪.‬‬

‫במקום‪ 50" :‬פעם ביקשתי לא לקפוץ על הספה"‪ ,‬אמרו‪" :‬קפוץ על‬               ‫הדבר הכי חשוב היא בתהליך העבודה עם‬
                                                  ‫הרצפה"‪.‬‬             ‫הילדים הוא העצמת הילד‪ ,‬והכרה ביכולותיו‬
                                                                      ‫מצד אחד‪ ,‬ומצד שני תהליך קצר ויעיל של ‪1-5‬‬
 ‫מילים חיוביות משמעותן מה אני כן – מבקשת ‪ /‬רוצה ‪ /‬חולמת‪.....‬‬
‫אז במקום "אני חולה עלייך"‪ ,‬שנו ל"אני בריאה עלייך‪ ...‬אתה האור‬                                    ‫מפגשים בלבד‪.‬‬
                                                                      ‫במסגרת אישית או וקבוצתית‪ ,‬בתמיכת‬
                                                 ‫של חיי‪"....‬‬
                                                                                       ‫המשך של ההורים בבית‪.‬‬
                                                  ‫מכל הלב‬
                                                                    ‫בקורס חשיבה צעירה‪ ,‬המיועד למנחים וגם להורים‪ ,‬מעניק שלל‬
                                  ‫רחל סטיקלרו‪-‬קורסי ‪NLP‬‬             ‫כלים מעשיים לצד הנחות יסוד ‪ ,NLP‬בהתמודדות עם אתגרי‬
                               ‫‪0509807497 / 050-7807497‬‬
                                                                                            ‫הילדות‪ :‬קשב וריכוז‪ ,‬העצמה ועוד ועוד‪.‬‬
                                                ‫‪[email protected]‬‬
                                                                                         ‫טיפ ‪NLP‬יסטי‪ :‬לומר מה כן!‬

                                                                             ‫זה בא לידי ביטוי בהערות הוריות‪" :‬אל תעשה את זה‪"....‬‬
                                                                                 ‫אמרו מה כן‪ ,‬מאחר והלא‪-‬מודע אינו קולט את הלא‪.‬‬

                                                                                                                             ‫‪22‬‬
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27