Page 20 - medorledor31
P. 20

‫דוח רווח והפסד‬                                                    ‫הפינה העסקית‬

                                                               ‫שימור לקוחות‬

                          ‫מאת‪ :‬רונן ברלב ‪ -‬רו"ח ‪054-4821190‬‬       ‫מאת‪ :‬אפרת ננר ‪ -‬ייעוץ ארגוני ואימון לעסקים ‪050-9282798‬‬

‫ולנו יודעים מהו דוח רווח והפסד ואנחנו מקבלים אותו‬              ‫ני אוהבת את חודש שבט‪ .‬הכל טוב בו‪ ,‬הכל חדש‪,‬א‬
‫בסוף כל שנה מיועץ המס‪/‬ראה החשבון שלנו‪.‬השאלה‬                                                   ‫משהו שמסמן התחלה‪.‬‬
                                                               ‫ראשיתה של לפריחה‪ ,‬אדמה שאך זה מניבה ומוריקה‬
     ‫היא‪ ,‬מה ניתן ללמוד ממנו?כ‬                                 ‫את תלמיה‪ ,‬שנה אזרחית חדשה בפתח ושקדייה‪ ,‬השקדייה‬
‫בדרך כלל‪ ,‬אנשים נוטים להסתכל על השורה התחתונה‪:‬‬                 ‫עוד מהגן (של חנה או ציפי או גן פינוקי) פורחת בפעם המי‬
                            ‫הרווחנו? הפסדנו? כמה הרווחנו?‬      ‫יודע כמה‪ ,‬מכסה את ההרים במלמלה לבנה ורדרדה לקראת‬

‫זה חשוב‪ ,‬אבל יש מידע נוסף שניתן ללמוד‪ .‬להלן מספר‬                                                           ‫ראש השנה שלה‪.‬‬
                                                     ‫דוגמאות‪:‬‬  ‫אני אוהבת את חודש שבט‪ ,‬גם כי בחודש שבט נולדתי‪ .‬יום‬
                                                               ‫ההולדת שלי אהוב ויקר לי‪ ,‬כמו לכל אדם ובכל גיל‪ .‬יש בו‬
‫‪ .	1‬בסעיף המכירות‪-‬לא רק בכמה עלו המכירות לעומת‬                 ‫שמחה‪ ,‬ציפייה‪ ,‬התחדשות‪ ,‬רגע אחד מיוחד של ייחודיות‪ ,‬חג‬
‫שנה קודמת אלא האם חלו שינויים בהרכב הלקוחות (לקוחות‬
‫חדשים‪/‬לקוחות שעזבו ומדוע עזבו)‪ ,‬האם יש לקוחות שהיקף‬                                                        ‫פרטי ואישי מאד‪.‬‬
‫הפעילות מולם עלה משמעותית או לחילופין‪ ,‬ירד משמעותית?‬                                                              ‫ולעסקים !‬
‫מול המכירות‪ ,‬האם יש לקוחות שעדיין חייבים לי כסף וכמה?‬
                                                               ‫סעיף שימור לקוחות הינו פלח עסקי בעל חשיבות ממדרגה‬
‫‪ 	.2‬שעור הרווח הגולמי ‪ -‬הרווח הגולמי מחושב בתור‬                                         ‫ראשונה‪ .‬ויום הולדת הוא העת לכך‪.‬‬
‫ההכנסות בניכוי הוצאות "ייצור" (רכישת חומרים לעבודה‪,‬‬
‫לדוגמה)‪ .‬חשוב לנו לדעת מה הרווח אולם גם מה שעורו‬               ‫אפשר לרגש של העובד‪ ,‬הלקוח‪ ,‬להדהד בתוכך‪ ,‬הצטרף אל‬
‫(כמה אגורות רווח גולמי נשאר מכל ‪ ₪ 1‬מכירות‪ .‬מחושב‬              ‫שאיפתו הטבעית להטיב עם בריאותו‪ ,‬למנף את הצלחתו‬
‫כרווח גולמי מחולק במכירות)‪ .‬ככל ששיעור הרוח הגולמי‬             ‫ולממש את הנאותיו ותהיה אתה הראשון שמספק לו את‬
‫גבוה יותר כן מצבינו טוב יותר (אנו מרוויחים יותר על כל‬
                                                                                                                      ‫חלומו‪.‬‬
                                                       ‫מכירה)‬                            ‫‪ -‬הייה אקטיבי ויוזם‪ ,‬אכפתי וזוכר‪.‬‬
                                                               ‫‪ -‬סמן שזכרת את יום ההולדת שלו (איגרת‪ ,‬פרחים‪ ,‬שיחת‬
‫שעור הרווח הנקי – יש לזכור שישנן עוד הוצאות‪:‬‬  ‫‪.	3‬‬
                                                                                                                ‫טלפון וכי"ב)‬
‫שיווק‪ ,‬פרסום‪ ,‬הוצאות משרדיות‪ ,‬נסיעות ועוד‪ .‬השאלה היא‬           ‫‪ -‬התעניין בבריאותו ושלח‪ ,‬אם אכן חלה‪ ,‬ברכה להחלמתו‬
                                                               ‫(במקום‪" :‬איפה אתה? למה לא רואים אותך? שכחת אותי?!‬
‫מהו הרווח לאחר כל הוצאות אלו או נכון יותר‪ ,‬מה שעור‬
                                                                                                                     ‫וכיו"ב)‪.‬‬
‫הרווח (כמה אגורות נשאר כרווח על כל שקל מכירות ‪ -‬מחושב‬                        ‫‪ -‬התעניין בבנו שזכה במדליה או שחזר מחו"ל‪.‬‬
                                                                    ‫‪ -‬וכמובן‪ ,‬תשומת לב בחגים‪ .‬מקובל בחגי תשרי ובפסח‪.‬‬
‫כרווח מחולק במכירות)‪ .‬ככל ששיעור הרוח הנקי גבוה יותר‪,‬‬          ‫הכן טבלה של הלקוחות ומיין אותם לפי‪ :‬לקוחות קבועים‪,‬‬

‫כן קל לנו להתמודד עם ירידה בהכנסות‪ .‬זה נתון חשוב כדי‬                                     ‫לקוחות אקראיים ולקוחות מרוצים‪.‬‬
                                                               ‫תן לכל קבוצה תשומת הלב בהתאם למיקומה בטבלה‪,‬‬
‫להעריך את היציבות שלנו מול תנאי שוק משתנים‬                     ‫במטרה לנייד את הלקוחות מאקראיים לקבועים ומקבועים‬
                                                               ‫למרוצים‪ .‬אתה תרוויח לקוח ותגדיל את ההכנסה‪ ,‬הלקוח‬
‫‪ .	4‬הוצאות הריבית שאנו משלמים על יתרת חובה‬                     ‫ירוויח את המוצר הטוב שלך ו‪...‬את מימוש הפנטזיה שלו‪.‬‬
‫והלוואות‪ .‬האם ייתכן שהוצאות אלו "אוכלות " לנו את כל‬            ‫כששני הצדדים מרוויחים ונמצאים בפוזיציה של – ‪WIN‬‬
                                                               ‫‪–WIN‬ה ‪ ,3 = 1+1‬והמסחר מתגלגל ופורח וממלא את עסקנו‪.‬‬
                                                       ‫הרווח?‬

                                                               ‫‪ 20‬מגזין מדור לדור‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25