Page 8 - medorledor01
P. 8
‫מה גרם לך להתגבר על הכישלון ?‬ ‫אומר‪" .‬מה שדחף אותי להרצאות‪ ,‬זה להראות מה למדתי‬
‫בגיל ‪ 21‬היה לו אירוע מכונן‪" .‬אני זוכר נקודה שאני עומד‬ ‫מאז שהתעוורתי‪ .‬העיוורון לימד אותי‪.‬‬
‫בה‪ ,‬בקיבוץ‪ ,‬בוחר את התובנה הזו שאני לוקח החלטה על‬
‫החיים שלי ואני בוחר איך הם ייראו ולאן אני אלך‪ .‬ואני‬ ‫מה שקרה אצלי‪ ,‬מתוך תהליך העיוורון השתנתה לי‬
‫בוחר לחזור לשם‪ ,‬לתחרות‪ .‬הפעם‪ ,‬לעשות את זה בדרך‬ ‫המציאות‪ .‬חוסר היכולת להשתמש בראייה הצריך אותי‬
‫שלי‪ .‬אחד הדברים שקרו בילדות הוא שהחליטו בשבילי‪.‬‬ ‫לצאת מאזור הנוחות ולהגדיר אזור נוחות חדש‪ .‬כבוגר אני‬
‫ישבה לי סייעת בכיתה‪' :‬אתה לא תלמד אנגלית כי אתה‬ ‫יכול לבחור בעצמי‪ :‬לא טוב לי באיזור הנוחות הזה‪ ,‬אני‬
‫עיוור'‪' ,‬אתה צריך ללמוד ברייל'‪' ,‬אתה לא תלך לצבא'‬ ‫יכול להגדיר אזור נוחות חדש"‪ .‬הוא קורא לזה "איך להיות‬

‫קיבלו עבורי כל מיני החלטות בחיים‪.‬‬ ‫בלתי מנוצח"‪.‬‬
‫"בפעם הראשונה שיצאתי לאליפות עולם בשיט‪ ,‬זו היתה‬
‫הפעם הראשונה שאמרתי 'הינה ההוכחה‪ .‬המפתחות‬ ‫שייט ‪ -‬אחת האהבות‬
‫בידיים שלך‪ .‬אתה מפקד על הסירה‪ ,‬אף אחד לא אומר‬
‫לך מה לעשות‪ .‬תעשה טוב תנצח‪ ,‬תעשה לא טוב תכשל‪.‬‬ ‫כשאני מבקש ממנו לתת לי דוגמא למיזם עסקי שהוא‬
‫עובד עליו‪ ,‬הוא מחזיר אותי לספורט‪ .‬למי שעדין לא‬
‫ההגה בידיים שלך‪ ,‬תרתי משמע‪".‬‬ ‫הבין‪ ,‬מדובר בניווט בים‪" .‬הרעיון הוא לנווט למטרה‬

