Page 20 - medorledor100
P. 20

‫בשינוי ‪ ,Sub modalities‬בעצמם או כחלק מטכניקות אחרות‪.‬‬                                                ‫מחוץ לקופסא‬
‫מטרתם לסייע לאנשים להפסיק לעשן‪ ,‬לאכול יותר מזונות‬
‫מסוימים‪ ,‬לשנות את האמונות ואת הערכים‪ ,‬לשפר את‬                             ‫שפת המוח‬
‫המוטיבציה‪ ,‬לעבור מלחץ לרוגע ועוד‪ .‬לדוגמא‪ :‬תמונת עוגת‬
‫שוקולד צבעונית וצלילים של השוקולד המבעבע יעוררו רגשות‬                                                     ‫מאת‪ :‬רחל סטיקלרו‬
‫מסוג מסוים‪ .‬לעומת‪ ,‬תמונת שוקולד בשחור ולבן‪ ,‬וללא קולות‬
                                                                    ‫מוח קולט מסרים באמצעות החושים שלנו‪ ,‬לשםה‬
                            ‫וצלילים‪ ,‬מעוררים רגשות שונים‪.‬‬
                                                                    ‫ברור מה קורה בסביבה‪ ,‬ובעיקר מה עליו לעשות‬
  ‫שינוי בתתי המאפיינים ישפיעו על הרגשות‬                                      ‫בכדי לשמור על ההישרדות של הגוף‪.‬‬
  ‫שלנו לגבי חוויות כאב מהעבר‪ ,‬בתפיסת העצמי‬
  ‫ותפיסת העולם‪ ,‬ומכאן גם על חוויות עתידיות‪,‬‬                         ‫כמו‪-‬כן‪ ,‬המוח שלנו מדבר איתנו‪ ,‬בצורה של מסרים חשמליים‬
  ‫שהרגשות שלנו לגביהן יוצרת בחיינו תקיעות‬                           ‫ושחרור חומרים כימיים‪ .‬עובדה זו צורכת הרבה מאוד אנרגיה‬
  ‫או דחיינות‪ .‬הידיעה היא שניתן לעשות שינוי‬                          ‫פיזית‪ .‬מכאן‪ ,‬בכדי לשמור על אנרגיה המוח יראה לנו רק את‬
  ‫בתת‪-‬המאפיינים‪" ,‬הקידוד" של החוויה‪ ,‬והשלב‬                          ‫מה שנמצא ברגע זה במודע – במחשבה שלנו‪ ,‬ואת יתר המידע‬
  ‫הראשון הוא דיגום המאפיינים כהכנה לשינוי‬
                                                                                  ‫הוא יאחסן ישירות בחלק הסמוך או הלא‪-‬מודע‪.‬‬
                           ‫מצב רגשי מסוים‪.‬‬
                                                                    ‫המידע החושי שנקלט נשמר בצורה של סרטים‪ ,‬תמונות‪,‬‬
‫ה‪ sub modalities-‬מאפשר לנו לקודד את החוויות שלנו ולתת‬               ‫צלילים‪ ,‬קולות ותחושות‪ .‬כשלכל חוויה יש תת‪-‬מאפיינים שונים‪.‬‬
‫משמעות חדשה לזיכרונות העבר שלנו ועתיד (ייצוגים פנימיים)‪.‬‬            ‫כשלרוב אנחנו עובדים לרוב עם שלוש שיטות ייצוגיות‪ :‬חזותי‪,‬‬
‫אנו משתמשים ב‪ sub modalities-‬כדי לאחסן את הזיכרונות‬
‫(בעבר ובעתיד)‪ .‬אנחנו לא יכולים לשנות אירוע שכבר קרה‪ .‬יחד‬                                             ‫שמיעתי ותנועתי‪/‬תחושתי‪.‬‬
‫עם זאת‪ ,‬על‪-‬ידי התאמת ‪ sub modalities‬של הזיכרון שאנחנו‬
‫יכולים לשנות את האופן שבו אנו תופסים אותו ולהגיב אליו‪,‬‬                                                          ‫לדוגמא‪:‬‬

                           ‫כשזה נכון גם לאירועים עתידיים‪.‬‬           ‫תת‪-‬מאפיינים של המערכת החזותית‪-‬הוויזואלית כשחור לבן‬
                                                                    ‫או צבעונית‪ ,‬מטושטשת‪-‬עמומה או בהירה‪ ,‬תלת‪-‬מימד או‬
‫זיהוי תת‪-‬החושים ‪ Sub Modalities‬תת‪-‬אופניות החוויה לשינוי‬
‫רגשי לגבי העבר או הווה או עתיד נאבחן למציאת תתי‬                                                                   ‫שטוחה ועוד‪.‬‬
‫המאפיינים הדומיננטי‪-‬הדרייבר ‪,CRITICAL/DRIVER S.M‬‬                              ‫תת‪-‬מאפיינים של המערכת השמיעתית‪-‬האודיטורית‪,‬‬
‫ששינוי שלו עושה את השינוי הרגשי‪ ,‬והוא הכרחי ליצירת‬                      ‫כשצלילים יכולים להיות רמים או רכים‪ ,‬או כאלה המגיעים‬
                                                                       ‫מכיוון מסוים‪ ,‬טון‪ ,‬עוצמה‪ ,‬משך וסוג הצליל – כמילה‪ ,‬צעקה‪,‬‬
                                  ‫השינוי המשמעותי ביותר‪.‬‬
                                                                                                                  ‫מוסיקה ועוד‪.‬‬
                                  ‫רחל סטיקלרו ‪ -‬קורסי ‪NLP‬‬           ‫תת‪-‬מאפיינים של המערכת התחושתית‪-‬קינסטטית‪ ,‬כמרקם‪,‬‬
                               ‫‪0509807497 / 050-7807497‬‬             ‫עוצמה‪ ,‬לחץ‪ ,‬טמפרטורה‪ ,‬בהתייחס לתחושות ורגשות במקומות‬

                                                ‫‪[email protected]‬‬                                                 ‫שונים בגוף‪.‬‬
                                                                    ‫בדומה ריחות יכולים להיות נעימים או פוגעים‪ ,‬חזקים או‬
                                                                    ‫חלשים‪ ,‬וטעם יכול להיות מתוק‪ ,‬מריר‪ ,‬מלוח או חריף‪ ,‬חזק או‬

                                                                                                                         ‫מתון‪.‬‬

                                                                    ‫אבחנות עדינות אלה נקראות ‪ sub modalities‬ובעברית תת‪-‬‬
                                                                    ‫אופניות‪ ,‬אלו הם סוג של "קידוד" של ה"לא‪-‬מודע"‪ ,‬המעורר‬
                                                                    ‫מצבים רגשיים שונים‪ .‬מטרתן להגדיר את האיכויות של‬
                                                                    ‫הייצוגים הפנימיים שלנו‪ Sub modalities .‬הם רכיבי מפתח‬

                                                                                                       ‫רבים של טכניקות ‪.NLP‬‬

                                                                                                                             ‫‪20‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25