Page 16 - medorledor12
P. 16
‫קרול שרעבי‪ ,‬מומחית לשיווק באינטרנט מעל עשור‪ ,‬מובילה‬
‫עסקים להצלחה בגישה הוליסטית‪" :‬שיווק חייב להיות חלק‬
‫בלתי נפרד מכל עסק באשר הוא‪ .‬שיווק הוא החלק שמאפשר‬
‫לכל עסק להתקיים ולגדול‪ .‬לצערי‪ ,‬רבים פונים אלי כאשר‬
‫המכירות בתחתית והעסק במצב לא יציב‪ .‬התוצאה‪ :‬העבודה‬
‫הופכת להיות מורכבת מאד והמאמצים בהתאם‪ .‬לכן חשוב‬
‫להפנים‪ :‬שיווק באינטרנט מקדים את התרופה למכה וכמו‬
‫ברפואה סינית‪ ,‬הוא הטיפול המונע לניהול בריא ומאוזן של‬

‫כל עסק באשר הוא!"‬

‫מאת‪ :‬אורנה מדר‬

‫אדם חופשי להגשים חלומות‪ ,‬לחשוב וליצור מחוץ לקופסא‪,‬‬ ‫כנראה שלא במקרה‪ ,‬הקימה קרול שרעבי לאחרונה‪ ,‬מיזם‬
‫לאפשר לעצמי ללמוד ולהרחיב אופקים‪ ,‬לנהל לפי האמונות‬ ‫בתחום הרפואה המשלימה‪ ,‬פורטל למטפלים בשם "מטפלים‬
‫שלי את העסק‪ ,‬כל זה תמיד היה חלק רדום אצלי שרק חיכה‬ ‫אונליין"‪ ,‬במטרה לקדם את קהילת המטפלים ולתת לה את‬

‫להזדמנות לצאת לדרך‪.‬‬ ‫ההזדמנות להתקיים ולגדול בכבוד מגיעה לה‪.‬‬

‫משיווק הגעת לאינטרנט?‬

‫הכול התחיל בקורס שנשלחתי אליו מטעם החברה שבה‬ ‫קרול‪ ,‬מה היה החלום שלך?‬
‫עבדתי‪ ,‬במסירות רבה‪ :‬קורס לניהול מרקום או תקשורת‬
‫שיווקית‪ ,‬תחום שבו אני מתמחה כבר עשור‪ .‬מיד נחשפתי‬ ‫עוד בילדותי חלמתי להיות עיתונאית‪ ,‬כך לאורך השנים מצאתי‬
‫לתחום השיווק באינטרנט‪ ,‬מושג שאף אחד בארץ לא ידע על‬ ‫עצמי עוסקת בתחומי התקשורת‪ ,‬לשמחתי גרתי במספר‬
‫קיומו! לא התכוונתי לעבור לתחום האינטרנטי‪ ,‬אך נשאבתי‬ ‫מדינות‪ :‬בצרפת‪ ,‬בארצות הברית (לוס אנג'לס‪ ,‬ניו יורק)‪,‬‬
‫פנימה בחוזקה ובביטחה‪ .‬הרגשתי שאני נמצאת במסע לעתיד!‬ ‫בקנדה (מונטריאול) ומאז ‪ 1994‬גם בישראל‪ ,‬תמיד הצלחתי‬
‫התאהבתי במקצוע‪ ,‬כאשר יש בו אין ספור יצירה‪ ,‬התחדשות‬
‫ודינמיקה שאינה נותנת לך מנוח‪ .‬השיווק באינטרנט מתפתח‬ ‫לשלב עבודה והנאה ומכאן התוצאות והכוח המניע לעשייה‪.‬‬
‫בקצב מטורף עם טכנולוגיות חדשות וגישות שיווק מתחדשות‬ ‫עסקתי בהפקת עיתונים‪ ,‬שידורי רדיו‪ ,‬הפקת מגזין שיווקי‬
‫חדשות לבקרים‪ .‬זה סוד הקסם‪ ,‬של האינטרנט‪ -‬בתנועה‬ ‫לחברות גדולות‪ ,‬עבדתי גם במקומונים ככתבת ראשית‬
‫המתמדת ובעם עניין הרב והמגוון‪ .‬במילה אחת‪ :‬תחום מאתגר!‬ ‫ונפתחתי לכל הזדמנות שעמדה לפניי להיות פעילה בתחום‬
‫אני אוהבת מאד ללמוד ולהתעדכן על בסיס יומי‪ ,‬אני לא פחות‬ ‫התקשורת שתמיד העניקה לי סיפוק רב‪ ,‬הן בעשייה והן‬
‫נהנית לראות את תוצאות השיווק על מסך המחשב ועל פניהם‬
‫המחויכות של לקוחותיי אשר רואים תוצאות מהירות שרק‬ ‫בהתפתחות האישית‪.‬‬
‫לפני כשבע שנים קיבלתי תנופה חזקה לפרוץ בתחום התקשורת‬
‫יכלו לחלום עליהן‪.‬‬ ‫השיווקית לעסקים ויצאתי לעצמאות למרות אזהרות הסביבה‬
‫שזו טעות‪ .‬לא שהרווחתי מיליונים בתפקידי הצנוע כמנהלת‬
‫איך זה נעשה בשטח?‬ ‫מרקום בחברת הייטק‪ ,‬אבל היכולת לקום בבוקר ולהיות‬

‫אני יושבת עם הלקוח ובוחנת מהם צרכיו‪ :‬מה הוא מוכר?‬
‫אילו תשתיות יש לו? היכן פועל? מה המטרות והיעדים?‬
‫מי המתחרים? באופן כללי בוחנת את הסביבה העסקית‪,‬‬
‫היתרונות‪ ,‬החוזקות וחולשות העסק מול המתחרים‪ .‬עם כל‬
‫המידע המפורט אני בונה עבורו תוכנית שיווק באינטרנט‬

‫‪16‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21