חומצה היאלרונית – הזרקות, סכנות ומה כן ניתן לעשות.

ראש אישה חציו צעיר וחציו מבוגר

השנים חולפות, הקמטים נוספים והבטחות כמו "להשיב את הזמן לאחור", "להחזיר את הרעננות" ו"מראה טבעי ומורם" נראות אטרקטיביות מאי פעם והכל באמצעות "קסם" – הזרקת חומצה היאלרונית. האינטרנט עמוס ביתרונות והמלצות על ההזרקות, יש פחות מידע על הסיכונים ועל תופעות הלוואי של הזרקות ובמיוחד הזרקות חוזרות.

סקרתי עבורכם את הסיכונים שעליהם הכי פחות מדברים:

  • תופעות לוואי של ההזרקה עצמה – פעמים רבות המחטים חודרות לעומק העור, הרבה מעבר לעומק שאליו אמורה להגיע החומצה. שטפי דם, מיגרנות ופגיעה עצבית הם תוצאות לוואי ידועות ובמקרים שבהם אין הקפדה מקסימלית על טכניקת עבודה סטרילית עלולים לפרוץ תהליכים זיהומיים גם חודשים אחרי ההזרקה.

 

  • מחקרים מראים שהחומצה לא נשארת לאורך זמן במקום ההזרקה! סריקות MRI (כי אי אפשר לגלות את זה אחרת) הראו שלאחר כ-6-8 חודשים מההזרקה החומצה, שנספגת רק באופן חלקי, מתחילה לנדוד לאזורים אחרים בפנים. דוגמאות בולטות הן השפתיים, שם היא נעה בד"כ מעלה לכיוון אזור השפם ומעט לצדדים ויוצרת מראה ברווזי. מאזור קמטי החיוך בצידי הפה, היא נודדת לאזור עצמות הלחיים. חומצה היאלרונית שהוזרקה למילוי שקעים מתחת לעיניים הצטברה בתחתית שקיות העיניים, נותרה שם במשך שנים ויצרה מראה בעייתי ולא אסתטי של שקיות מתחת לעיניים.

 

  • לחומצה ההיאלרונית תכונה ידועה של ספיחת נוזלים. לאחר כחצי שנה, כשאפקט המילוי מידלדל, יש צורך לחדש את ההזרקות על מנת לשמר את התוצאה הקוסמטית. מכיוון שההזרקה הקודמת לא נספגה במלואה ומכיוון שהחומצה ההיאלרונית סופחת נוזלים, הרי שבהזרקות חוזרות עלול להתקבל מראה נפוח, פלסטיקי, לא טבעי ולעיתים אפילו מוזר.

 

  • היאלורונידאז, חומר מיוחד שמשמש לפירוק החומצה ההיאלורונית לאחר שכבר הוזרקה, גם הוא לא "עושה קסמים". שינוי טקסטורה של העור ומראה מבוגר ומיובש לאחר שימוש בהיאלורונידאז הן תופעות אפשריות ידועות, כמו גם תגובה דלקתית של הגוף ארבעה ואף חמישה חודשים לאחר ההזרקה.

 

כיצד אם כן ניתן לטפח ולשמר את המראה העור הצעיר באופן בטוח יותר?

  • חומצה היאלרונית ממוזערת ופפטידים – שימוש מדויק ועקבי בקרמים וסרומים איכותיים ועשירים בחומצה הממוזערת ובפפטידים שחודרים לעומק העור ומגבירים את ייצור הקולגן והאלסטין. העור הופך מוצק, מתוח וזוהר יותר וניכר שיפור של ממש במראה הקמטים והקמטוטים.

      

  • קוסמטיקה טבעית – שימוש במוצרים נקיים מחזק את העור, משתלב עם פעולת החומצה ההיאלרונית והפפטידים ותורם למראה חיוני, בריא וזוהר. החומרים שיש להימנע מהם בעיקר הם וזלין, פראפין, שמן מינרלי, פטרולטום, פטרולאום, פראבנים וכמובן SLS, SLES.

 

  • מזותרפיה / מיקרונידלינג – שיטת טיפול לחידוש המראה ולטשטוש הקמטים על ידי החדרת חומרי אנטי אייג'ינג מתקדמים לעומק העור באמצעות דיקור עדין. מזותרפיה מעודדת יצור קולגן ואלסטין, לחידוש ובניה של עור חזק, אלסטי ובעל מראה מתוח וצעיר.

 

  • הזרקת שומן – הזרקת שומן מאזור אחר בגוף המטופל, למילוי הפנים. מכיוון שמדובר בחומר טבעי ועצמוני, תופעות הלוואי פחותות בהרבה. יחד עם זאת, לשומן נטייה להיספג באופן שונה, גם כאשר מזריקים כמויות זהות לגמרי של שומן לשני צידי הפנים. במקרים אלה, ייתכן ויהיה צורך לחזור על התהליך מספר פעמים כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

 

לסיכום, לבריאות הפנים והעור שלנו אין תחליף! גם אם 'כולם מזריקים', עלינו להיות נבונים, זהירים, חקרנים ולבדוק ככל האפשר את כל האספקטים הנוגעים להזרקת החומצה ההיאלרונית. בכל מקרה, לתוצאות מיטביות יש ללוות כל הליך רפואי-קוסמטי בטיפולי פנים מתאימים ובתכשירי אנטי-אייג'ינג מדוייקים ואיכותיים.

 

שלכם,

שרית פורת

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן