Page 30 - medorledor112
P. 30

‫שניתן את הכאב היא נפרדת מחברה בלב כואב‪.‬‬                                                 ‫במבט אישי‬

‫כעת ננסה לבדוק אילו דרכי חשיבה ופעולה עומדים בפני‬                             ‫דלתות‬
                   ‫הנער המאוהב שחברתו זנחה אותו‪:‬‬                          ‫מסתובבות‬

‫ליבו נשבר לרסיסים והוא מחליט שהוא לא יחזור לעולם לחוויה‬                                                 ‫מאת‪ :‬אסתר בוטביקה‬
                           ‫הזו ולכן מוותר על אהבה בזוגיות‪.‬‬
                                                                   ‫שיר "סוף הוא תמיד התחלה" בביצועה שלה‬
‫ליבו נשבר והוא מנסה מיד למצוא אהבה חלופית‪ ,‬אך משום‬
‫שהוא לא נפרד מכאב הפרידה‪ ,‬כל פעם שהאהבה מתעוררת‪,‬‬                   ‫להקת 'הופה הי' למילים של המשוררת לאה‬
                                                                                           ‫נאור מתחיל במילים‪:‬‬
       ‫הוא יוזם פרידה כדי להגן על עצמו מהכאב שהוא זוכר‪.‬‬
                                                                                     ‫סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר‪.‬‬
‫ליבו נשבר לרסיסים הוא כואב ועצוב ומעבד את החוויה הקשה‬                                                       ‫‪ -‬טוב יותר?‬
‫שעבר‪ ,‬לומד מהניסיון ובונה לעצמו דרכי התנהלות לקראת‬                                                           ‫‪ -‬רע יותר?‬
‫ההתאהבות הבאה‪ .‬מה יוכל לעשות אחרת על מנת לשמור על‬
‫עצמו יותר‪ .‬הוא יודע שמגיעה לו אהבה והוא ינסה להבין איך‬                                            ‫‪ -‬לא יודעת מה יותר‪....‬‬

                                        ‫לעשות זאת אחרת‪.‬‬            ‫גם בחיים המתנהלים ברצף של יום רודף יום‪ ,‬יש תקופות שניתן‬
                                                                   ‫להגדירן עם התחלה וסוף‪ .‬יש את אלו הנוגעות לכולם כמו‬
  ‫הסיפור הזה והניתוח בעקבותיו מדגימים לנו‬                          ‫למשל עונות השנה שהן מחזוריות‪ ,‬אבל ניתן להגדיר התחלה‬
  ‫את הקשר בין סוף להתחלה‪ .‬החוכמה היא‬                               ‫וסוף וברמה האישית יש את תקופת הילדות והבגרות בה אנחנו‬
  ‫ללמוד מכל חוויה שלנו‪ ,‬מכל סוף של תהליך‬                           ‫תלמידים בגן או בבית הספר שהן חד פעמיות‪ ,‬ברגע שהסתיימו‬
  ‫לאיך אנחנו הופכים להיות טובים יותר‪ ,‬מוצלחים‬
  ‫יותר ומוכנים יותר להתמודדיויות שהחיים‬                                                                             ‫לא יחזרו‪.‬‬

                                ‫מזמנים לנו‪.‬‬                        ‫הפעם בכתבה אני מבקשת להתייחס ל'התחלות‪ ,‬ול'סופים'‪.‬‬
                                                                   ‫חלקנו חוששים מהתחלות חדשות שנוטעות תחושה של חוסר‬
‫ההצלחות ובעיקר הכשלונות שלנו הם השיעורים הכי טובים‬                 ‫וודאות‪ ,‬התמודדות עם תפיסת המסוגלות האישית‪ ,‬חשש‬
‫שלנו לצמיחה ושיפור במידה ואנחנו מעבדים אותם לעצמנו‬
                                                                        ‫מכישלון‪ ,‬הצורך להתחבר ולהוכיח את עצמי‪ ,‬להיות שייך‪.‬‬
                                ‫ולומדים מהם לפעם הבאה‪.‬‬             ‫אצל אחרים ה'סופים' מאיימים ומעלים רגשות ותחושות של‬

                                          ‫אסתר בוטביקה –‬                      ‫פרידה‪ ,‬חשש ממה יהיה‪ ,‬אכזבה‪ ,‬געגוע‪ ,‬כאב ועוד‪...‬‬
              ‫המקימה והרוח החיה של "צומחים ב‪-‬מ‪-‬ל אהבה"‬             ‫ואכן התחושות שהתחלות וסופים חדשים מעוררים אצלנו‬
                                                                   ‫שונות‪ .‬יש מי שמתרגש מהתחלה חדשה ומחכה לה ולעומתו מי‬
                        ‫‪[email protected] 052-3586938‬‬              ‫שחושש ממנה ומנסה לדחות אותה עד כמה שניתן‪ .‬יש מי‬
                                                                   ‫שמחכה בקוצר רוח לסיום ומקווה שהחדש יביא עימו שינוי‬
                                                  ‫‪www.ha-or.co.il‬‬  ‫מרענן ויש מי שמתאבל על הסיום ומנסה לדחותו עד כמה‬

                                                                                                                       ‫שניתן‪.‬‬

                                                                                                            ‫סיפור קצר‪:‬‬

                                                                   ‫נער ונערה נפגשו והתאהבו ממבט ראשון‪ .‬הם חוו אהבה גדולה‪,‬‬
                                                                   ‫בילו יחד שעות ונהנו מאוד האחד מחברתה של השניה‪.‬‬
                                                                   ‫כשהתחילו לחשוב על עתיד משותף ולתכנן את חייהם יחד‪,‬‬
                                                                   ‫ההיגיון השתלט במוחה של הנערה והיא הבינה שלטווח הארוך‬
                                                                   ‫הזוגיות הזו לא תחזיק מעמד ולכן על מנת לצמצמם עד כמה‬

                                                                   ‫‪30‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35