Page 30 - medorledor116
P. 30

‫תרבות ואומנות‬

                                                                 ‫יסישפלוירים בראש‬

           ‫ואולי‪ ,‬בעיקר כי אנחנו מזוהים עם הסיפורים‬                                                       ‫מאת‪ :‬קטי פישר‬
           ‫שלנו‪ .‬הקיום שלנו מותנה ביכולת שלנו לספר‬
           ‫על עצמנו ולהשאיר את הסיפורים לבאים‬                    ‫יש לי הרבה סיפורים בראש ואני רוצה להעלות אותם״‬
           ‫אחרינו – הזיכרון שאנו משאירים אחרינו הופך‬
           ‫לחלק מהזהות של הדור הבא‪ ,‬שהרי התודעה‬                  ‫על הכתב‪ ,‬אבל הכול מתבלבל לי ואני לא יודע איך‪"...‬‬
           ‫שלנו מעוצבת מהסיפורים שגדלנו עליהם‬
                                                                 ‫אלו הדברים שאני שומעת מהרבה אנשים שפונים אליי לעזרה‬
                     ‫והסיפורים שאנו מספרים לעצמנו‪.‬‬               ‫ולהכוונה לכתיבת הסיפור שלהם במסגרת סדנאות הכתיבה שלי‬

‫אם כך‪ ,‬לא די שאם "אני חושב – אני קיים" (כדבריו של הפילוסוף‬                                              ‫או כעורכת ספרותית‪.‬‬
‫דקרט)‪ ,‬אלא יש צורך לכתוב את המחשבות האלה כדי שאלה‬                ‫בשנים האחרונות יש יותר ויותר אנשים‪ ,‬במיוחד בגילאים‬
‫יעברו לדורות הבאים‪ ,‬ובכך להעניק להם קיום‪ .‬לכן – "אני כותב – אני‬  ‫המתקדמים יותר‪ ,‬שכותבים את הסיפור שהם או שרוצים לכתוב‬
                                                                 ‫אותו‪ ,‬כיוון שחשוב להם להשאיר אחריהם תיעוד כלשהו לדורות‬
                                                    ‫קיים"‪.‬‬
                                                                                                                     ‫הבאים‪.‬‬
           ‫קטי פישר – פיית הסיפורים – סופרת‪ ,‬כתיבה יוצרת‪,‬‬        ‫נכון‪ ,‬מגמת הכתיבה בקרב הציבור רחבה בהרבה מזו שציינתי כאן‬
                                                                 ‫ויש יותר ויותר אנשים שכותבים בתחומים שונים ובמדיות השונות‪,‬‬
           ‫עורכת ספרותית ומלווה אנשים בתהליכי כתיבה‬              ‫כולל ספרים מקצועיים הקשורים להתמחות שלהם‪ ,‬אך במאמר‬
           ‫על המומחית‬                                            ‫הזה אני מתמקדת דווקא באלה שכותבים סיפורים או רוצים לכתוב‬
                       ‫‪[email protected] 052-3836231‬‬
                                                                                                          ‫את הסיפור שלהם‪.‬‬
‫סרוק אותי‬                                                        ‫בעיקר לגבי קבוצה זו‪ ,‬נשאלת השאלה מה מייחד את התקופה‬
                                                                 ‫שלנו שבה כל כך הרבה אנשים מרגישים צורך לכתוב את הסיפור‬
                                                                 ‫שלהם? מדוע תופעה זו רחבה יותר בימים אלו בהשוואה למאה‬

                                                                                                        ‫הקודמת ואף לפניה?‬
                                                                 ‫כדאי לחקור זאת לעומק מעבר לעובדה שרמת ההשכלה עלתה‬
                                                                 ‫בקרב כל האוכלוסייה‪ ,‬וכתוצאה מכך עלתה גם רמת המודעות של‬
                                                                 ‫האנשים לעצמם ולסביבתם‪ ,‬והכתב המבטא זאת‪ ,‬כאמור‪ ,‬נגיש‬

                                                                       ‫לכולם‪ ,‬כולל הכתיבה במחשב שמקלה על תהליך הכתיבה‪.‬‬
                                                                 ‫נראה לי שתופעה זו קשורה‪ ,‬אולי בין היתר‪ ,‬באובדן החיבור ה ִש ְב ִטי‬
                                                                 ‫בעולם הפוסט מודרני וההתמקדות באדם היחיד כאינדיבידואל‬
                                                                 ‫בעולם הישגי‪ .‬המשפחות הגדולות והרחבות כבר לא חיות ביחד‪ ,‬על‬
                                                                 ‫פי רוב גם לא בקרבת מקום‪ .‬כל אחד חי בעולם שלו ודואג לעצמו‪,‬‬
                                                                 ‫מה שמקצין את תחושת הניכור והבדידות הקיומית במיוחד בקרב‬
                                                                 ‫האוכלוסייה המבוגרת יותר‪ .‬אולי‪ ,‬הבדידות הזאת מביאה אותם‬
                                                                 ‫למצוא משמעות בהעברת הסיפור שלהם לדורות הבאים ודרך‬

                                                                                                 ‫העברה זו ליצור חיבור מחדש‪.‬‬

                                                                                ‫‪30‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35