Page 15 - medorledor84
P. 15

‫מגזין מדור לדור‬

                                                             ‫עולים לכתה א'‬

                                                                                             ‫מאת‪ :‬עופרה דוד‬

                              ‫האם דבר כזה התרחש בעבר?‬        ‫כניסה לכתה א' מעוררת חששות ותקווה הןה‬
                        ‫לפי מה אתה בטוח שזה יסתיים ברע?‬                  ‫אצל ההורים והן אצל הילדים‪.‬‬
                                                             ‫ההורים וגם הילדים מרגישים שמחה וגאווה‬
                                  ‫האם יכול להיות סוף אחר?‬
                      ‫במקום לומר "תפסיק לבכות" ניתן לומר‪:‬‬                       ‫על מעבר של עוד שלב בחיים‪.‬‬

                             ‫"זה בסדר להרגיש חשש‪/‬עצב "‪.‬‬      ‫ההורים וגם הילדים מתמודדים עם חוסר וודאות ודאגה ‪ -‬מי תהיה‬
                          ‫"ספר לי על זה‪ .‬אני מקשיב ‪/‬ה לך" ‪.‬‬                                                     ‫המורה?‬

  ‫מומלץ להורים לספר לילדים על חוויותיהם‬                                  ‫האם הוא יסתדר עם חבריו? האם יהיה תלמיד טוב?‬
                           ‫בכניסה לכתה א'‪.‬‬                   ‫המעבר לכתה א' הוא המעבר המשמעותי הראשון אותו הילד צריך‬
                                                             ‫לעשות לבדו‪ ,‬ללא יכולת ההורה להיות שם פיזית‪ ,‬דבר המגביר את‬
  ‫ילדים בני ‪ 7-6‬נהנים כשהוריהם מספרים להם‬
  ‫חוויות ילדות‪ .‬זה עדיין מעניין ומרגש אותם‬                                     ‫תחושת החרדה הן אצל ההורה והן אצל הילד‪.‬‬
  ‫לחשוב שגם ההורים שלהם היו פעם ילדים‬                        ‫יש לעשות הפרדה בין רגשות ההורה לבין הילד‪/‬ה מתוך הבנה‬
                                                             ‫שגם אם עבור ההורה מעברים נתפסים כדבר איום ונורא לא כך‬
                                   ‫כמותם‪...‬‬
                                                                                                   ‫הוא לגבי הילדים שלנו‪.‬‬
‫אפשר לספר במינון מצד אחד גם על ההתרגשות‪ ,‬והכייף בלהיכנס‬      ‫ההבנה שכשאנחנו‪ ,‬ההורים‪ ,‬משתפים פעולה עם דרישות הילד‪/‬ה‬
‫לכתה א'‪ ,‬לקרא‪ ,‬לכתוב‪ ,‬להיות גדולים‪ ,‬וגם להגיד שיש יותר‬       ‫כמו להישאר עוד קצת אתו‪ ,‬או נוזפים בו ‪ -‬תפסיק להיות תינוק‪ ,‬די‬
                                                             ‫לבכות‪ ,‬או פוסלים את רגשותיו (אין ממה לפחד‪ ,‬תהיה גיבור) אנו‬
       ‫אתגרים‪ ,‬דרישות ומשימות ואולי קצת חוששים וזה טבעי‪.‬‬
                            ‫מאחלת בהצלחה והתחלה טובה‪.‬‬                                               ‫מגבירים את החרדה‪.‬‬
                                                                             ‫חשוב למצוא את האיזון בין הגנת יתר לתמיכה‪.‬‬
‫עופרה דוד‪ ,‬פסיכותרפיסטית ‪ CBT‬מטפלת קוגניטיבית‪,‬‬
                        ‫התנהגותית רגשית לילדים ובני נוער‪.‬‬        ‫כדי לזהות מחשבות חרדתיות אצל ילדנו נשאל‪:‬‬

               ‫‪ 050-9622458‬ו ‪[email protected]‬‬                                                  ‫ממה אתה הכי דואג?‬
                                                                                     ‫מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות?‬

                                                                                            ‫כדי להפחית חרדה ניתן לומר‪:‬‬

‫גיליון ‪15 84‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20