Page 19 - medorledor69
P. 19
מגזין מדור לדור עסקים וכלכלה
בין ניהול
למנהיגות ..
מאת:
בת שבע גרינברג
מנהיגות היא תופעה שמחוללת רגשות .כשמבקשים שנם מחקרים הטוענים כי תחוםי
מאנשים להיזכר באנשים שהשפיעו על חייהם או שינו את
מהלך חייהם ומבקשים מהם לחשוב איך התנהגו או מה הניהול עשוי להצטייר כתחום
אמרו התשובות יהיו תמיד מתחום הרגש "הוא אהב אותי", אפור מלא נהלים וחוקים ,מסתבר
"היה איכפת לו ממני"" ,הוא דיבר בגובה העיניים" ועוד. כי מנהלים מצטיינים לא מנסים
ולכן מנהיג צריך לדעת להתחבר רגשית .דוגמה לכך לגרום לעובדיהם להתיישר רק על
קצינים בחורים בני 20נבחרים לפקד ולנהל חיילים ומיידי
מתחברים אליהם ברמה האישית – אופי ,צרכים ,בעיות פי הכללים.
אישיות ועוד ..וכך כשהוא יגיד "קדימה הסתער " הוא ירוץ
אחריו .כשיש מחויבות רגשית -יש מנהיגות .אותו דבר למעשה ,נהלים וניהול מהווים הפכים ,תובנת יסוד בניהול
ביחסי עבודה ,כשעובדים מרגישים שהמנהל לצידם ,עוזר מצטיין היא שיש לסייע לכל עובד ועובד לעשות בעיקר
להם להתקדם ולהתפתח ,ואיכפת לו מהם -הם יעשו (אך לא רק) את הדברים שהוא מצטיין בהם .מנהלים
מצטיינים מתמקדים באיתור ומיצוי הכישרון הייחודי של
הרבה מאוד למען הצלחתו. כל עובד בנפרד ואיך יטיב לבוא לידי ביטוי .במקום לנסות
בת שבע גרינברג MBAיועצת ארגונית ועסקית ללמד את העובדים להתאים את עצמם להגדרת תפקיד.
שאלות ניתן לשלוח ל[email protected] - הם גם מנהלים כל עובד בדרך שונה המתאימה לו אישית,
הם בודקים מה ימריץ את העובד ומה סגנון הלימוד
053-2298836 הייחודי שלו ומקפידים לתגמל ולהכשיר אותו בהתאם.
קיים גם מצב הפוך שבו מנהיגים אינם מתמקדים בפרט
19
אלא מראים לכלל העובדים עתיד ברור שעליו לשאוף.
אחד הדברים החשובים שצריך
מנהיג לעשות על מנת להצטיין הוא
לדעת איך להקטין את חוסר הביטחון
אצל העובדים על ידי מתן מענה
לצורך שלהם בבהירות ובוודאות.
מנהיגים מצטיינים מראים למי צריך
לתת שירות ומתמקדים בלקוח עיקרי
אחד .בנוסף מצביעים על יכולת
הליבה האחת של הארגון שתמנף
את הארגון ,מדד אחד למדידת
ביצועים ועל מעשים לביצוע מיידי.
גיליון 69