Page 20 - medorledor31
P. 20
דוח רווח והפסד הפינה העסקית
שימור לקוחות
מאת :רונן ברלב -רו"ח 054-4821190 מאת :אפרת ננר -ייעוץ ארגוני ואימון לעסקים 050-9282798
ולנו יודעים מהו דוח רווח והפסד ואנחנו מקבלים אותו ני אוהבת את חודש שבט .הכל טוב בו ,הכל חדש,א
בסוף כל שנה מיועץ המס/ראה החשבון שלנו.השאלה משהו שמסמן התחלה.
ראשיתה של לפריחה ,אדמה שאך זה מניבה ומוריקה
היא ,מה ניתן ללמוד ממנו?כ את תלמיה ,שנה אזרחית חדשה בפתח ושקדייה ,השקדייה
בדרך כלל ,אנשים נוטים להסתכל על השורה התחתונה: עוד מהגן (של חנה או ציפי או גן פינוקי) פורחת בפעם המי
הרווחנו? הפסדנו? כמה הרווחנו? יודע כמה ,מכסה את ההרים במלמלה לבנה ורדרדה לקראת
זה חשוב ,אבל יש מידע נוסף שניתן ללמוד .להלן מספר ראש השנה שלה.
דוגמאות: אני אוהבת את חודש שבט ,גם כי בחודש שבט נולדתי .יום
ההולדת שלי אהוב ויקר לי ,כמו לכל אדם ובכל גיל .יש בו
. 1בסעיף המכירות-לא רק בכמה עלו המכירות לעומת שמחה ,ציפייה ,התחדשות ,רגע אחד מיוחד של ייחודיות ,חג
שנה קודמת אלא האם חלו שינויים בהרכב הלקוחות (לקוחות
חדשים/לקוחות שעזבו ומדוע עזבו) ,האם יש לקוחות שהיקף פרטי ואישי מאד.
הפעילות מולם עלה משמעותית או לחילופין ,ירד משמעותית? ולעסקים !
מול המכירות ,האם יש לקוחות שעדיין חייבים לי כסף וכמה?
סעיף שימור לקוחות הינו פלח עסקי בעל חשיבות ממדרגה
.2שעור הרווח הגולמי -הרווח הגולמי מחושב בתור ראשונה .ויום הולדת הוא העת לכך.
ההכנסות בניכוי הוצאות "ייצור" (רכישת חומרים לעבודה,
לדוגמה) .חשוב לנו לדעת מה הרווח אולם גם מה שעורו אפשר לרגש של העובד ,הלקוח ,להדהד בתוכך ,הצטרף אל
(כמה אגורות רווח גולמי נשאר מכל ₪ 1מכירות .מחושב שאיפתו הטבעית להטיב עם בריאותו ,למנף את הצלחתו
כרווח גולמי מחולק במכירות) .ככל ששיעור הרוח הגולמי ולממש את הנאותיו ותהיה אתה הראשון שמספק לו את
גבוה יותר כן מצבינו טוב יותר (אנו מרוויחים יותר על כל
חלומו.
מכירה) -הייה אקטיבי ויוזם ,אכפתי וזוכר.
-סמן שזכרת את יום ההולדת שלו (איגרת ,פרחים ,שיחת
שעור הרווח הנקי – יש לזכור שישנן עוד הוצאות: . 3
טלפון וכי"ב)
שיווק ,פרסום ,הוצאות משרדיות ,נסיעות ועוד .השאלה היא -התעניין בבריאותו ושלח ,אם אכן חלה ,ברכה להחלמתו
(במקום" :איפה אתה? למה לא רואים אותך? שכחת אותי?!
מהו הרווח לאחר כל הוצאות אלו או נכון יותר ,מה שעור
וכיו"ב).
הרווח (כמה אגורות נשאר כרווח על כל שקל מכירות -מחושב -התעניין בבנו שזכה במדליה או שחזר מחו"ל.
-וכמובן ,תשומת לב בחגים .מקובל בחגי תשרי ובפסח.
כרווח מחולק במכירות) .ככל ששיעור הרוח הנקי גבוה יותר, הכן טבלה של הלקוחות ומיין אותם לפי :לקוחות קבועים,
כן קל לנו להתמודד עם ירידה בהכנסות .זה נתון חשוב כדי לקוחות אקראיים ולקוחות מרוצים.
תן לכל קבוצה תשומת הלב בהתאם למיקומה בטבלה,
להעריך את היציבות שלנו מול תנאי שוק משתנים במטרה לנייד את הלקוחות מאקראיים לקבועים ומקבועים
למרוצים .אתה תרוויח לקוח ותגדיל את ההכנסה ,הלקוח
. 4הוצאות הריבית שאנו משלמים על יתרת חובה ירוויח את המוצר הטוב שלך ו...את מימוש הפנטזיה שלו.
והלוואות .האם ייתכן שהוצאות אלו "אוכלות " לנו את כל כששני הצדדים מרוויחים ונמצאים בפוזיציה של – WIN
–WINה ,3 = 1+1והמסחר מתגלגל ופורח וממלא את עסקנו.
הרווח?
20מגזין מדור לדור