Page 28 - medorledor129
P. 28

‫עד כאן‪ .‬יש שם שני הורים שמעולם לא הבינו אותי ואני לא‬                                       ‫במבט אישי‬
‫הולך לשנות את יחסי אליהם‪ .‬עד היום הם ממשיכים לגנות‬
                                                          ‫גאוה וכיבוד הורים‬
                              ‫אותי ואין מצב שזה ישתנה‪.‬‬
‫ואז לאחר שבוע ימים משעיכל את הדברים‪ ,‬חזר וסיפר‪,‬‬                                                  ‫מאת‪ :‬אסתר אדלר‬
‫שהשינוי שעשה‪ ,‬כשבא אל אביו "מהמקום הנכון" הוא לא‬
‫יאומן‪ .‬עצם השינוי שעשה בהסתכלות שלו מלמטה למעלה‪,‬‬         ‫גאוה צורות רבות‪ .‬היא יכולה לבוא כהרגשתל‬
‫שינה לחלוטין את ההתייחסות של אביו‪ ,‬הוא פשוט הפך‬
‫לאבא אחר‪ ,‬וכל מה שדיבר אליו היה מאד מדויק לו‪ .‬פתאום‬      ‫התנשאות‪ ,‬ויכולה לבוא כהרגשת נחיתות מעוותת‪.‬‬

        ‫נפתח שער של השפעה ושפע שזורם בכיוון הנכון‪.‬‬       ‫כל דבר שלא משקף את האמת של המהות שלנו‪ ,‬שייך‬
‫זאת משום שהאם מסמלת את מקור היניקה של האדם‪.‬‬                       ‫ל"שורש כל המידות הרעות" כפי שהתבטאו חז"ל‪.‬‬
‫האם שרוצה להניק את הילד שלה‪ ,‬מסתבר שצריך את‬
‫הילד "במקום הנכון" שרוצה לינוק ממנה‪ .‬ואם הוא לא‬          ‫לאחרונה התוודעתי לאחד המקומות ששם מידת הגאוה‬
‫נמצא במקום הנכון‪ ,‬ההורים מרגישים את העיוות שלו‪,‬‬          ‫הורסת ומזיקה לנו ביותר‪ .‬היא פוגמת בהרגשת הביטחון‬
‫ורוצים להחזירו למקומו‪ .‬זאת יכול כל הורה לחוש כלפי‬        ‫שלנו‪ ,‬היא פוצעת ומכאיבה לנו‪ ,‬ויש לכך השלכות רבות נוספות‬
‫הילד שלו‪ ...‬כי באופן טבעי‪ ,‬הוא מיד יכול לחוש האם הילד‬
                                                                                                           ‫על חיינו‪.‬‬
                                     ‫סטה ממקומו‪ ,‬או לא‪.‬‬  ‫מסופר בגמרא על רבי טרפון שהיה מתכופף כשאימו רצתה‬
                                                         ‫לרדת מהמיטה‪ ,‬וכך הקל עליה את הירידה מהמיטה‪ ,‬וכך גם‬
  ‫הדינמיקה הזו עלולה להשפיע לרעה על‬                       ‫עשה כשהיא רצתה לעלות על מיטתה‪ .‬פעם נקרעו סנדליה‬
  ‫היחסים‪ ,‬וממילא על הר של כאב שגדל ומפריד‬                ‫בלכתה מחוץ לבית‪ ,‬מיד התכופף רבי טרפון והניח את כפות‬
  ‫בין ההורה לילד‪ .‬הגאוה שממלאה את ליבו של‬
  ‫הילד לא נותנת לו לכבד את הוריו ולהסתכל‬                                                      ‫ידיו תחת כפות רגליה‪.‬‬
  ‫עליהם מלמטה למעלה מה שממשיך להוריד‬                                          ‫שואלים מדוע? הרי יכל לשאת אותה?‬
  ‫גם אותו ככל שהוא מבזה בליבו את הוריו‪.‬‬                  ‫אלא שלא רצה להיות במקום שמתנשא עליה "אני החזק‬
  ‫כאשר הוא מסתכל על המקור שלו בעין חיובית‪,‬‬               ‫ואת החלשה ‪ "...‬אמרו החכמים אף אם עשה זאת אלפי פעמים‬
  ‫הוא מכבד יותר את עצמו‪ ,‬הוא מפסיק להאשים‬
  ‫אותם ולוקח אחריות על חייו‪ ,‬ולא מרגיש שהוא‬                                      ‫לא הגיע לחצי הכבוד שאמור לכבדה‪.‬‬
  ‫חסר ישע‪ ,‬כי כל כך עשו "אימי או אבי" ועל כן‬
                                                         ‫בעצם כשאנו באים לעולם יש שם שני הורים שכבר יש להם‬
                             ‫"אין לי תקנה"‪..‬‬             ‫ניסיון של לפחות ‪ 20‬שנה‪ ,‬וברור שהם גדולים יותר והם אלו‬
                                                         ‫שהביאונו לעולם‪ ,‬ובכל זאת פעמים רבות במהלך הגדילה‬
‫לכן אמרו חכמים הכבוד בלב חשוב אף יותר מהכיבוד‬            ‫שלנו‪ ,‬אנו מרגישים שאנו מבינים טוב יותר‪ ,‬שאנו מלומדים‬
                                              ‫עצמו‪.‬‬      ‫יותר‪ ...‬וכך מתעוותת תמונת המצב ואנו מתחילים להתנשא‬

‫משחוויתי את השינוי‪ ,‬והבנתי שזהו קיצור הדרך המהיר‬                   ‫עליהם‪ ,‬או להרגיש שהם מיושנים ו"לא מבינים"‪...‬‬
‫ביותר לחיוביות ולאושר‪ ,‬הבנתי כמה דיוק יש בהוראות‬
                                                         ‫הגילוי עבורי היה כל כך גדול וכואב כשהבנתי כמה הגאוה‬
                               ‫שניתנו לי ממי שברא אותי‪.‬‬  ‫התמקמה בליבי‪ ,‬ולא איפשרה לי לשים את עצמי "במקום‬

‫להרצאה על כיבוד הורים ולעוד כלים בנושא אסתר אדלר‬                                                             ‫הנכון"‪.‬‬
                                       ‫‪0528167090‬‬
                                                                                              ‫ולמה זה חשוב?‬

                                                         ‫מסיבות רבות ומגוונות‪ .‬ולפני שאמנה אותן אספר על אחד‬
                                                         ‫האנשים שהשתתף בהרצאה‪ ,‬שמע את הדברים ואמר‪ ,‬לא!‬

                                                                                                                   ‫‪28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33