כלים שיעזרו לכם ולילדיכם לחזור לשגרה אחרי החגים!

אמא ושני ילדיה יושבים מחובקים על ספה

בתקופה האחרונה, חגגנו 3 חגים ומועדים, המהווים פסקי זמן משיגרה שרק התחלנו להסתגל אליה. למה השגרה חשובה לנו? שיגרה מייצרת ביטחון וקביעות אצל בני האדם ואצל הילדים בפרט, ביטחון זה, מוביל לשלווה ומפנה מקום להתפתחות. 

איך תכינו את ילדיכם ואתכם לחזרה לשיגרה? 

*כמובן שהדבר תלוי בגיל אולם הכלים הם אותם כלים.

  1. שוחחו עם ילדיכם על החזרה לשגרה, על כך שבעוד כמה ימים הם יחזרו למסגרות ואתם ההורים תחזרו לעבודה. 
  2. אני ממליצה שיומיים לפני השיבה למסגרות, תחזירו את שעת ההתעוררות והשינה שאליהם ילדיכם רגילים בזמן השגרה. בעזרת שינה סדירה, רמת הריכוז שלהם תעלה, ההתפתחות שלהם תהיה בריאה יותר וכמובן יהיה להם קל יותר להתעורר בבוקר.
  3. מצאו את הזמן לתרגל יחד עם ילדיכם, הכנת שיעורים וחזרה על החומר הנלמד. תרגלו עם ילדיכם מגוון רחב של מקצועות, כאלו שהם שולטים בהם יותר וכאלו שפחות. האיזון ביניהם יסייע להורדת העומס והתסכול שילדיכם חווים ממקצוע שהם מתקשים בו. 
  4. בחגים, לעיתים קרובות גם התזונה משתנה, וזמני הארוחות מתעכבים. החזירו את ילדיכם להרגלי תזונה מאוזנים, כמו שהם רגילים בשגרה, על מנת שהם לא יחושו רעב בזמני פעילות או לימודים.
  5. דברו עם ילדיכם על חוויות רגשיות, טובות יותר ופחות, מהמסגרות החינוכיות. שאלו אותם: מה משמח אתכם? מה מעציב אתכם? מה מכעיס אתכם? איך אתם מתמודדים עם הרגשות האלו? בעזרת השאלות, תקבלו הצצה לעולמם של ילדיכם ולחוויות שחוו. השאלות והשיח, יתנו לכם ולילדיכם את היכולת להכיל את הרגשות שלהם ולמצוא דרכי התמודדות טובות עבורם.
  6. שחקו עם ילדיכם משחקי תפקידים, המדמים סיטואציות חברתיות, שהם ידמיינו וימציאו. מתוך הרעיונות שילדיכם יעלו, תוכלו להבין את דרכי החשיבה שלהם ואת דרכם למצוא פתרונות לקונפליקטים. במידה והם לא מוצאים פיתרון, תוכלו לסייע ולהציע פתרונות בעצמכם. המשחק יקרב אתכם לעולמם וילדיכם ידעו שהם יכולים לפנות אליכם כשיצטרכו.
  7. ספרו לילדיכם שעונת השנה מתחלפת לסתיו, שוחחו איתם על שינויי מזג האויר, על חשיבות השמירה על חום הגוף שמצריך התאמה בלבוש. דברו על כך שלעיתים קריר בבוקר, כדאי לנעול נעליים עם גרביים ואפשרו להם לבחור בגדים שמתאימים לעונה. 
  8. שוחחו עם ילדיכם על הצרכים שלכם בעת חזרה לשיגרה וכל מה שחשוב לכם בתיאום הציפיות איתם. חשוב שתדברו עם ילדיכם על צרכיהם אך מבלי להזניח את הצרכים שלכם. למשל תוכלו לדבר איתם על לוח הזמנים שלכם, ומתי נוח לכם לשוחח איתם בזמן העבודה, למעט מקרים דחופים. 

תכשירו את ילדיכם לחזרה למסגרת ברמה הרגשית חברתית, התייחסו למזג האויר המשתנה, לוח הזמנים ביומיום, חזרו איתם על החומר הנלמד וכן על הצרכים שלכם. בעזרת תיאום הציפיות תייצרו ביטחון ושלווה גם אצלכם וגם אצל ילדיכם בחזרה לשגרה.

זקוקים להמלצות בהתאמה אישית למשפחתכם? 

דברו איתי!

מועדים לשימחה,

אורלי צאיג מדריכת הורים.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן