Page 29 - medorledor122
P. 29

‫מגזין מדור לדור‬

                                                             ‫הפתעות בעסקים‬

‫סרוק אות‬‫• נסו עד כמה שניתן לאפשר לעובדים לעבוד גמיש ואם ניתן גם‬                                        ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
                                                   ‫מהבית‪.‬‬
                                                                 ‫יי‪ ,‬שלום לכולכם‪...‬ה‬
‫• צרו קשר עם הלקוחות שלכם‪ ,‬ראו במה אתם יכולים לסייע להם‪...‬‬
‫דחיית תשלום (כפי שכבר הזכרנו)‪ ,‬הזמנת מוצרים קטנה ונקודתית‪,‬‬   ‫יהודית התקשרה אלי לפני מספר ימים וביקשה‬
                                                             ‫שאכתוב משהו היכול לסייע לעסקים בזמן משבר כפי שאנו חווים‬
                                          ‫סתם אוזן קשבת‪.‬‬
‫• העלו למדיה סרטונים קצרים ומבצעים פשוטים והישארו בתודעת‬                                                        ‫עכשיו‪...‬‬
                                                             ‫אני שנים רבות עוסק ביעוץ ואימון לעסקים אך מעולם לא חוויתי‬
                                           ‫הלקוחות שלכם‪.‬‬     ‫תקופה כזו כפי שאנו חווים‪ .‬תקופה קשה בעיקר בצד הנפשי רגשי‪,‬‬
‫• אל תנסו למכור בכוח‪ ,‬הדבר משדר לחץ מצידכם ודוחף את‬          ‫כל אחד מאיתנו מצידו הוא‪ ...‬ושאלתי את עצמי מה אני יכול לייעץ‪,‬‬

                                               ‫הלקוח לקיר‪.‬‬                                          ‫לאמן‪ ,‬לתת‪ ,‬להעניק‪....‬‬
‫• בתקופה כמו זו‪ ,‬כל פעולת רכישה של הלקוח היא מבורכת‪ ,‬ונסו‬    ‫אנחנו לא במצב קניות וחוויות מהנות‪ ,‬כל המשק כולו נעצר כמעט‬

              ‫להגדילה בעדינות וללא לחץ‪ .‬כל שקל הוא מבורך‪.‬‬                                                        ‫לגמרי‪.‬‬
                                                             ‫זו תקופה קשה ומאתגרת יותר מתקופת הקורונה‪ ,‬אז ישבנו כולם‬
  ‫בכל מצב‪ ,‬אל תשבו על השמרים ונסו ליזום‬                      ‫בבית בסגר וקנינו ברשתות ה ‪ Online -‬ונהנינו משינוי השגרה‬
                       ‫ולייצר מצבים חדשים‪.‬‬
                                                                                  ‫וצורת החיים החדשה‪ ,‬אך הפעם לא כך‪.‬‬
‫אל תרגישו חשש וכל מי מכם שרוצה להתייעץ‪ ,‬צרו קשר‬              ‫לכן‪ ,‬העצות אשר אציע כאן הן טובות וחיוביות לעסק‪ ,‬אך לא בהכרח‬
                                      ‫ואשמח לסייע‪.‬‬
                                                                                      ‫לכל עסק ובטח לא לכל אחד מאתנו‪...‬‬
                                ‫ושנדע ימים הרבה יותר טובים‪.‬‬
‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי ‪ -‬מפתח תבנית השילוש הקדוש‬         ‫אז הינה כמה עצות לנסות לשמר את העסק במצב חיובי‬
                                                                                                   ‫עד כמה שניתן‪:‬‬
                   ‫לניהול עסק מצליח ‪ -‬לנהל במקום להתנהל‬
                                                             ‫• קודם כל חישבו חיובי (למרות כל הקשיים אותם אנו חווים)‪ .‬לרוב‬
    ‫‪ [email protected] I 050-4242606‬על המומחה‬                                                  ‫מחשבה מייצרת מציאות‪.‬‬

‫‪29‬‬                                                           ‫• נסו לפתור בעיה בעיה ולא את כל הבעיות בפעם אחת‪ ,‬אתם‬
                                                                                        ‫עלולים למצוא את עצמכם תקועים‪.‬‬

                                                             ‫• חישבו מחוץ לקופסה ועשו דברים שבימים שבשגרה לא הייתם‬
                                                             ‫מעלים על דעתכם לעשות‪ .‬מצאו שירות חדש שיכול לענות על כאב‬

                                                              ‫הלקוחות שלכם‪ ,‬שירות שעד היום לא נתתם או המעטתם לתת‪.‬‬
                                                             ‫• אפשרו ללקוחות העסקים שלכם‪ ,‬רק אם צריך‪ ,‬לדחות תשלומים‬

                                                                                       ‫כדי להגדיל את כוח הקניה בהמשך‪.‬‬
                                                             ‫• דברו עם הבנק ונסו להגדיל מסגרות למשך שלושת החודשים‬
                                                             ‫הקרובים‪ ,‬פרסו הלוואות עד כמה שניתן‪ .‬באותה הזדמנות התמקחו‬

                                                                                                            ‫על העמלות‪.‬‬

                                                                                                                ‫גיליון ‪122‬‬
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34