Page 8 - medorledor01
P. 8
מה גרם לך להתגבר על הכישלון ? אומר" .מה שדחף אותי להרצאות ,זה להראות מה למדתי
בגיל 21היה לו אירוע מכונן" .אני זוכר נקודה שאני עומד מאז שהתעוורתי .העיוורון לימד אותי.
בה ,בקיבוץ ,בוחר את התובנה הזו שאני לוקח החלטה על
החיים שלי ואני בוחר איך הם ייראו ולאן אני אלך .ואני מה שקרה אצלי ,מתוך תהליך העיוורון השתנתה לי
בוחר לחזור לשם ,לתחרות .הפעם ,לעשות את זה בדרך המציאות .חוסר היכולת להשתמש בראייה הצריך אותי
שלי .אחד הדברים שקרו בילדות הוא שהחליטו בשבילי. לצאת מאזור הנוחות ולהגדיר אזור נוחות חדש .כבוגר אני
ישבה לי סייעת בכיתה' :אתה לא תלמד אנגלית כי אתה יכול לבחור בעצמי :לא טוב לי באיזור הנוחות הזה ,אני
עיוור'' ,אתה צריך ללמוד ברייל'' ,אתה לא תלך לצבא' יכול להגדיר אזור נוחות חדש" .הוא קורא לזה "איך להיות
קיבלו עבורי כל מיני החלטות בחיים. בלתי מנוצח".
"בפעם הראשונה שיצאתי לאליפות עולם בשיט ,זו היתה
הפעם הראשונה שאמרתי 'הינה ההוכחה .המפתחות שייט -אחת האהבות
בידיים שלך .אתה מפקד על הסירה ,אף אחד לא אומר
לך מה לעשות .תעשה טוב תנצח ,תעשה לא טוב תכשל. כשאני מבקש ממנו לתת לי דוגמא למיזם עסקי שהוא
עובד עליו ,הוא מחזיר אותי לספורט .למי שעדין לא
ההגה בידיים שלך ,תרתי משמע". הבין ,מדובר בניווט בים" .הרעיון הוא לנווט למטרה
הבנת את המשמעות הדרמטית מוכרת .התחרות בשייט היא
של הדברים ? כששני עיוורים על סירה מנווטים
למקום ידוע או מוגדר" .אני מודה
"בחוויה האישית זה היה 'וואו', שמבחינתי ,עד שפגשתי אותו,
התרוממות רוח מטורפת" .ישראלי המשפט הזה נשמע כמו התחלה
החליט שהוא ניגש לתחרות השיט של בדיחה " :שני עיוורים עולים
בדרך שלו ,כמו שהוא חושב
ומאמין" .הבנתי שהמהות של על סירה ומנווטים"...
השיט הוא דו קרב ,שח-מט על
איך אתה יודע היכן אתה נמצא ?
המים" .הוא היה אז בן .23 ישראלי מקביל את עקרונות הניווט
בים לעקרונות הניווט בעסקים.
תחרות שיט עיוורים ,ככל שינסו "אני מחפש מצוף מצפצף" ,הוא
לתאר אותה לאנשים "רואים" ,לא מסביר ומדגים את האסטרטגיה
תוכל להסביר מה באמת מתרחש על השולחן במסעדה" .אני יודע
על הסירה הבודדת .כדי להדגים איפה המצוף נמצא ביחס לרוח,
את מורכבות העניין הוא מסביר: לסירה ,לגלים .יש חוקי דרך ".הוא
"אתה יושב בסירה יש לך מצוף אוחז בכוס ,מסביר את העקרונות
מצפצף של בקר הזינוק מצד ומזיז את ידו על גבי השולחן
ימין ,בצד שמאל מצפצף לך עוד
אחד ,יש לך מכשיר קשר מצפצף, בצורת זיג זג.
יש לך שעון מדבר ,יש לך איש ישראלי משמש היום מאמן
צוות שאתה מדבר אתו ,אתה נבחרת ישראל בשיט עיוורים.
