Page 29 - medorledor125
P. 29

‫סרוק אות‬‫מגזין מדור לדור‬                                         ‫על הגינות וחוסר‬
                                                                  ‫שוויון בעסקים‬
‫כך כל לקוח מרגיש מרוצה ומסופק‪ ,‬לא מרומה כיוון שקיבל את‬
                       ‫ההנחה המתאימה ע"פ כוח הקניה שלו‪.‬‬                                                ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬

‫בנוסף אנו קיבלנו לקוחות מרוצים אשר מכירים את שיטת העבודה‬      ‫כל עסק יש מחירון לפריטים או לשירות שאותו הואל‬
                               ‫שלנו ויודעים איך לעבוד איתנו‪.‬‬                                     ‫מוכר ונותן‪.‬‬

‫אז למען השקיפות וההגינות‪ ,‬פרסמו מחירון ולמען‬                  ‫מטרת המחירון היא ליצור שקיפות ללקוח‪ .‬שקיפות‪ ,‬משמעה‪,‬‬
‫השקיפות וההגינות בנו לכל לקוח סל הנחות משלו בהתאם‬                                    ‫המחיר גלוי לכל‪ ,‬ידוע לכל ואחיד לכולם‪.‬‬
‫לכוח הקניה שלו‪ .‬כך יוצרים ‪ Win Win situation‬ומגדילים‬
‫את כמות הלקוחות המרוצים והן את מחזור ורווחיות‬                 ‫יחד עם זאת‪ ,‬ישנם מקרים בהם אנו מוסיפים הנחה למחיר הנקוב‪,‬‬
                                                                                  ‫וההנחה היא חסויה‪ ,‬לכל לקוח הנחה משלו‪.‬‬
                                             ‫העסק‪.‬‬
                                                              ‫ההנחה היא "היחס המועדף" אותו אנו מקנים לכל אחד מהלקוחות‬
‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי ‪ -‬מפתח תבנית השילוש הקדוש‬                                                ‫שלנו ע"פ ראות עינינו‪.‬‬
                   ‫לניהול עסק מצליח ‪ -‬לנהל במקום להתנהל‬
                                                              ‫בד"כ‪ ,‬אנו מבקשים מהלקוח לא לספר על ההנחה שקיבל‪ ,‬כיוון‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬                                          ‫שזהו מחיר מיוחד בשבילו!‬
    ‫על המומחה‬
                                                              ‫עצם זה‪ ,‬שלכל לקוח הנחה משלו‪ ,‬יוצרת איפה ואיפה בין לקוחות‬
   ‫לשיתופי פעולה בלחיצת כפתור‬                                 ‫העסק‪ .‬אם לקוח מסוים יגלה שלקוח אחר מקבל הנחה גבוהה יותר‪,‬‬

                                                                  ‫הוא ירגיש מרומה‪ ,‬חוסר שביעות רצון ואף עלול לנטוש אותנו‪.‬‬
                                                                 ‫לכן‪ ,‬את ההנחות יש לתת במשורה‪ ,‬בצורה מחושבת וכלכלית‪.‬‬
                                                              ‫נכון‪ ...‬הנחה יוצרת חוסר שוויון בין הלקוחות השונים‪ ,‬אך לכל לקוח‬

                                                                   ‫כושר קניה שונה הן בכמויות והן במרווחי הזמן בו הוא רוכש‪.‬‬
                                                              ‫לכן‪ ,‬לכל לקוח יש לבנות סל הנחות המותאם לו אישית בהתאם‬
                                                              ‫לאותו כוח קניה‪ .‬בנוסף‪ ,‬ניתן לבנות לכל לקוח מדרגות הנחה‪ ,‬כך‬

                                                                  ‫שידע כמה הנחה הוא יקבל בעבור כל כמות אותה הוא רוכש‪.‬‬
                                                              ‫בניית סל הנחות יכולה אף לעודד את הלקוח לרכוש יותר וכך נגדיל‬

                                                                                        ‫את מחזור המכירות והרווחים שלנו‪.‬‬

                                                                ‫כאשר לכל לקוח סל הנחות משלו‪ ,‬הלקוח יכול‬
                                                                ‫לתכנן ולבנות תוכנית רכישה ואנו יכולים‬

                                                                            ‫להתאים מלאים וזמינות מוצרים‪.‬‬

                                                              ‫כאשר לכל לקוח סל הנחות משלו‪ ,‬אנו מונעים מצב של לקוחות לא‬
                                                              ‫מרוצים אם ייוודע להם סל הנחות של לקוח אחר‪ .‬תמיד אפשר‬
                                                              ‫להתאים סל לקוחות בין הלקוחות השונים בהתאם לכמויות רכישה‬

                                                                                             ‫ובהתאם לתוכנית סל ההנחות‪.‬‬

‫גיליון ‪29 125‬‬
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34