Page 23 - medorledor116
P. 23

‫סרוק אותי‬‫מגזין מדור לדור‬                                      ‫יחסי בנק – לקוח‪.‬‬
                                                              ‫במקרה זה הלקוח‬
‫לדרך בה פעלנו מלכתחילה היתה סיבה‪ ,‬אך את הבנק הסיבה לא‬
                ‫מעניינת‪ ,‬הבנק מחפש שקיפות‪ ,‬אמינות ויושרה‪.‬‬       ‫בד"כ לא צודק!!!‬

  ‫לכן‪ ,‬כדי לשמור על מסגרות האשראי שלנו ואף‬                                                              ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
  ‫להגדילן בהתאם לצורך‪ ,‬אנו חייבים לפתח מול‬
  ‫הבנק מערכת יחסי אמון מלאה‪ .‬בנק לא אוהב‬                     ‫המשך לסדרת הכתבות על ניהול עסק‪ ,‬נדברב‬
  ‫הפתעות‪ .‬חשבון המנוהל בצורה רשלנית‪,‬‬
  ‫מפוזרת ולא אחראית‪ ,‬יהיה קשה לקבל בו‬                        ‫הפעם על יחסי בנק – לקוח‪ .‬במקרה זה הלקוח‬
  ‫הגדלת מסגרת אשראי ו‪/‬או הלוואות בעת‬                                               ‫בד"כ לא תמיד צודק!!!‬

                                    ‫הצורך‪.‬‬                   ‫הבנק הוא ספק האשראי של העסק‪ ,‬אנו חייבים להתייחס לבנק‬
                                                             ‫כשותף ובכבוד‪ ,‬אם לא‪ ,‬חגורת האשראי תתהדק מייד ללא כל‬
‫על יחסי אמון מול הבנק תקום ותיפול מסגרת האשראי אותה אנו‬
                                           ‫מקבלים מהבנק‪.‬‬                                                        ‫התרעה‪.‬‬
                                                             ‫ליוויתי בעבר עסק ובו שני שותפים‪ .‬העסק היה יציב ואיתן והבנק‬
‫מכל הסיפר הזה חשוב כי תזכרו את הדברים הבאים – הבנק נותן‬      ‫הציע לעסק לקחת הלוואה בתנאים טובים ומועדפים‪ ,‬הבנק אוהב‬
‫מטריה ביום שמש‪ .‬הבנק מקפל את המטריה מיד עם הודעת‬             ‫לעבוד עם עסקים חזקים‪ .‬העסק לקח את ההלוואה כאשר במקביל‬
‫החזאי על מזג אוויר סגרירי‪ .‬הבנק אוהב לעבוד עם עסקים חזקים‪,‬‬   ‫ללא עדכון הבנק‪ ,‬אחד השותפים ביקש לפרוש מהשותפות בשל‬
                                                             ‫סיבות אישיות‪ .‬השותפות פורקה ואנו פנינו לבנק לשחרר את‬
                       ‫שקופים ואמינים‪ ,‬בנק לא אוהב סיכונים‪.‬‬  ‫השותף מההתחייבויות הכספיות של העסק‪ .‬הייתם צריכים לראות‬
                                           ‫בהצלחה לכולכם‬     ‫את הפרצוף של מנהלת המחלקה העסקית באותו הרגע בו אמרנו‬
                                                             ‫לה את מבוקשינו‪ .‬היא דרשה בתוקף להחזיר מייד את ההלוואה‬
‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי ‪ -‬מפתח תבנית השילוש הקדוש‬         ‫אשר נתנה רק חודש קודם לכן ובנוסף לצמצם את מסגרת‬
                   ‫לניהול עסק מצליח ‪ -‬לנהל במקום להתנהל‬      ‫האשראי בחצי‪ .‬כלומר להחזיר את ההלוואה וכן עוד כמה מאות‬

    ‫‪ [email protected] I 050-4242606‬על המומחה‬                                               ‫אלפי ‪ ₪‬של מסגרת האשראי‪.‬‬
                                                             ‫היא צעקה עלינו כי בגדנו בה‪ ,‬שקרנו לה‪ ,‬היא שותפה שלנו ולא‬
‫‪23‬‬
                                                                       ‫ייתכן כי היא כשותפה תקבל מידע מסוג זה בהפתעה‪.‬‬
                                                                 ‫יצאנו מהבנק בבושת פנים וחסרי עצות ופתרונות לבקשותיה‪.‬‬
                                                             ‫עברו כמה ימים‪ ,‬ניתחתי את הפגישה הלא נעימה מול מנהלת‬

                                                                             ‫המחלקה העסקית ומצאתי לעניות דעתי פתרון‪.‬‬
                                                             ‫קבעתי איתה ועם הלקוח פגישה בסניף הבנק והנחתי את הלקוח‬

                                                                                              ‫לעשות את אשר אני מבקש‪.‬‬
                                                             ‫דבר ראשון‪ ,‬התנצלנו על היחס כלפיה כשותפה והבטחנו להיות‬

                                                                                             ‫שקופים בהמשך הדרך מולה‪.‬‬
                                                             ‫בהמשך השיחה פרסתי בפניה תוכנית לפירעון המסגרות וההלוואה‬
                                                             ‫שאותה ביקשה שנפרע ללא פגיעה במסגרת האשראי‪ ,‬בתזרים‬

                                                                                             ‫המזומנים ובפעילות החברה‪.‬‬
                                                             ‫מנהלת המחלקה העסקית נרגעה‪ ,‬ראתה כי אנו מתנהלים‬
                                                             ‫בשקיפות מלאה כפי שהבטחנו וקיבלנו את מבוקשנו והיא את‬

                                                                                                              ‫מבוקשה‪.‬‬

                                                                                                               ‫גיליון ‪116‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28