Page 65 - medorledor68
P. 65

‫מגזין מדור לדור‬                                           ‫צילום‪ :‬ליאת ומאיה שרמן מהאלבום המשפחתי‬

‫"לספרים יש כוח השפעה רב‪ .‬נגישותם ורבגוניותם מאפשרות‬       ‫בסוף הספר כתבה ליאת הצעות להורים ולמטפלים לשימוש‬
‫לקורא להתקרב לרגשות ולרבדים חבויים בנפשו ומאפשר‬           ‫בסיפור‪ .‬בין הצעות אלה הכנת בקבוק חיזוק לוכד חרדה אישי‬
‫הגמשת דפוסי התנהגות ועזרה בפתרון קונפליקטים‬               ‫שיאפשר לכל ילדה וילד להיזכר בכוחותיהם גם בסיטואציות‬

                                ‫ובהתמודדות עם קשיים"‪.‬‬                                            ‫שמפחידות אותם‪.‬‬

                      ‫סיטואציות מהחיים‬                                ‫כותבת על סיטואציות מהחיים‬

‫"לפני חמש שנים ליום הולדתי ה‪ ,40 -‬הוצאתי אלבום שירים‬      ‫"ליבי מגדלת מפלצת" הוא ספרה השני של ליאת שרמן‪.‬‬
‫בו ‪ 7‬מבצעים ביניהם שרון רוטר‪ ,‬ברוך פרידלנד ועידית הלוי‪.‬‬   ‫"כמענה לצורך שאיתרתי בעבודתי‪ ,‬כתבתי סיפור הכנה‬
‫האלבום עוסק בסיטואציות מהחיים‪ ,‬ופונה בעיקר לגילאי ‪50-‬‬     ‫לניתוח לב לילדים‪" :‬ילדה לבבית" שמשמש אותי להכנה‬
‫‪ .30‬שם האלבום‪' :‬חלום הבל'‪ .‬שירים מתוך האלבום אפשר‬         ‫הרגשית שאני עורכת לילדים ולהוריהם‪ .‬הסיפור תורגם‬
‫למצוא ביוטיוב‪ .‬האלבום נוצר בעצם כתוצאה מחבלת ראש‬          ‫לערבית והודפס בארבע גרסאות‪ :‬בעברית לבנות ולבנים‬
‫שלי שבעקבותיה סבלתי מסחרחורות שנגרמו מפגיעה‬               ‫ובערבית לבנות ולבנים כי המחלקה למומי לב מולדים‬
‫באיבר שיווי המשקל באוזן‪ .‬הייתי מנוטרלת בבית ובעלת‬         ‫מטפלת בילדים רבים מהרשות הפלסטינאית שדוברים‬
‫יכולת תנועה מוגבלת‪ .‬היות שאני לא ממש טובה בלא לעשות‬       ‫ערבית בלבד‪ .‬ברוב המקרים של ילדים שמגיעים מהרשות‪,‬‬
‫כלום והמוסיקה בתוכי רק חיכתה להזדמנות לצאת‪ ,‬ישבתי‬         ‫הם מגיעים בדקה התשעים וזוהי ההכנה היחידה האפשרית‬
‫ימים מול הפסנתר‪ ,‬כתבתי והלחנתי שירים‪ .‬השירים נוגעים‬       ‫בשבילם‪ ,‬אם כי הספר לא מחליף הכנה רגשית יותר מלאה‪,‬‬
‫לחלומות ולשאיפות שלנו‪ ,‬למציאת בן זוג‪ ,‬להריון מאוחר‪,‬‬
‫לזוגיות רבת שנים‪ ,‬לסוגיית הגיל‪ ,‬לילדים‪ ,‬לאלימות במשפחה‬                                 ‫אבל עובדים עם מה שמצוי"‪.‬‬
‫ולנושאים נוספים‪ .‬מכיוון שההשראה לשירים הגיעה ממספר‬
‫רב של אנשים שפגשתי והביצועים היו של מספר זמרים‪,‬‬           ‫"העבודה עם סיפור ההכנה לניתוח תורם רבות להורים‪ .‬לרוב‬
‫החלטתי שלא שמי יתנוסס למעלה אלא‪' :‬מליאת המוזות'‪.‬‬          ‫אני פוגשת את הילד והוריו מספר שבועות לפני הניתוח‪ .‬אני‬
‫האלבום נקרא‪' :‬חלום הבל' על שם שיר הנושא שלו‪ .‬הוא‬          ‫משוחחת עם ההורים על הסיפור ועל הדרך לעבוד באמצעותו‬
‫קשור אליי ולרצון שלי להוציא את השירים מה'מגירה' לעולם‪,‬‬    ‫עם ילדיהם בבית קרוב לניתוח‪ .‬ההורים שחשים חוסר ודאות‪,‬‬
‫והתהיה שלצידו‪ :‬האם זהו רק חלום הבל‪ .‬במובן מסוים זה‬        ‫בלבול‪ ,‬פחד ואשמה ועומדים חסרי אונים מול ילדיהם – איך‬
‫קשור גם להתמודדות עם פחדים וחרדות – אם נשאיר אותם‬         ‫ומה לספר‪ ,‬מקבלים בעזרת הסיפור כלי יעיל ומרגיע להתכונן‬
‫בפנים‪ ,‬הם רק יצטברו ואיתם ההתמרמרות והאכזבה‪ .‬כשאנו‬
                                                                           ‫לניתוח‪ ,‬עוד לפני שהסיפור מגיע לילדים"‪.‬‬
                ‫פועלים‪ ,‬יש סיכוי שדברים טובים יקרו לנו"‪.‬‬
                                                                                                             ‫גיליון ‪68‬‬
‫בימים אלה כותבת ליאת שרמן את ספרה השלישי ‪" -‬סיפור‬
‫הכנה לצנתור" לבקשת הרופאים המצנתרים במחלקה‬
‫שהבחינו בחשיבות סיפור ההכנה לניתוח למטופלים‬

                                             ‫ולהוריהם"‪.‬‬

‫בעקבות הוצאת הספר מתוכננים להתקיים מפגשי קבוצות‬
‫להורים שכוללים קריאה של הספר ושיחה על אודות השימוש‬
‫בספר ובבקבוק החיזוק לוכד חרדה‪ .‬כן אפשר לפנות אל ליאת‬
‫לתיאום הגעה למסגרות חינוכיות שונות לשם קריאת הסיפור‪,‬‬

     ‫שיחה בעקבותיו והכנת בקבוק חיזוק לוכד חרדה אישי‪.‬‬

‫‪65‬‬
   60   61   62   63   64   65   66   67   68