צריך להבין מאיפה הרוח באה, מעבר ללימוד שיט תחרותי ,הוא
יש לך הגה ביד שמאל ,מפרש נותן לשייטים ידע מניסיונו הרב.
ביד ימין ,יש לך בקר בטיחות "אנחנו שני מאמנים .שייט -מאמן
על הסירה שמדבר איתך .אתה עם ים של מידע שזורם רואה ,ואני כמאמן לשיט עיוורים.
אליך ואתה צריך לנהל את המידע הזה .זה מטורף". פה זה החיבור האמתי לעולם
הוא אומר את הדברים בנשימה אחת .וצוחק .פתאום אני העסקים" ,הוא אומר כולו יוקד תשוקה" .התחרות הזו של
השייט ,היא דו קרב בין שתי סירות ,זה כמו לשחק שח-מט
שם לב שהוא מוסיף" :כיף לא נורמאלי". על המים" .הוא מחפש אתגרים וכאן הוא מספר על אחד
אם זה "כיף" בשבילו ,בשבילי זה הסיוט בהתגלמותו .רק הכישלונות היותר מתוקים שלו.
מלשמוע את רשימת הנתונים שצריך להתמודד אתם ,אני הוא יצא בפעם הראשונה לאליפות העולם באיטליה,
"הייתי הראשון שעושה את זה בארץ .יצאתי' ,קיבלתי
מרגיש התחלה של מחלת-ים. בראש' הגעתי למקום אחד לפני אחרון .באירוע הסיום
אמרתי' :מי הדביל שהמציא שיט עיוורים ,מה זה השטויות
"אז אתה בעצם טייס" ,אני אומר לו" ,תראה עם כמה האלה לתת לעיוורים לשוט .לא רוצה את זה ,אני לפה לא
נתונים אתה צריך להתמודד .אני בקושי מסתדר עם מד חוזר!' .חזרתי עוד שלוש פעמים שנה אחרי שנה" .הוא
המהירות ועם שעון הדלק אצלי ברכב". מספר בחיוך.
המשך
8
בגיל 21היה לו אירוע מכונן" .אני זוכר נקודה שאני עומד מאז שהתעוורתי .העיוורון לימד אותי.
בה ,בקיבוץ ,בוחר את התובנה הזו שאני לוקח החלטה על
החיים שלי ואני בוחר איך הם ייראו ולאן אני אלך .ואני מה שקרה אצלי ,מתוך תהליך העיוורון השתנתה לי
בוחר לחזור לשם ,לתחרות .הפעם ,לעשות את זה בדרך המציאות .חוסר היכולת להשתמש בראייה הצריך אותי
שלי .אחד הדברים שקרו בילדות הוא שהחליטו בשבילי. לצאת מאזור הנוחות ולהגדיר אזור נוחות חדש .כבוגר אני
ישבה לי סייעת בכיתה' :אתה לא תלמד אנגלית כי אתה יכול לבחור בעצמי :לא טוב לי באיזור הנוחות הזה ,אני
עיוור'' ,אתה צריך ללמוד ברייל'' ,אתה לא תלך לצבא' יכול להגדיר אזור נוחות חדש" .הוא קורא לזה "איך להיות
קיבלו עבורי כל מיני החלטות בחיים. בלתי מנוצח".
"בפעם הראשונה שיצאתי לאליפות עולם בשיט ,זו היתה
הפעם הראשונה שאמרתי 'הינה ההוכחה .המפתחות שייט -אחת האהבות
בידיים שלך .אתה מפקד על הסירה ,אף אחד לא אומר
לך מה לעשות .תעשה טוב תנצח ,תעשה לא טוב תכשל. כשאני מבקש ממנו לתת לי דוגמא למיזם עסקי שהוא
עובד עליו ,הוא מחזיר אותי לספורט .למי שעדין לא
ההגה בידיים שלך ,תרתי משמע". הבין ,מדובר בניווט בים" .הרעיון הוא לנווט למטרה
הבנת את המשמעות הדרמטית מוכרת .התחרות בשייט היא
של הדברים ? כששני עיוורים על סירה מנווטים
למקום ידוע או מוגדר" .אני מודה
"בחוויה האישית זה היה 'וואו', שמבחינתי ,עד שפגשתי אותו,
התרוממות רוח מטורפת" .ישראלי המשפט הזה נשמע כמו התחלה
החליט שהוא ניגש לתחרות השיט של בדיחה " :שני עיוורים עולים
בדרך שלו ,כמו שהוא חושב
ומאמין" .הבנתי שהמהות של על סירה ומנווטים"...
