Page 17 - medorledor46
P. 17
מגזין מדור לדור סיפורי סבתוש
הרגש שבזיכרון
כדי להרגיש את רן היה עלי להתכוונן לרגשות שלו אני ילד רגיש במיוחד" .אמר רן תוך שהוא בוחש״
ולהימנע מלפרש באופן סובייקטיבי את כוונתו .השקט
ששרר בינינו אחרי המשפט הראשון ,אפשר לרן ומערבב את הסלט של ארוחת הערב" .אני לא אוהב
להסביר את כוונתו באמרו" :אני ילד רגיש במיוחד". חריף" הסביר אחרי שתיקה .מזל שלא הגבתי,
אמרתי בליבי ,הייתי מקלקלת הכול.
השתיקה שלי אפשרה לכוון את הקשר בין הרגשות הדרך בה אני יוצרת קשר עם רן עוברת בעיקר דרך
של שנינו כך שיוכל להיווצר ״יישור-קו״ רגשי ,שבו רגשות .לו הייתי שואלת או משתפת אותו
שנינו חווים תחושת חיבור עוצמתית .תחושת חיבור במחשבותיי ,הייתי חוטאת לקשר הרגשי בינינו.
רגשית בעוצמות כאלה ,מאפשרת תהודה ומסוגלות כאשר אנחנו חולקים רגשות ,אני ורן יוצרים קשר
לחוש הדהוד של הקשר הרגשי ,כזה שהופך זיכרון האחד עם השנייה .תקשורת עם מודעות לרגשות
לשנים ארוכות .הדהוד זיכרון חווית הקשר הרגשי שלנו .היכולת לחלוק את רגשותינו מתוך כבוד והבנה
מחברת ומחזקת והופכת לחלק מהוויית חייו של אחד כלפי השנייה יוצקת יסודות איתנים בבניין
האדם ,של רן שלי .יודעת אני שכאשר היחסים כוללים היחסים בינינו ,כאלה שימשכו לאורך שנים .רן חלק
תהודה ,עשויה להיות בין שנינו תחושה חזקה של עימי את תחושותיו ואכן הוא מאד רגיש להם .הוא
חיבור .חיבור שימשיך ויתקיים גם ללא קשר פיזי .הוא רגיש לקור ,רגיש לאור חזק ,יש לו שמיעה
יבוא לידי ביטוי בצורת זיכרונות ,מחשבות ,תחושות אופטימאלית ומעבר לכך וכן ,חוש הטעם שלו מאד
רגיש ,כפי שהסביר לי בתחילה .הוא דיבר על חושים
ודימויים של היחסים שחווינו שנינו.
ואני הבנתי רגשות.
כל כך חשוב לי לממש את הבטחתי ולקחת אחריות
על זיכרונות נכדי.
גיליון 17 46