Page 34 - medorledor112
P. 34
עסקים וכלכלה
תכנון מקדים –
לנהל ולא להתנהל
כנ"ל לגבי הרווח .את הסכומים השנתיים תחלקו ב– 12חודשים, מאת :ענבל יפת
את הסכום החודשי תחלקו במספר ימי העסקים אשר יש בכל
חודש .את הסכום היומי תחלקו במספר הלקוחות הנכנסים אליכם לום חברים ,ושנה אזרחית טובה לכולכם.ש
לעסק בכל יום .והנה קיבלתם את הערך הכלכלי של כל לקוח ולקוח
הרוכש מכם משהו .עכשיו המספרים נראים הרבה יותר הגיוניים כל מי שמנהל עסק יודע כי כדי להצעיד את העסק
קדימה ,להגדיל מכירות ,להגדיל רווחים ,יש צורך
ולא מפחידים ,נראים ברי השגה. בתכנון מקדים .מעטים המקרים בהם אנו מצליחים יש מאין ועל
מה עושים עם הפתעות בלצ"מים – בלתי צפוי מראש – בכל תוכנית המזל ...לא תמיד אפשר להסתמך.
חייבים להשאיר מקום פנוי לכאלו .גם אם לא השארנו מקום פנוי אנחנו מדברים על תוכנית עסקית ,ולמי שמפחד מהמילה הזו,
בלו"ז ,מכניסים ומשלבים את ההפתעה בתוך העשייה היומית
נקרא לזה תכנון מקדים...
כחלק ממשימות היום.
אז איך בונים ומבצעים תכנון מקדים יעיל וישים?...
ושאלהאחרונה–איךמוודאיםשכלהתכנוןאכןמתקייםוקורה?– כדי
שהתכנון ,התאוריה תהפוך למציאות עלינו לפרוט את התכנון הייתי ממליץ לעבוד יחד עם תוכנית המעגל העסקי עליה כתבנו
למשימות לביצוע אותן אנו רושמים ביומן כמשימות לביצוע. במאמר הקודם.
מוודאים כי אכן אנו או צוות העובדים (האצלת סמכויות) מבצעים
נשאל את עצמנו חמש שאלות בסיסיות:
את המשימות וכי אכן התכנון מתבצע בפועל.
אז איך מתכננים שנה -על לתכנן ,נבדוק את שביעות הרצון שלנו
טיפים קטנים ואחרונים – ראשית ,השתמשו מתפקוד העסק בצד הפיננסי ,רווח גולמי ,תזרים ,גביה ,לקוחות,
בלוח גאנט וכדי לוודא כי אכן התכנון הופך ספקים ,שווק ,פרסום ,מכירות ,סל המוצרים והשירותים שלנו ועוד.
למציאות ,קיימו ישיבה חודשית עם עצמכם ניתן לקחת את כל הסעיפים הללו ואף יותר מתוך המעגל העסקי.
ועם צוות העובדים .בישיבה זו סכמו את החודש
האחרון ותכננו בהתאם למה עבד /לא עבד את נדרג כל אחד מסעיפים אילו בציון של 1-10מהנמוך אל הגבוה.
החודש הבא וכך הלאה. במה להתמקד כדי שהעסק יצמח – ע"פ ציון חוות הדעת שלנו
מהסעיף הראשון ,ניתן לראות מה אנו מנהלים טוב ואף יותר מזה,
ביצוע כל זה יבטיח שאתם תנהלו את העסק ולא העסק ינהל ומה אנו מזניחים .הנקודות הזנוחות ,הן אילו בהן אנו צריכים
אותכם ובלצ"מים לא יהיו ..לפודקאסט בנושא :לחצ ו להתמקד כדי להצמיח את העסק עוד מספר צעדים קדימה
שלכם, להגדלת מחזור ורווחים.
ענבל יפת -פיתוח ויעוץ לעסקים -מפתח תבנית השילוש הקדוש
מהוסדרהעדיפות -במה מתמקדים ראשון ובמה אחרון – התשובה
לניהול עסק מצליח -לנהל במקום להתנהל לזה היא פשוטה מאוד ...תשאלו את עצמכם מהו צוואר הבקבוק?
מהו אותו סעיף שאם נטפל בו ראשון יחול שיפור גם בסעיפים
[email protected] I 050-4242606
אחרים .זהו הסעיף בו אנו רוצים לטפל ראשון.
שאלה נוספת ממנה הרבה אנשים מפחדים היא איך בונים יעד
לשנה שלמה ,זה רחוק מדי וגדול מידי .אז מה עושים? קודם
קובעים במספרים מהו המחזור השנתי שאליו אנחנו רוצים להגיע,
34