השיט הוא דו קרב ,שח-מט על
איך אתה יודע היכן אתה נמצא ?
המים" .הוא היה אז בן .23 ישראלי מקביל את עקרונות הניווט
בים לעקרונות הניווט בעסקים.
תחרות שיט עיוורים ,ככל שינסו "אני מחפש מצוף מצפצף" ,הוא
לתאר אותה לאנשים "רואים" ,לא מסביר ומדגים את האסטרטגיה
תוכל להסביר מה באמת מתרחש על השולחן במסעדה" .אני יודע
על הסירה הבודדת .כדי להדגים איפה המצוף נמצא ביחס לרוח,
את מורכבות העניין הוא מסביר: לסירה ,לגלים .יש חוקי דרך ".הוא
"אתה יושב בסירה יש לך מצוף אוחז בכוס ,מסביר את העקרונות
מצפצף של בקר הזינוק מצד ומזיז את ידו על גבי השולחן
ימין ,בצד שמאל מצפצף לך עוד
אחד ,יש לך מכשיר קשר מצפצף, בצורת זיג זג.
יש לך שעון מדבר ,יש לך איש ישראלי משמש היום מאמן
צוות שאתה מדבר אתו ,אתה נבחרת ישראל בשיט עיוורים.
צריך להבין מאיפה הרוח באה, מעבר ללימוד שיט תחרותי ,הוא
יש לך הגה ביד שמאל ,מפרש נותן לשייטים ידע מניסיונו הרב.
ביד ימין ,יש לך בקר בטיחות "אנחנו שני מאמנים .שייט -מאמן
על הסירה שמדבר איתך .אתה עם ים של מידע שזורם רואה ,ואני כמאמן לשיט עיוורים.
אליך ואתה צריך לנהל את המידע הזה .זה מטורף". פה זה החיבור האמתי לעולם
הוא אומר את הדברים בנשימה אחת .וצוחק .פתאום אני העסקים" ,הוא אומר כולו יוקד תשוקה" .התחרות הזו של
השייט ,היא דו קרב בין שתי סירות ,זה כמו לשחק שח-מט
שם לב שהוא מוסיף" :כיף לא נורמאלי". על המים" .הוא מחפש אתגרים וכאן הוא מספר על אחד
אם זה "כיף" בשבילו ,בשבילי זה הסיוט בהתגלמותו .רק הכישלונות היותר מתוקים שלו.
מלשמוע את רשימת הנתונים שצריך להתמודד אתם ,אני הוא יצא בפעם הראשונה לאליפות העולם באיטליה,
"הייתי הראשון שעושה את זה בארץ .יצאתי' ,קיבלתי
מרגיש התחלה של מחלת-ים. בראש' הגעתי למקום אחד לפני אחרון .באירוע הסיום
אמרתי' :מי הדביל שהמציא שיט עיוורים ,מה זה השטויות
"אז אתה בעצם טייס" ,אני אומר לו" ,תראה עם כמה האלה לתת לעיוורים לשוט .לא רוצה את זה ,אני לפה לא
נתונים אתה צריך להתמודד .אני בקושי מסתדר עם מד חוזר!' .חזרתי עוד שלוש פעמים שנה אחרי שנה" .הוא
המהירות ועם שעון הדלק אצלי ברכב". מספר בחיוך.
המשך
8