Page 64 - medorledor68
P. 64
"כתיבת הספר הזה היא אחד הדברים שהייתי רוצה שיזכרו אותי בהם"
הספר שימושי לכל משפחה את מצב הרוח של הילדה ליבי ופונים אל הקוראים הצעירים
באופן בלתי אמצעי.
" ...הרי זה לא עוד סיפור אגדה שהכל
מסתדר פתאום .היו ימים שחרדה ליאת שרמן ,בת ,45נשואה לאיתי ואימא למאיה ,בת כמעט
התיישבה קרוב לאוזן של ליבי ואמרה 17ולעידו ולעדן ,תאומים בני 15וחצי .מתגוררת בהוד השרון
לה מילים שהפחידו אותה( "...מתוך כעשור .עובדת כתרפיסטית במוסיקה ופסיכותרפיסטית
התנהגותית קוגניטיבית ( )cbtבבי"ח ובקליניקה פרטית.
הספר). במסגרת עבודתה מטפלת בילדים רבים וכן מעבירה הדרכות
הורים .למעלה מעשור עובדת בבית החולים לילדים "ספרא"
"אחד הדברים המרכזיים שמדרבנים את הילדים ואת ההורים בתל השומר עם ילדים מאושפזים ומסייעת להם
להמשיך הוא הצלחה .כשמחליטים לעשות ומבצעים את ולמשפחותיהם לעבור את תקופות האשפוז המורכבות.
המשימות ,ההצלחה לא מאחרת לבוא .כשילד מצליח לעשות עבדה במחלקות שונות וכעת עובדת בעיקר במחלקת מומי
משהו ממנו פחד ,הוא והוריו שבים להאמין בכוחותיהם.
לב מולדים.
הצלחה גוררת הצלחה כמו בסיפורה של ליבי".
"ברגע שילד מבין שחרדה והוא נפרדים ובכוחו להקטין אותה תקבלו כלים להתמודדות עם חרדה
באמצעות מחשבות והתנהגויות הפוכות מאלה שהיא מציעה,
הוא נוטל לידיו את השליטה בחזרה ואיכות חייו עולה פלאים. ליאת שרמן מספרת ש"ההשראה לכתיבת הסיפור הגיעה
כמובן שגם איכות חייהם של הוריו וסביבתו הקרובה מילדים אותם אני פוגשת ,הן בחיי היומיום במשפחה והחברים
והן במסגרת עבודתי .בעת הכתיבה עמדה לנגד עיניי דמות
משתפרת". אחת ספציפית ,אותה אני מעדיפה לא לחשוף מפאת שמירה
על פרטיותה .חרדה כזאת שמתגוררת אצל ילד אינה משפיעה
ליאת שרמן מוסיפה" :מאחר שכל ילד עשוי להתמודד במהלך רק עליו .היא משפיעה על כל סביבתו .האומללות אותה חווים
התפתחותו עם חרדות נורמטיביות כמו חושך ,לינה מחוץ אנשים שחיים עם חרדה לצד הידיעה שלי שזה יכול להשתנות
לבית ואחרות ,זהו ספר שימושי לכל משפחה .אנחנו יכולים בעזרת שיתוף פעולה של הסובבים את האדם החרד ,העלו בי
לשנות את המציאות הלא נעימה של חיים בצל חרדה .לא את הרצון לספק כלים להתמודדות עם חרדה לאנשים
בחרתי באקראי במילה 'צל' כי חרדה משתלטת ומטילה צל שחושבים שזוהי גזירת גורל ,לכן לקוראי הסיפור מצורפות
גדול על האדם שנושא אותה .כל אחד יכול להקטין את המלצות ,שאני בטוחה שהורים רבים ומטפלים שיישמו אותן
החרדה שלו .הורים לילדים חרדים הם בעלי תפקיד משמעותי
הן בהגדלת חרדה והן בהקטנתה .לעיתים מבלי לבמשים אנו, ירגישו בהבדל".
ההורים נותנים יד לחרדה במקום לילדינו .בסיפור מוצעות
דרכים לעבודה עם הילד החרד .חשוב לנקוט עמדה אקטיבית "הסיפור מיועד לילדים בבית ספר יסודי .עם זאת ,גם מבוגרים
ביוזמות נוגדות חרדה ,לחזק את הילדים שעושים צעדים שמכירים חרדות מקרוב ,אמרו שהוא שימושי בשבילם".
בכיוון הנכון ,להיות עקביים ולשמוח על כל הצלחה .כפי
שכתבתי בסיפור ,אני ממליצה להורים של ילדים שיכולים "הסיפור עלה כפרויקט לגיוס המונים דרך הד סטארט וטרום
לקרוא ,לקרוא יחד איתם את הסיפור .אפשר לקרוא משפט הדפסתו נקרא על ידי מומחים מתחום הטיפול והחינוך
משפט ,פסקה פסקה או בכל דרך אחרת .הקריאה יחד ,מעבר שמצאו אותו מתאים ,רלוונטי וחשוב למשפחות רבות .הם גם
לחוויה חיובית משותפת ,גם מראה לשני הצדדים שהם לא
לבד מול החרדה .הסיפור מזמן שיחה על החרדות של הילד תמכו בסיפור דרך פלטפורמה זו".
וניתן 'לאמץ' משפטים מתוכו ופעילויות מתוך ההמלצות
"כשאני פוגשת משפחה חדשה ומשוחחת עם ההורים ,אני
להורים ולמטפלים המצורפות בסוף הסיפור". מסבירה כבר בהתחלה את חשיבות השותפות שלהם לדרך
. כי ההורים נמצאים עם הילד רוב שעות היום במשך השבוע
והם יכולים להשתמש באופן רצוף ויומיומי בכלים שאני נותנת
בקבוק חיזוק לוכד חרדה לילדם בטיפול ולהם בהדרכות .ההורים הם שותפים פעילים
ומלאים בטיפול .לרוב מקבל הילד משימות לביצוע עד
"לעיתים ליבי מחליטה להשתמש במתנה שקיבלה לפגישתנו הבאה ,אבל בעוד שאת הילד אפגוש שוב רק
מהמטפלת – בקבוק חיזוק לוכד חרדה .זהו בקבוק מיוחד כעבור כשבוע ,עם ההורים אני נמצאת בקשר גם בין הפגישות
שלוכד מפלצות חרדה" (מתוך הספר) כדי להציע התערבויות נוספות ולחזק הצלחות".
64