Page 31 - medorledor58
P. 31

‫מגזין מדור לדור‬

                                                           ‫הטיסה‬
                                                           ‫בוטלה?‬
                                                         ‫מגיע לכם‬

                                                             ‫פיצוי‬

                                                                                  ‫מאת‪:‬‬
                                                                           ‫עו״ד קרן פולק‬

‫להציע לנוסע טיסה חלופית ששעת ההמראה שלה היא‬              ‫יזה כיף! הגיעה חופשת הקיץ‪ ,‬והחלטתם לצאתא‬
‫לכל היותר כשעה לפני מועד הטיסה המקורית‪ .‬ככל שלא‬
                                                         ‫לנפוש בחו"ל‪ .‬הזמנתם כרטיסים‪ ,‬ארזתם‬
       ‫הוצעה טיסה חלופית לנוסע‪ ,‬ישולם לו פיצוי כספי‪.‬‬                 ‫מזוודות וקדימה לחופשה מדהימה‪.‬‬

  ‫חשוב להבין כי גובה הפיצוי הכספי‬                        ‫לפתע מודיעים לכם כי הטיסה שלכם‬
  ‫מחושב לפי המרחק בין נקודת‬                              ‫בוטלה‪ .‬האם ניתן לקבל פיצוי בגין ביטול‬

             ‫המוצא לבין נקודת היעד‪.‬‬                                                      ‫הטיסה?‬

‫קיימות נסיבות שבהן חברת התעופה או המארגן יהיו‬            ‫אכן‪ ,‬מגיע פיצוי וזאת בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי‬
‫פטורים מתשלום הפיצוי‪ .‬פעמים רבות חברות התעופה‬            ‫וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)‪ ,‬התשע"ב‪.2012-‬‬
‫או המארגן מנסים להתחמק מתשלום‪ ,‬בהתאם לסעיף‬               ‫בהתאם לחוק‪ ,‬קיימות ‪ 3‬אופציות לקבלת פיצוי בגלל‬
‫‪(6‬ה)(‪ )1‬לחוק‪ ,‬שפוטר אותם מתשלום פיצוי בשל "נסיבות‬
‫מיוחדות שלא היו בשליטתו"‪ ,‬אך חובת ההוכחה לעניין‬                                                      ‫ביטול טיסה‪.‬‬
‫ה"נסיבות המיוחדות" מוטלת על כתפי חברת התעופה או‬
‫המארגן‪ .‬לכן‪ ,‬אם ביקשתם פיצוי ובקשתכם נדחתה‬               ‫אופציה ראשונה‪ :‬אם התקבלה הודעת ביטול מעל ‪ 14‬ימים‬
‫מסיבה זו‪ ,‬דרשו לקבל תשובה מפורטת מהן הנסיבות‬             ‫לפני מועד הטיסה המתוכננת‪ ,‬הנוסע זכאי לקבלת‬
‫המיוחדות בגללן בוטלה הטיסה‪ ,‬ולא להסתפק בתשובה‬
                                                             ‫הכספים ששולמו עבור הכרטיס – ללא כל פיצוי נוסף‪.‬‬
                                                ‫עמומה‪.‬‬
                                                         ‫אופציה שניה‪ :‬אם התקבלה הודעת ביטול בין ‪ 7-14‬ימים‬
‫מאחלת לכולם טיסה נעימה שתצא בזמן ותחזור בשלום‬            ‫קודם מועד הטיסה המתוכנן‪ ,‬אבל הוצעה טיסה אחרת‪,‬‬
                                                 ‫ובזמן!‬  ‫מוקדמת עד שעתיים‪ ,‬ממועד הטיסה המקורית ומועד‬
                                                         ‫הנחיתה ביעד הוא עד ארבע שעות אחרי מועד הנחיתה‬
                                         ‫עו"ד קרן פולק‬   ‫המקורית – אז חברת התעופה או המארגן יהיו פטורים‬
                              ‫ממשרד דן זילברמן ושות'‬     ‫מתשלום פיצוי כספי‪ .‬אבל אם לא הוצעה טיסה חלופית או‬
        ‫‪[email protected] l 073-3729009‬‬                ‫שהוצעה טיסה אך היא מוקדמת ביותר משעתיים ממועד‬
                                                         ‫הטיסה המקורי – הנוסע זכאי להשבת כספי כרטיס הטיסה‬
‫‪31‬‬
                                                                                                    ‫ולפיצוי כספי‪.‬‬

                                                         ‫אופציה שלישית‪ :‬אם התקבלה הודעת ביטול פחות מ‪7-‬‬
                                                         ‫ימים לפני מועד הטיסה‪ ,‬על חברת התעופה או המארגן‬

                                                                                                            ‫גיליון ‪58‬‬
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36