‫הבנת את המשמעות הדרמטית‬ ‫מוכרת‪ .‬התחרות בשייט היא‬
‫של הדברים ?‬ ‫כששני עיוורים על סירה מנווטים‬
‫למקום ידוע או מוגדר"‪ .‬אני מודה‬
‫"בחוויה האישית זה היה 'וואו'‪,‬‬ ‫שמבחינתי‪ ,‬עד שפגשתי אותו‪,‬‬
‫התרוממות רוח מטורפת"‪ .‬ישראלי‬ ‫המשפט הזה נשמע כמו התחלה‬
‫החליט שהוא ניגש לתחרות השיט‬ ‫של בדיחה‪ " :‬שני עיוורים עולים‬
‫בדרך שלו‪ ,‬כמו שהוא חושב‬
‫ומאמין‪" .‬הבנתי שהמהות של‬ ‫על סירה ומנווטים‪"...‬‬
‫השיט הוא דו קרב‪ ,‬שח‪-‬מט על‬
‫איך אתה יודע היכן אתה נמצא ?‬
‫המים"‪ .‬הוא היה אז בן ‪.23‬‬ ‫ישראלי מקביל את עקרונות הניווט‬
‫בים לעקרונות הניווט בעסקים‪.‬‬
‫תחרות שיט עיוורים‪ ,‬ככל שינסו‬ ‫"אני מחפש מצוף מצפצף"‪ ,‬הוא‬
‫לתאר אותה לאנשים "רואים"‪ ,‬לא‬ ‫מסביר ומדגים את האסטרטגיה‬
‫תוכל להסביר מה באמת מתרחש‬ ‫על השולחן במסעדה‪" .‬אני יודע‬
‫על הסירה הבודדת‪ .‬כדי להדגים‬ ‫איפה המצוף נמצא ביחס לרוח‪,‬‬
‫את מורכבות העניין הוא מסביר‪:‬‬ ‫לסירה‪ ,‬לגלים‪ .‬יש חוקי דרך‪ ".‬הוא‬
‫"אתה יושב בסירה יש לך מצוף‬ ‫אוחז בכוס‪ ,‬מסביר את העקרונות‬
‫מצפצף של בקר הזינוק מצד‬ ‫ומזיז את ידו על גבי השולחן‬
‫ימין‪ ,‬בצד שמאל מצפצף לך עוד‬
‫אחד‪ ,‬יש לך מכשיר קשר מצפצף‪,‬‬ ‫בצורת זיג זג‪.‬‬
‫יש לך שעון מדבר‪ ,‬יש לך איש‬ ‫ישראלי משמש היום מאמן‬
‫צוות שאתה מדבר אתו‪ ,‬אתה‬ ‫נבחרת ישראל בשיט עיוורים‪.‬‬
‫צריך להבין מאיפה הרוח באה‪,‬‬ ‫מעבר ללימוד שיט תחרותי‪ ,‬הוא‬
‫יש לך הגה ביד שמאל‪ ,‬מפרש‬ ‫נותן לשייטים ידע מניסיונו הרב‪.‬‬
‫ביד ימין‪ ,‬יש לך בקר בטיחות‬ ‫"אנחנו שני מאמנים‪ .‬שייט‪ -‬מאמן‬
‫על הסירה שמדבר איתך‪ .‬אתה עם ים של מידע שזורם‬ ‫רואה‪ ,‬ואני כמאמן לשיט עיוורים‪.‬‬
‫אליך ואתה צריך לנהל את המידע הזה‪ .‬זה מטורף"‪.‬‬ ‫פה זה החיבור האמתי לעולם‬
‫הוא אומר את הדברים בנשימה אחת‪ .‬וצוחק‪ .‬פתאום אני‬ ‫העסקים"‪ ,‬הוא אומר כולו יוקד תשוקה‪" .‬התחרות הזו של‬
‫השייט‪ ,‬היא דו קרב בין שתי סירות‪ ,‬זה כמו לשחק שח‪-‬מט‬
‫שם לב שהוא מוסיף‪" :‬כיף לא נורמאלי"‪.‬‬ ‫על המים"‪ .‬הוא מחפש אתגרים וכאן הוא מספר על אחד‬

‫אם זה "כיף" בשבילו‪ ,‬בשבילי זה הסיוט בהתגלמותו‪ .‬רק‬ ‫הכישלונות היותר מתוקים שלו‪.‬‬
‫מלשמוע את רשימת הנתונים שצריך להתמודד אתם‪ ,‬אני‬ ‫הוא יצא בפעם הראשונה לאליפות העולם באיטליה‪,‬‬
‫"הייתי הראשון שעושה את זה בארץ‪ .‬יצאתי‪' ,‬קיבלתי‬
‫מרגיש התחלה של מחלת‪-‬ים‪.‬‬ ‫בראש' הגעתי למקום אחד לפני אחרון‪ .‬באירוע הסיום‬
‫אמרתי‪' :‬מי הדביל שהמציא שיט עיוורים‪ ,‬מה זה השטויות‬
‫"אז אתה בעצם טייס"‪ ,‬אני אומר לו‪" ,‬תראה עם כמה‬ ‫האלה לתת לעיוורים לשוט‪ .‬לא רוצה את זה‪ ,‬אני לפה לא‬
‫נתונים אתה צריך להתמודד‪ .‬אני בקושי מסתדר עם מד‬ ‫חוזר!'‪ .‬חזרתי עוד שלוש פעמים שנה אחרי שנה"‪ .‬הוא‬

‫המהירות ועם שעון הדלק אצלי ברכב"‪.‬‬ ‫מספר בחיוך‪.‬‬

‫המשך‬

‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13