Page 34 - medorledor59
P. 34

‫עסקים וכלכלה‬

                                                        ‫לכל מי שיש לו‬
                                                           ‫חלום לפתח‬

                                                        ‫סטרטאפ וצריך‬
                                                                ‫גיוס הון‬

‫‪ .2‬בנו תכנית‪ ,‬מסגרת‪ ,‬תקציב – לצורך מה הגיוס‪ ,‬מה יקרה‬                                                      ‫מאת‪:‬‬
                                        ‫אם הגיוס יכשל‪.‬‬                                              ‫ניר מקובסקי‬

‫‪ .3‬כל פרוייקט תחום בזמן ובסכום יעד שהיזם מציב ‪-‬‬         ‫עת פרסום גיליון זה‪ ,‬הצליח גיוסב‬
‫בפלטפורמות מסוימות‪ ,‬תקבלו כל סכום שגייסתם‪,‬‬
‫באחרות אם לא הגעתם ליעד בזמן התחום‪ ,‬תקבלו אפס‪.‬‬          ‫המונים של בחור שעזרתי לו‬
                                                        ‫בתהליך‪ .‬התחום הוא תחום‬
                     ‫העמלות של הפלטפורמות בהתאם‪.‬‬        ‫התיירות ומאוד מתאים לקיץ שהחל‬

                                                                             ‫ולחופשות שבפתח‪.‬‬

                                                        ‫גיוס המונים‪ ,CRWOD FUNDING ,‬הוא כלי מימוני שבו בעל‬
                                                        ‫רעיון ‪ /‬סטרטאפיסט מגייס הון לצורך הגשמת חלומו‪.‬‬
                                                        ‫(ובד"כ יכולתו לגייס הון זה דרך משקיעים או בנק מוגבלות)‬
                                                        ‫היזם‪ ,‬מבקש מהציבור‪ ,‬כל אחד לפי יכולותיו‪ ,‬לתרום‬
                                                        ‫מכספו ובתמורה יקבל‪ ,‬או את המוצר‪ ,‬תשורות והטבות‬
                                                        ‫אחרות ואפילו אחוזים מהחברה (‪ .)EQUITY‬ישנים מספר‬
                                                        ‫אתרים ידועים‪ ,HEADSTART ,‬פיפלביז ועוד רבים‪ ,‬לכל אחד‬

                                                                                                   ‫יתרון וחסרון‪.‬‬
                                                        ‫כלי זה נעשה נפוץ מאוד‪ .‬ויכול להיות כלי עוצמתי או כלי‬

                                                                             ‫שאף יוצר נזק הן כספי והן תדמיתי‪.‬‬

                                                        ‫עוצמתי ‪ -‬ניתן לגייס ממספר עשרות אלפי שח ועד‬
                                                        ‫מיליונים‪ .‬כלי שיוצר מוניטין‪ ,‬שיווק ראשוני‪ ,‬ומשקיעים‬

                                                                       ‫רבים רואים בזאת כרצינות והוכית יכולות‪.‬‬

                                                        ‫הרסני – גם לגיוס המונים‪ ,‬דורש הדבר הון מסוים‪ ,‬העברת‬
                                                        ‫מסרים נכונים‪ ,‬ופה יתכנו בזבוזי כספים גדולים‪ ,‬ובמקביל‬

                                                                                            ‫יצירת מוניטין שלילי‪.‬‬

                                                        ‫כדי לסייע לאילו שרוצים להשתמש בכלי‬
                                                                                ‫זה מספר טיפים‪:‬‬

                                                        ‫‪ .1‬השתמשו במומחים המבינים בתחום – חוסך כסף‪ ,‬זמן‪,‬‬
                                                                                                        ‫טעויות‪.‬‬

                                                                                                                 ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39