Page 54 - medorledor_62
P. 54

‫אן‪-‬מארי מוסיפה‪" :‬אנחנו היורשים והממשיכים של הדורות‬                                ‫מבוסס על סיפור אמיתי‬
‫שקדמו לנו‪ ,‬לטוב ולרע‪ .‬רציתי לכפר ולו במעט על מה שנעשה‬
‫לעם היהודי‪ .‬אחרי שנפרדנו היו לבעלי נשים נוספות‪ ,‬לא‬         ‫של מפלגת הימין בצרפת לקראת עלייתו של מיטראן‬
‫יהודיות‪ .‬הוא עשה איתן ילדים מתוך רצון שלא יהיו יהודים ולא‬                                                 ‫לשלטון"‪.‬‬
‫ידעו את הסבל הכרוך בלהיות יהודי‪ .‬מהר מאוד הבנתי שאינני‬
‫מוכנה שילדי יתביישו בהיותם יהודים‪ ,‬אלא להיפך‪ .‬למדתי את‬     ‫למרות שלמשפחתה לא היה חלק בשיתוף הפעולה עם‬
‫ההיסטוריה והתרבות של העם היהודי וגידלתי את ילדי‬            ‫הנאצים‪ ,‬ואפילו להיפך‪ ,‬הם הסתירו וגידלו ילדה יהודייה במשך‬
‫כיהודים תוך מתן כבוד עילאי לשורשיהם היהודים‪ .‬היום הם‬       ‫כל המלחמה‪ .‬אן‪-‬מארי נאבקה בבעלה כדי שיחלוק ויספר על‬
‫מבוגרים וגאים ביהדותם ומנחילים זאת לילדיהם‪ .‬בעלי השני‪,‬‬     ‫החוויה שעבר אך לא הצליחה לסייע ולהקל על הטראומה‬
‫אוליביה מיטראן‪ ,‬אימץ את ילדי והדבר הראשון שעשה היה‬
‫לקחת אותם לביקור באושוויץ‪ .‬היום יש לי נכדים יהודים‬                     ‫הקשה ונותרה עם המון רגשות אשם ואמפתיה‪.‬‬
‫שחונכו ע"פ המסורת היהודית ולאהבת עם ישראל – זה‬
                                                           ‫בשנת ‪ 2010‬מונתה לחברת ועד הנאמנים של האוניברסיטה‬
                                          ‫הניצחון שלי!"‪.‬‬   ‫העברית בירושלים‪ .‬אן‪-‬מארי‪" :‬קיבלתי את המינוי בתום שנים‬
                                                           ‫רבות של שיתוף פעולה במרכז ארגון ידידי האוניברסיטה‬
                                                           ‫בצרפת ובבלגיה‪ .‬מבחינתי זו הקהילה שלי‪ ,‬והמינוי מדרבן‬
                                                           ‫אותי לקדם עוד את המשימה שלי‪ :‬להגדיל את המוניטין של‬

                                                               ‫האוניברסיטה ומכאן – את המוניטין של ישראל בעולם"‪.‬‬

‫כך הפכנו למשפחה‬                                            ‫צילום פוטו סנטר דיזינגוף סנטר‬

‫ילדים וילדות רוצים לדעת הכול על העולם סביבם ועל חייהם‪.‬‬
‫אחת השאלות שמעסיקות אותם היא אופן הגעתם לעולם‪.‬‬
‫ספר הילדים "כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן נותן מענה‬
‫לתהייה איך באים ילדים לעולם ומאפשר להורים‪ ,‬שרוצים‬
‫לספר לילדיהם על סוגים שונים של משפחות‪ ,‬לעשות זאת‬
‫בעזרת סיפורה של ילדה שנולדה מתרומת זרע‪ .‬מחברת‬
‫הספר הילה מידן‪ ,‬אם חד‪-‬הורית שבחרה להביא לעולם ילדה‬
‫מתרומת זרע‪ ,‬כתבה ספר ילדים שמתאר את תהליך יצירת‬
‫התא המשפחתי שלה ושל בתה‪ .‬הטקסט שכתוב בחרוזים‬
‫ומלווה באיורים פונה לילדי וילדות הגן ומציג דיאלוג קסום‬
‫ומלא אהבה בין אם לבתה בו מספרת האם איך נולדה‬

                                        ‫המשפחה שלהן‪ .‬‬

‫בבוקר יום הולדתה השלישי של גלי‪ ,‬היא יושבת להתבונן‬
‫ביחד עם אמה באלבום התמונות שלה‪ .‬היא מבחינה שדמות‬
‫אחת חסרה בתמונות ושואלת‪" :‬איפה אבא שלי? למה הוא‬
‫לא בתמונה?" אימה של גלי שמחה לשמוע את השאלה‬
‫ומרגישה שהגיעה העת שגלי תשמע את סיפור המשפחה‬
‫שלהן‪ .‬הקוראים הצעירים ילמדו להכיר את הסיפור המשפחתי‬
‫של השתיים בעזרת דיאלוג נפלא שמנהלות האם ובתה‬
‫שדומה לזה שהם מכירים מביתם שלהם‪ .‬בדיאלוג זה לומדת‬

 ‫גלי איך באה לעולם במושגים שמתאימים לגילה ולעולמה‪ .‬‬

‫אימה של גלי רצתה תינוק משלה שתוכל לחבק ולאהוב‪:‬‬

                                                           ‫‪54‬‬
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59