Page 28 - medorledor116
P. 28

‫חיכיתי וחיכיתי ומי לא בא‪ ?...‬הלקוחות‪ .‬שכחתי פרט קטן וחשוב‬                                      ‫כתבת החודש‬
‫– שיווק!!! כן שיווק‪ .‬איך ידעו שאני קיים‪ ,‬איך ידעו מי אני ואיך‬
‫ידעו כיצד לפנות אלי‪ .‬בקיצור‪ ,‬מי אני בכלל?‪ ...‬מי אני שיבואו‬       ‫שווק ופרסום‬
                                                                       ‫העסק‬
                                                     ‫אלי?‬
                                                                                                        ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
‫אז פתחתי דף עסקי בפייסבוק‪ ,‬פתחתי דף ב‪ ,Linkedin -‬פתחתי‬
‫בהמשך גם עמוד בטיקטוק ואינסטגרם וגם בטוויטר ואפילו‬             ‫פני שנים רבות שאלו את מנכ"ל קוקה קולה מדועל‬
‫הצבתי את עצמי באפליקציית ‪ .Easy‬אז פתחתי ‪ ...‬אז מה? קרה‬
‫משהו? לא!‪ ,‬למה? כי גם צריך לפרסם שם באותם הדפים‬                ‫הם ממשיכים לפרסם ולפרסם ללא הרף‪ ...‬הרי כל‬
‫והעמודים‪ .‬צריך שיכירו אותי ואני בחור מופנם שכמוני (חחח)‬        ‫תינוק יודע מי הם‪ .‬תשובתו היתה‪ :‬האם טייס אשר מביא‬
‫לא כל כך אוהב להיות בפרונט והנה השווק הופך למשהו קשה‬           ‫את המטוס לגובה השיוט של המטוס עוזב את ההגאים???‬
‫ומאתגר‪ .‬פתאום לשים סרטון בו אני מדבר ומסביר משהו‪ ,‬כותב‬
‫מאמר ומפרסם‪ ,‬עולה לפודקאסט כאשר אני המרכז‪ .‬איך לדבר‪,‬‬           ‫אם הטייס לא ישמור על גובה השיוט‪ ,‬המטוס ינמיך גובה ולכן‬
‫איך להתנהל‪ ,‬איך להתנסח ולנסח?‪ ...‬ומה אם זה לא יצא טוב?‬         ‫קוקה קולה לא מפסיקה לרגע לפרסם כדי שעדיין כל תינוק‬

                                       ‫איזה בושות יאללה‪...‬‬                       ‫אשר נולד יידע ויכיר את המשקה והחברה‪.‬‬
                                                                                         ‫כנ"ל גם אנחנו וגם עבדכם הנאמן‪.‬‬
‫החוכמה באימון ויעוץ היא לצאת מאזורי הנוחות המוכרים לנו‬
‫והטובים לנו‪ .‬אז החלטתי לצאת מאזורי הנוחות‪ ,‬לכתוב‪ ,‬לפרסם‬        ‫מניסיוני בליווי וניהול עסקים וכן מניסיוני על עצמי‪ ,‬ללא שווק‬
‫ולהתראיין‪ ,‬להעלות פוסטים ולשווק אותם לקבוצות שונות‬                ‫אנו לא קיימים‪ ,‬איש אינו מכיר אותנו ואיש אינו פונה אלינו‪.‬‬
‫ברשתות‪ .‬אט אט גבר האומץ‪ ,‬המילים‪ ,‬הסרטונים והידע החל‬
                                                               ‫הפכתי ליועץ ומאמן עסקי לפני כשמונה שנים‪ .‬למדתי קורס‬
                                            ‫לצאת ולזרום‪...‬‬     ‫אימון עסקי וקורס יועצים עסקיים אותו סיימתי בהצטיינות‪.‬‬
                                                               ‫צרפתי לזה גם הנחיית קבוצות וקורס נוסף של ניתוח וקריאת‬
‫אך אבוי לי‪ ...‬מסתבר שפעם או פעמיים אינם מספיקים וכישורי‬
‫המפליגים אינם מחלחלים לקהל היעד הרלוונטי‪ ,‬ובכלל איך‬                                                                ‫שפות‪.‬‬
‫מגיעים דרך הרשתות לקהל היעד הרלוונטי?‪ ...‬ואז הבנתי דבר‬
‫חשוב‪ ...‬שיווק זה מקצוע! (תודו שלא ידעתם זאת עד עכשיו)‪.‬‬         ‫הבאתי איתי לעולם היעוץ העסקי קרוב לשני עשורים של ניסיון‬
‫אני מוצא את עצמי שעות על גבי שעות בעיקר בערבים ובלילות‬         ‫במכירות‪ ,‬ניהול מוצר‪ ,‬הקמת ופיתוח עסקים‪ ,‬בניית תוכניות‬
‫מפיץ‪ ,‬מפרסם‪ ,‬משווק‪ ,‬מחפש לידים‪ ,‬קהל יעד ועוד כאלו‬              ‫עסקיות ותוכניות עבודה‪ ,‬שעות רבות של מו"מ מול מנהלים‬
‫ואחרים‪ ...‬מחפש לייקים ותגובות ואיזו שהוא בשר לעבוד איתו‬        ‫בחברות מחו"ל‪ ,‬מנהלי בנקים ומחלקות בבנקים‪ ,‬ישיבות אין‬
                                                               ‫סופיות מול עורכי דין ובניית חוזים והסכמים‪ ,‬בניית מלאים‬
                                                   ‫ולגדול‪.‬‬     ‫וספירות מלאי‪ ,‬ניהול עובדים‪ ,‬פיתוח סל מוצרים הרחבתו‬
‫או כמו שאני אומר ללקוחותיי‪ ...‬זה שאתה טוב במה שאתה‬             ‫ושימורו‪ ,‬פיתוח קו לקוחות‪ ,‬שימור לקוחות והרחבת קהל‬
                                                               ‫הלקוחות ועוד ועוד‪ ...‬הרגשתי על גג העולם עם כל הניסיון‬
                   ‫עושה‪ ,‬לא אומר שאתה יודע לנהל את זה‪...‬‬       ‫וההכשרות‪ .‬יצאתי בקול הוד והדר‪ ,‬תרועה וצהלה והודעתי לכל‬
‫מחקרים שערכו בגרמניה ובעוד מקומות גילו שלוקח כשנה‬              ‫מי שרק מעוניין לשמוע ולהקשיב‪ ,‬הנה אני!!! ניסיון‪ ,‬ידע הבנה‪,‬‬
                                                               ‫הכירות עם השוק‪ ,‬בואו לחטוף אותי בהמוניכם ואייעץ לכם‬
        ‫וחצי עד שנתיים לבנות ולייצב קו לקוחות פעיל ותוסס‪.‬‬
                                                                                     ‫ואאמן אותכם ואהפוך אתכם לגדולים‪.‬‬
  ‫כלומר בשיווק אנחנו חייבים עיקביות‪ ,‬לעבוד‬
  ‫בזה בימים קבועים ושעות קבועות כדי להרגיל‬                                                                              ‫‪28‬‬
  ‫את הקהל שלנו‪ ,‬העוקבים שלנו ולסגל אותם‬
  ‫למה שאנו רוצים ומבקשים מהם‪ .‬או בקיצור‪...‬‬
  ‫אנחנו חייבים לעבוד בשיווק כדי לשווק את‬

                                    ‫עצמנו‪.‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33