Page 24 - medorledor100
P. 24
משפחה
כדי לשדר לילד הרך את ערכו ואת עצמתו כדי שיהיה זה האחרון כל מורה הוא
גאה בעצמו ויתהלך בעולם בתחושה של :אני ראוי ,אני שווה! מורה לחיים
לתחושה זו אין מחיר המורה אשר חי מתוך תחושת שליחות מאת :פרופ׳ ירון זיו
אמתית.
ם תעברו ברחוב ותשאלו בצורה רנדמולית :מהא
עבורו ההוראה היא מעשה הבריאה במלוא עוצמתה כי דרך החיוך
החיבוק והמגע ,דרך העידוד ופיתוח הסקרנות. את/ה חושבים על מקצוע ההוראה? סביר להניח
שהתשובה שתקבלו תנוע בין "מקצוע כפוי טובה" ",מקצוע
דרך אומנות החינוך והצבת הגבולות בצורה
אסרטיבית ,רגישה ,חכמה ועקבית מסייע לא מוערך מספיק" ו"מקצוע לא מתגמל בעליל".
המורה לילד ללמוד ולרכוש מיומנויות לחיים
אשר יהפכו אותו לאזרח פעיל ויצרני ,ילמדו משפטים אלו יש בהם כוח ליצור סטיגמה על המקצוע החשוב
אותו להשתלב בחברה ויכינו אותו לחיים בצורה הזה הנקרא הוראה ולהרתיע אנשים רבים ומוכשרים ללמוד
מיטבית. אותו ולעסוק בו.
הבוחר להיות מורה בוחר בשליחות אלוקית של בריאה אנושית יתכן וחלק מן המשפטים הללו משקפים מציאות ויחד עם זאת
מתינוק למבוגר אדם יישר כך ענק לבוחרים בשליחות המופלאה העיסוק בהוראה בעיני לפחות הוא העיסוק בבריאה עצמה .זוהי
הזו. השליחות הכי קרובה לשליחות האלוקית.
פרופ׳ ירון זיו -עו"ס קליני ,ומטפל בשיטת גשטאלט וואו הלכת רחוק יאמרו לי ,הוראה זהו העיסוק בבריאה עצמה?
[email protected]052-488-8840 m ואני אומר בריש גלי כן ועוד איך כן!!!
הוראה היא איננה תואר אקדמי אשר רוכשים באוניברסיטה.
הוראה היא איננה עיסוק אשר עוסקים בו כדי להתפרנס.
הוראה היא איננה מקצוע ככל המקצועות.
הוראה בעיני היא השליחות הכי מאתגרת מחד והכי מספקת
מאידך ולכן היא מעל כל מה שהצבעתי עליו קודם לכן.
הוראה היא עיצוב נפש ,הוראה היא חינוך להרגלים אשר יאפשרו
לילד להסתגל ולהשתלב בעולם המבוגרים כאזרח פעיל ויצרני.
מורה אשר חי את ההוראה כשליחות ,מודע לכך שהפקידו בידיו את
הנכס היקר ביותר עלי אדמות וסומכים עליו שכאשר הנכס האנושי
הזה שהופקד בידיו על ידי ההורים .שליחות ההוראה תעשה הכל
24