Page 15 - medorledor142
P. 15

‫מגזין מדור לדור‬

                                                                  ‫זהות‪ ,‬מעבר‬
                                                             ‫ואפשרות – מסע‬
                                                            ‫הצמיחה העסקית‬

‫לבדוק‪ :‬איך הזהות העסקית שלה באה לידי ביטוי בשפה‪ ,‬במיתוג‪,‬‬                                              ‫מאת‪ :‬זיוה זוהר‬
‫ובאופן שבו היא מציגה את עצמה? האם היא מצליחה לשמור על‬
                                                            ‫עולם הדינמי של העצמאיות‪ ,‬הזהות העסקיתב‬
                ‫הערכים שמלווים אותה גם כשהיא מתרחבת?‬              ‫היא הרבה מעבר ללוגו או צבעי המותג‪.‬‬

                                            ‫לסיכום‪:‬‬         ‫היא נבנית מתוך חוויות‪ ,‬ערכים ותפיסות פנימיות של בעלת העסק‪.‬‬
                                                            ‫זהות זו מהווה מצפן שמלווה אותנו בכל צעד — מההחלטה על סוג‬
‫זהות‪ ,‬מעבר ואפשרות הם שלושת המרכיבים החשובים בצמיחה‬         ‫השירות או המוצר‪ ,‬דרך האופן שבו אנו מתקשרות עם הלקוחות‪,‬‬
‫עסקית‪ .‬הם מאפשרים לנו לא רק לגדול כלכלית‪ ,‬אלא גם להתפתח‬
‫כבעלות עסק שמגשימות את הייעוד האישי והמקצועי שלנו‪ .‬בכל‬                                      ‫ועד לתמחור והצבת גבולות‪.‬‬
‫מעבר מסתתרת אפשרות ‪ -‬וכל אפשרות יכולה לחזק את הזהות‬
                                                            ‫אחת הנקודות המורכבות במסע הזה היא המעבר— הרגע שבו אנו‬
                                                    ‫שלנו‪.‬׳‬  ‫מבינות שהעסק שלנו מתפתח ומשתנה‪ ,‬ושעלינו לעבור לשלב‬
                                                            ‫הבא‪ .‬זה יכול להיות מעבר מתמחור נמוך לתמחור שמשקף את‬
           ‫על המומחית‬  ‫זיוה זוהר‪-‬יועצת מס ומתכננת פרישה‬     ‫הערך שלנו‪ ,‬מעבר לעסק דיגיטלי‪ ,‬או אפילו שינוי מהותי בקהל‬
                                                            ‫היעד או בהצעת הערך‪ .‬המעבר דורש אומץ‪ ,‬כי הוא מטלטל את‬
‫סרוק אותי‬                          ‫‪[email protected]‬‬       ‫הביטחון שהצלחנו לבנות לעצמנו לאורך הדרך‪ .‬אבל הוא גם מביא‬
                                                            ‫איתו אפשרות — אפשרות לפרוץ גבולות‪ ,‬לגדול‪ ,‬ולחוות הצלחות‬
                                           ‫‪050-2324335‬‬
                                                                                                              ‫חדשות‪.‬‬
‫מבצע‬                                                        ‫האפשרות טמונה בדיוק ברגעים האלה של מעבר‪ .‬כל פעם‬
                                                            ‫שאנחנו נדרשות להתמודד עם שינוי ‪ -‬קטן או גדול ‪ -‬נפתחת לנו‬
‫‪ 4‬ספרי מתכונים מהמטבח הצרפת‪399‬‬                              ‫דלת‪ .‬אפשרות לשאול את עצמנו שאלות חדשות‪ :‬מה מגדיר אותי‬
           ‫‪₪480₪‬‬                    ‫ב‪-‬‬                      ‫כבעלת עסק? איך הזהות שלי משתנה בהתאם למעבר שאני‬

                       ‫לרכישה לחצו‬                                   ‫עוברת? האם אני נאמנה לעצמי גם כשאני מתפתחת?‬

           ‫או התקשרו ליהודית לוטואק‪054-7388825 :‬‬              ‫כדי להפוך אפשרות להזדמנות אמיתית‪ ,‬חשוב‬
                                                              ‫שנכיר בערך של הזהות שלנו‪ .‬שנבין שהיא‬
‫‪15‬‬                                                            ‫מתעצבת כל הזמן‪ ,‬גם מתוך שגרה וגם מתוך‬
                                                              ‫מעברים‪ .‬רק כך נוכל לייצר הלימה בין הערכים‬

                                                                  ‫שלנו לבין הדרך שבה העסק שלנו מתנהל‪.‬‬

                                                            ‫למשל‪ ,‬עצמאית שעברה משלב שבו עבדה בעיקר עם לקוחות‬
                                                            ‫מקומיים‪ ,‬לשלב שבו היא פונה גם לשווקים בינלאומיים‪ ,‬תצטרך‬

                                                                                                              ‫גיליון ‪142‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20