Page 30 - medorledor59
P. 30

‫עסקים וכלכלה‬

                ‫למה עסק צריך‬

‫וולאאביימנךוךהתבובונעיתניסםקםקצאיואבצותורית?וך?לבנות תקציב‬

‫תקציב אמנם מצליחים להגדיל הכנסות אך ההוצאה אשר‬                                                 ‫במתאת‪:‬שבע גרינברג‬
‫הביאה להכנסה הנוספת גדולה מתוספת הכנסה בצורה‬
                                                        ‫תקציב הוא כלי ניהולי שבעזרתוה‬
                ‫דרסטית וכך יוצא שבעצם העסק מפסיד‪.‬‬
      ‫על כן תכננו את התקציב העסק שלכם ונהלו אותו!‬       ‫ניתן לתכנן את ההכנסות וההוצאות‬
                                                        ‫ולנהלם במהלך שנה‪ ,‬חודש‪ ,‬שבוע‬
               ‫מאחלת לכולם חופשה נעימה וקיץ מרענן‪.‬‬      ‫ואף יום‪ .‬הוא פועל יוצא של אסטרטגיה‬
                                                        ‫עסקית שבחרתם ולא האסטרטגיה‬
                                              ‫בהצלחה !‬
                                                                                 ‫עסקית בעצמו‪.‬‬
          ‫בת שבע גרינברג ‪ MBA‬יועצת ארגונית ועסקית‬
                    ‫‪ 053-2298836‬שאלות ניתן לשלוח ל‪-‬‬     ‫הוא עושה אופטימיזציה של המשאבים הקיימים תוך‬
                                                                           ‫התחשבות בסדר עדיפויות ואילוצים‪.‬‬
                           ‫‪[email protected]‬‬
                                                        ‫לרוב תקציב נבנה לתקופה של שנה‪ ,‬אך לעיתים בונים‬
                                                        ‫תקציב פרוייקטאליים קצרים או ארוכים משנה וכן ניתן‬

                                                                                      ‫לבנות גם תקציב רבעוני ‪.‬‬

                                                        ‫קיימות שתי שיטות עיקריות לבניית‬
                                                                                        ‫תקציב‪:‬‬

                                                        ‫‪ .1‬תקציב אפס – בונים תקציב מהתחלה‪ ,‬בודקים ובוחנים‬
                                                        ‫את הצרכים וסדרי העדיפויות על פי האסטרטגיה‬

                                                                                                     ‫העסקית‪.‬‬
                                                        ‫‪.2‬תקציב המשכי – שיטה זו מתבססת על תקציב של‬
                                                        ‫שנה קודמת עם שינויים קלים בהתאמה לצרכים חדשים‬

                                                                                              ‫וסדרי העדיפויות‪.‬‬

                                                        ‫התקציב מורכב ממספר קטגוריות ‪ -‬הכנסות‪ ,‬הוצאות‬
                                                        ‫קבועות‪ ,‬הוצאות משתנות‪ ,‬שיווק ופרסום‪ ,‬השקעות‪,‬‬

                                                                                            ‫חיסכון‪ ,‬רזרבה וכו'‪.‬‬
                                                        ‫לכל קטגוריה יש לבנות את תת סעיפים תוך התחשבות‬

                                                                   ‫לחודשי השנה‪ ,‬עונתיות העסק‪ ,‬אירועים ועוד‪.‬‬
                                                        ‫הרבה פעמים עסקים נופלים דווקא בזה‪...‬לא מנהלים‬

                                                                      ‫‪30‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35