Page 39 - medorledor112
P. 39
מגזין מדור לדור לאהוב אומנות
פוליטיקה של בתי כהונה וחכמים "גור וסבא אלעזר הצייר" מאת חנן אלון הוא
ספר ילדים מקסים הכולל שני סיפורים:
"שלושה לוחות הברית" מאת עובד הישראלי, "גור הצייר" ו"ביקור בגלריה" ,מתאים גם
הוא ספר עיון מרתק ,ראשון בתחומו ,המציג לראשית קריאה .הסיפור הראשון "גור
הסבר חדשני ומפתיע לשאלה הגדולה מי הצייר" מספר על גור ,ילד שמאוד אהב את
היו כותבי המקרא ,מה הייתה ספרות זו סבתו .את סבא הוא אף פעם לא הצליח
עבורם וכיצד התפתחה .מחבר הספר תוהה לראות כי הוא תמיד היה עסוק בגלריה שלו בקומה השנייה .באחד
אם גם בימי קדם הכול היה פוליטי .לטענתו הימים סבתא לא הייתה בבית והסבא קירב את הנכד אליו .כך ראה
ספרות המקרא היא תוצר של מאבק פוליטי גור מהו תהליך היצירה של סבא הצייר ומהי מלאכת הציור .בסוף
ארוך שנים בין שני בתי כהונה .אחד שהיה היום חזר הילד הביתה וצייר את אימא שלו .בסיפור השני "ביקור
בישראל ,השני שהיה ביהודה ,והטקסט בגלריה" לוקח הסבא את גור לראות ציורים בגלריה .שם הוא רואה
המקראי הוא פולמוס ארוך שנים ביניהם .מתוך מחקר מעמיק מגיע גברת שמתעניינת בציור של סבא שלו ורוצה לקנות אותו .הוא
המחבר למסקנות מרחיקות לכת ושערורייתיות .עולה מהניתוח כי הזדעק ואמר' :לא ,זה ציור של סבא' .מכאן הוא לומד שגלריה זה
במשך תקופת קיומו ,עם ישראל החליף את תורתו שלוש פעמים. מקום שאמנים מציגים וגם מתפרנסים .המסר בספר הוא שחשוב
בשלושה אירועים דרמטיים שכל אחד מהם סיפק לעם ישראל להקנות לילדים את אהבת האמנות ,שיבינו מה זה קנבס ,מה זה
תורה חדשה שדחקה את קודמתה אל מחוץ לחוק ,או ששינתה למשוך במכחול ,איך מערבבים צבעים ,למה כשמערבבים כחול
את משמעותה מהקצה אל הקצה .הסיבות שבגללן נוצרה כל אחת וצהוב מתקבל ירוק ומהם צבעי הקשת .נוסף לכך ,אפשר לומר
משלוש התורות קשורות באופן ישיר והדוק לפוליטיקה הפנימית שהסאבטקסט הוא שהסבים צריכים לבלות יותר זמן עם הנכדים.
של בתי הכהונה .כל אחת מהתורות נוצרה כדי לבסס חוקים חדשים (איורים נפלאים :פנינה אלון ,הוצאת אוריון ,עמודים לא ממוספרים)
שיקנו לאותה מפלגה שעומדת מאחורי כתיבתה כוח ולגיטימציה,
כך שתוכל לדחוק את המפלגה המתחרה אל מחוץ לזירה הפוליטית. לגלות את האמת
היו גם מקרים שבהם תורה זו סיפקה את הגושפנקה והאישור
המוסרי לחיסול אכזרי ואלים של תומכי המפלגה המתחרה ,כוהניה "חבל דק" מאת דיוויד באלדאצ'י הוא אבן
דרך נוספת בסדרת מותחני הרצח בכיכובו
ומנהיגיה( .הוצאת אוריון 477 ,עמודים) של איימוס דקר ,המכונה "איש הזיכרון" .זהו
גם מפגש טיטאנים בין דקר לבין ויל רובי,
עסקים וניהול ברוח הבודהיזם גיבור הסדרה-האחות של באלדאצ'י ,המגיע
לסייע לדקר ולשותפיו .ספר מלא במתח
"העסק של בודהה" ,מאת אלעד נגר הוא ותפניות עלילתיות .אישה חסרת כול נרצחת
ספר עיון עסקי וניהולי פורץ דרך ,באמצעותו בעיירה נידחת בדקוטה הצפונית .באופן
מתחברים שני עולמות מנוגדים לכאורה, מפתיע ,הידיעה משולי החדשות מפעילה
וממחיש כיצד אימוץ דרכו של הבודהה בעולם את כל מנגנוני הבקרה הפדרליים .איימוס דקר ,חוקר האף-בי-איי
הגלובלי והדינמי של המאה ה 21-אינו עומד הבכיר והמנוסה ,נשלח לחקור את המקרה שאיפול מלא מוטל על
בסתירה לקידום יעדיהם של ארגונים עסקיים, פרטיו .הוא מגלה עיירה שיושבת על מרבצי נפט עצומים והבטחות
אלא שזור בהם בסינרגיה .כיצד יכול הבודהיזם לרווחים כספיים מהירים ,ושתי משפחות שמחזיקות בבעלותן
לסייע לך במשא ומתן עסקי? איך ניתן להגביר כמעט את כל הנכסים המניבים באזור .כמעט .כי בשולי העיירה
חדשנות ויצירתיות בעסק שלך באמצעות הדרך הבודהיסטית? נמצא בסיס ישן של חיל האוויר שהועבר לאחרונה לידי קבלן
מהו האתגר האמיתי של איש המכירות בעסק? איך חמלה עצמית פרטי ,והוא פועל תחת מעטה חשאיות .הכסף הגדול ,היריבויות
תהפוך אותנו למנהלות טובות יותר? מהי אקולוגיה עסקית ומה המשפחתיות והבסיס הסודי הם מצע עשיר לשנאות ותאוות נקם,
הקשר בין דאגה לסביבה להצלחה שלך? בספר זה נבחן שאלות אך העיירה שומרת על סודותיה .שורת מקרי רצח נוספים מותירה
אלה ועוד רבות ,תוך חיבור בין הפן העסקי והניהולי לדרך החיים את העיירה שותתת דם ,ואת דקר ושותפיו ללא קצה חוט .חמוש
הבודאיסטית .חלקו הראשון של הספר מוקדש להיכרות בסיסית בניסיונו הרב ובזיכרון הנדיר שלו הוא ניצב מול בעלי אינטרסים
עם הבודהיזם ועקרונותיו ,מתוך הנחת יסוד שזהו מפגשם הראשון אימתניים ,כדי לגלות בסוף את האמת שבעבורה אנשים מוכנים
של הקוראות והקוראים עם הבודהיזם .שלושת חלקיו האחרים של לשלם כל מחיר( .מאנגלית :נגה שביט ,הוצאת מודן 408 ,עמודים)
הספר מנתחים נושאים עסקיים וניהוליים שונים ברוח הבודהיזם.
הספר מדגים באופן בהיר ועמוק ,כיצד דרך חיים זו נותרה רעננה
וישימה ,ויכולה לספק גם כיום תובנות ומשמעות בעולם העסקים
והניהול( .הוצאת אוריון 207 ,עמודים)
גיליון 39 112