Page 15 - medorledor50
P. 15

‫מגזין מדור לדור‬

                                                             ‫שלכת‬
                                                                 ‫מאת‪ :‬עופרה רוזנפלד‬

                                        ‫ואיך צריך לנהוג בו‪.‬‬   ‫חת התופעות היפות והמעניינות שבטבע‪:‬א‬
     ‫בבגרותנו אנחנו לובשים צבעים נוספים‪ ,‬אלה המגנים‬
 ‫עלינו בפני הקור של העולם‪ ,‬או צבעים הגורמים לנו לבנות‬         ‫שלכת‪ .‬הטבע מחליף צבעים‪ ,‬משתנה‪ ,‬מכין את‬
‫זוגיות ואח"כ לייצר הורות‪ ,‬אך מתחת לצבעים האלה תמיד‬           ‫עצמו לחורף‪ .‬הצבע הירוק של העלה בקיץ מעיד‬
    ‫קיים הצבע שאימצנו בשש השנים הראשונות של חיינו‬
                                                                  ‫על הכלורופיל המאפשר קליטת אור השמש והפיכתה‬
            ‫במסגרת הביתית והסביבה החברתית הקרובה‪.‬‬             ‫לאנרגיה ויצור סוכר‪ .‬מה שלא רואים בקיץ שמתחת לצבע‬
 ‫ברגע שאנחנו הופכים להיות אנשי העולם‪ ,‬נכנסים למעגל‬
‫העבודה הופכים להיות הורים ניתקל פעמים רבות בסכמות‬                   ‫ירוק יש את הצהוב‪ ,‬הכתום והאדום שמגן את העלה‬
                                                             ‫מקיפאון בזכות האנטוצין שבצבע‪ .‬זהו החומר שמשפיע על‬
      ‫אחרות של המציאות שלא טובות לנו עם מה שהכרנו‬
‫כילדים‪ ,‬הסכמות שהראו לנו "מה צריך להיות"‪ .‬כאן נוצרים‬              ‫הצבע בעץ שנמצא בסטרס בשל פגיעת מזיק וכך הוא‬
‫החרדות‪ ,‬הסטרס ואי ההתאמה שלנו למציאות האחרת‪ .‬זה‬                                                ‫מסמן ליערן לזהות בעיה‪.‬‬
 ‫המקום שכדאי לנו להשיל מעלינו דברים מיותרים‪ .‬ההחל־‬
 ‫טה לזנוח ולהעיף מעצמינו טרדות שהעסיקו אותנו זמן רב‬          ‫גם אנחנו בני האדם מחליפים צבעים‪,‬‬
 ‫חשובה ביותר ובטיפול אני קוראת לה ניקיון‪ .‬לפני שאנחנו‬            ‫משנים צורה בהתבגרותנו‪ ,‬בבניית‬
‫בונים פרשנות אחרת על החיים ומאמצים דרך בריאה יותר‬
‫אנחנו צריכים לנקות את המדפים כדי שיהיה מקום למשהו‬              ‫תפיסת העולם שלנו‪ .‬מתחת לתפיסות‬
                                                                 ‫החדשות שלנו תמיד יגורו התפיסות‬
                                     ‫חדש‪ .‬זו השלכת שלנו‪.‬‬        ‫הישנות שאותם לקחנו בגיל הילדות‬
       ‫העץ משליך את עליו והם נעזבים על האדמה לאחר‬                                        ‫המוקדמת‪.‬‬
    ‫שהתנתקו ממקור החיים שלהם‪ .‬בצרפתית 'עלי שלכת'‬
     ‫פירושה "העלים המתים"‪.‬זה הזמן‪ ,‬כמו בטיפול ללמוד‬          ‫התפיסה שנבנתה בהיותינו ילדים הצופים בהורינו ומנסים‬
   ‫להכיר את עצמינו‪ ,‬להשליך את מה שלא טוב לנו ולגלות‬          ‫להבין את העולם על סמך מערכות היחסים שאנחנו רואים‬
   ‫צבעים חדשים שיגנו עלינו ממזיקים וימשכו לנו אנרגיה‬
                                                                ‫בבית‪ ,‬האווירה שקורית סביבנו‪ ,‬המילים הנאמרות ואלה‬
                                            ‫בריאה של חיים‪.‬‬     ‫המוסתרות‪ .‬התפיסה של היחד כמו העלה הירוק מטרתה‬

                                      ‫עופרה רוזנפלד ‪ -‬מילת‬         ‫היתה לייצר לנו פרשנות שתעזור לנו לבנות משוואה‬
‫פסיכותרפיסטית ומנחת הורים של אדלר‪ ,‬פסיכותרפיסטית גופ־‬        ‫המספרת "איך החיים בנויים"‪ .‬הילד זקוק למילון כדי שיוכל‬

                                        ‫נית ומטפלת ב ‪NLP‬‬      ‫ללכת בעולם‪ ,‬את המילון הזה הוא מאמץ מהגדולים‪ ,‬אלה‬
                   ‫‪www.milat.co.il | [email protected]‬‬         ‫שגרים בביתו ומשקפים לו בהתנהלותם איך העולם נראה‬

                                               ‫‪054-6555841‬‬

‫גיליון ‪15 50‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20