Page 29 - medorledor122
P. 29
מגזין מדור לדור
הפתעות בעסקים
סרוק אות• נסו עד כמה שניתן לאפשר לעובדים לעבוד גמיש ואם ניתן גם מאת :ענבל יפת
מהבית.
יי ,שלום לכולכם...ה
• צרו קשר עם הלקוחות שלכם ,ראו במה אתם יכולים לסייע להם...
דחיית תשלום (כפי שכבר הזכרנו) ,הזמנת מוצרים קטנה ונקודתית, יהודית התקשרה אלי לפני מספר ימים וביקשה
שאכתוב משהו היכול לסייע לעסקים בזמן משבר כפי שאנו חווים
סתם אוזן קשבת.
• העלו למדיה סרטונים קצרים ומבצעים פשוטים והישארו בתודעת עכשיו...
אני שנים רבות עוסק ביעוץ ואימון לעסקים אך מעולם לא חוויתי
הלקוחות שלכם. תקופה כזו כפי שאנו חווים .תקופה קשה בעיקר בצד הנפשי רגשי,
• אל תנסו למכור בכוח ,הדבר משדר לחץ מצידכם ודוחף את כל אחד מאיתנו מצידו הוא ...ושאלתי את עצמי מה אני יכול לייעץ,
הלקוח לקיר. לאמן ,לתת ,להעניק....
• בתקופה כמו זו ,כל פעולת רכישה של הלקוח היא מבורכת ,ונסו אנחנו לא במצב קניות וחוויות מהנות ,כל המשק כולו נעצר כמעט
להגדילה בעדינות וללא לחץ .כל שקל הוא מבורך. לגמרי.
זו תקופה קשה ומאתגרת יותר מתקופת הקורונה ,אז ישבנו כולם
בכל מצב ,אל תשבו על השמרים ונסו ליזום בבית בסגר וקנינו ברשתות ה Online -ונהנינו משינוי השגרה
ולייצר מצבים חדשים.
וצורת החיים החדשה ,אך הפעם לא כך.
אל תרגישו חשש וכל מי מכם שרוצה להתייעץ ,צרו קשר לכן ,העצות אשר אציע כאן הן טובות וחיוביות לעסק ,אך לא בהכרח
ואשמח לסייע.
לכל עסק ובטח לא לכל אחד מאתנו...
ושנדע ימים הרבה יותר טובים.
ענבל יפת -יועץ ומאמן עסקי -מפתח תבנית השילוש הקדוש אז הינה כמה עצות לנסות לשמר את העסק במצב חיובי
עד כמה שניתן:
לניהול עסק מצליח -לנהל במקום להתנהל
• קודם כל חישבו חיובי (למרות כל הקשיים אותם אנו חווים) .לרוב
[email protected] I 050-4242606על המומחה מחשבה מייצרת מציאות.
29 • נסו לפתור בעיה בעיה ולא את כל הבעיות בפעם אחת ,אתם
עלולים למצוא את עצמכם תקועים.
• חישבו מחוץ לקופסה ועשו דברים שבימים שבשגרה לא הייתם
מעלים על דעתכם לעשות .מצאו שירות חדש שיכול לענות על כאב
הלקוחות שלכם ,שירות שעד היום לא נתתם או המעטתם לתת.
• אפשרו ללקוחות העסקים שלכם ,רק אם צריך ,לדחות תשלומים
כדי להגדיל את כוח הקניה בהמשך.
• דברו עם הבנק ונסו להגדיל מסגרות למשך שלושת החודשים
הקרובים ,פרסו הלוואות עד כמה שניתן .באותה הזדמנות התמקחו
על העמלות.
גיליון 122