כוחו של חיוך

אישה מחייכת

בני אדם שונים מבעלי החיים בכך שהם קבלו את יכולת הדיבור והם יכולים לתקשר האחד עם השני באמצעות מילים ומשפטים וזו יכולת מדהימה אחרת לא הייתם יכולים לקרוא את אשר אני כותב עכשיו…

ויחד עם זאת… כנראה שלתקשורת הבלתי מילולית יש עדיין תפקיד מכריע בתקשורת האנושית ומסתבר לא רק האנושית המחקר מראה ש 93% מהמסרים התקשורתיים הינם דרך שפת הגוף ורק 7% מהמסרים התקשורתיים הינם דרך המילה. רב התקשורת הבלתי מילולית מתרכזת באזור הפנים העיניים, המצח, הגבות, הפה, השיניים, הסנטר ועוד רגשות כגון כעס, עצב שמחה מקבלים את הביטויים הפיזיים במיידי דרך הבעות הפנים שלנו. כאן נכנס לתמונה "הנסיך" הלוא הוא החיוך!

לכאורה פעולה פיזית פשוטה של שינוי תנועת שרירי פנים החושפות את השיניים שלנו – נשמע לא מי יודע מה, אולם להיבט התרבותי פסיכולוגי משמעות אדירה ופעולה זו חוצה גבולות וחוצה תרבויות היא פעולה אנושית מוטבעת בכולנו.

המחייך משדר לעולם שממולו שדר של הזמנה לתקשורת מקרבת נעימה. המחייך משדר לאחר הזמנה לתקשורת מינית פוטנציאלית. המחייך משדר לאחר הזמנה לפיוס לאחר קונפליקט או מריבה, המחייך משדר לאחר רצון לקרבה ורצון לחיבור. המחייך משדר לאחר מסר שאומר: "אני פה, אני חברותי, אני מתקשר, אני מעוניין, אני פתוח, אני לבבי, אני זורם, אני חיובי".

זהו השדר הבלתי מילולי אשר יותר מכל מסמן רצון לקרבה והיעדרו מסמן הכרזה של מרחק לעיתים הוא גם מסמן סימן של מבוכה תלוי בסיטואציה שימו לב שכאשר אנחנו פוגשים אנשים מחייכים, אוטומטית יש לנו רצון להתקרב אליהם ולשהות בחברתם, וההיפך כשאנשים במפגש אנושי אינם מחייכים אנו מהססים ונרתעים. מכאן נוכל להבין את ערכו של החיוך.

החיוך הוא הסמן הראשון של אור אדום או אור ירוק בתקשורת האנושית. הוא הסמן המיידי בהזמנה לתקשורת או לחסימתה.

האם אפשר להתאמן על חיוך?

לדעתי כן ככל שנהיה מודעים לחשיבותו של החיוך בתקשורת האנושית נוכל להתאמן… אם זה בא לנו טבעי כי אנחנו אנשים זורמים, פתוחים ושמחים אז זה בא לנו טבעי. אם זה לא בא לנו טבעי אתם תודהמו לכוחו של החיוך לשנות משהו בתוכנו פנימה אז אולי בהתחלה זה יהיה קצת מלאכותי ובהמשך זה יהפוך להיות חלק מאיתנו.

 לא סתם בכניסה לקליניקה שלי מופיע המשפט "חיוך הוא הקו העקום היחיד שבאמת יכול ליישר לך את החיים"

שיהיה לכולנו חיים מחייכים!

שתפו את הפוסט

תגובה אחת

  1. ליאור מזרחי הגב

    למזלי החיוך שגור בי, הוא מגיע מפשטות: מזריחת השמש או שקיעתה, הוא מגיע מקול צחוק שנשמע מרחוק, הוא מגיע מתחושה בקצה האצבעות של משהוא מוכר או ריח אהוב שנישא באויר.
    זה בהחלט תרגול וככל שנתמיד בו הרווח שלנו יגדל.

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן