Page 26 - medorledor136
P. 26

‫משפחה‬

                        ‫משחק ומשחוק‪:‬‬
‫גשרים לפיתוח תקשורת חברתית מאת‪:‬עמירברדה‬
                                                       ‫שחק ומשחוק הם כלים מרכזיים לפיתוחמ‬
‫להעדיףאתטובתהכללעלפניהאינטרסהאישישלהם‪,‬ומייצרשיחערכי‬
                          ‫עלאחריותמשותפתותרומהחברתית‪.‬‬  ‫תקשורת חברתית‪ ,‬המציעים מרחב טבעי‬
                                                       ‫להתנסות באינטראקציות ולבניית קשרים‪.‬‬
  ‫המשחק מדגיש את החשיבות של תכנון‬                      ‫המשחק‪ ,‬על כל צורותיו‪ ,‬מאפשר לילדים ולמבוגרים כאחד‬
  ‫אסטרטגי‪ ,‬קבלת החלטות ויכולת להתמודד‬                  ‫לשפר מיומנויות כמו שיתוף פעולה‪ ,‬הקשבה וניהול רגשות‪.‬‬
                                                       ‫עבור ילדים‪ ,‬המשחק הוא שפה אוניברסלית שבאמצעותה הם‬
                ‫עם מצבים חברתיים מורכבים‪.‬‬              ‫לומדים להבין גבולות חברתיים‪ ,‬לבנות קשרים ולפתח‬
                                                       ‫מיומנויות חברתיות בסיסיות‪ .‬עבור מבוגרים‪ ,‬הוא ממשיך‬
‫האפשרות לשתף פעולה‪ ,‬להגן על ביצים בקבוצות או להתמודד‬
‫באופן תחרותי מאפשרת לכל משתתף לבחור את דרך הפעולה‬         ‫להוות כלי לחיזוק אינטראקציות מתוך הנאה וחיבור טבעי‪.‬‬

                       ‫שמתאימה לו‪ ,‬תוך הבנת השלכותיה‪.‬‬  ‫"הביצה שהתחפשה" משחק שאני אוהב במיוחד‪ ,‬מהווה‬
                                                       ‫דוגמה מרתקת לשימוש יצירתי במשחק ומשחוק לטיפוח‬
‫שילוב משחקים כמו "הביצה שהתחפשה" עם אלמנטים‬            ‫כישורים חברתיים‪ .‬כל תלמיד מקבל ביצה שעליו לשמור עליה‬
‫של משחוק מייצר חוויות משמעותיות לפיתוח תקשורת‬          ‫במשך שבועיים‪ .‬הביצה מעוצבת ומקושטת על ידי התלמיד‬
‫חברתית‪ .‬המשחק מטפח קשרים מתוך הנאה טבעית‪,‬‬              ‫עצמו‪ ,‬כך שאי אפשר לזייף או להחליף אותה‪ .‬לאורך התקופה‪,‬‬
‫בעוד המשחוק מגביר מעורבות ומוטיבציה‪ .‬יחד‪ ,‬הם‬           ‫המשתתפים מתמודדים עם אתגרים מגוונים – הגנה על הביצה‬
‫יוצרים כלים יעילים ללמידה חווייתית‪ ,‬חיזוק דינמיקה‬      ‫שלהם‪ ,‬ניהול אינטראקציות עם חברים ופתרון בעיות שנוצרות‬

            ‫קבוצתית ופיתוח תחושת שייכות חברתית‪.‬‬                            ‫במצבים תחרותיים או קונפליקטואליים‪.‬‬

‫עמיר ברדה ‪ -‬מייסד ומנכ״ל המפתח למעורבות בקהילה –‬       ‫אחד האלמנטים המרכזיים במשחק הוא המנגנון של חלוקת‬
                         ‫המרכז לפיתוח תקשורת חברתית‪.‬‬   ‫נקודות‪ .‬הפרס לתום התקופה הוא ‪ 100‬נקודות‪ ,‬שמתחלקות‬
                                                       ‫בין מי שהצליחו להחזיר את ביצתם "חיה"‪ .‬אם כולם מצליחים‬
             ‫‪[email protected] 051-5151126‬‬        ‫לשמור על הביצים‪ ,‬הקופה מוכפלת ל‪ 200-‬נקודות‪ ,‬שמתחלקות‬
                                                       ‫בין כל המשתתפים‪ .‬ההיבט הזה מדגיש את הערך של שיתוף‬
   ‫על המומחה‬
                                                                    ‫פעולה כיתתי לעומת אינדיבידואליות תחרותית‪.‬‬
‫סרוק אות‬
                                                       ‫בנוסף‪ ,‬המשחק כולל אפשרות "להציל" ביצה שבורה תמורת ‪25‬‬
                                                       ‫נקודות‪ ,‬שמנוכות מקופת הקבוצה‪ .‬אלמנט זה מעודד את המשתתפים‬

                                                              ‫‪26‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31