Page 18 - Magazin_55
P. 18
ודברים חדשים בו זמנית . משפחה
לשחק היא דרך למידה שמשלבת יחד הנאה וצורך בו
זמנית .המשחק הוא כלי שמצד אחד גורם לילד שמחה חשיבותו
של המשחק
וששון ומצד שני כלי יעיל מאוד.
מאת :יהודית לוטואק
דמיון ומשחק
משחק הוא גורם חיובי להרגשה טובה ולהתפתחותה
כשהילד גודל הוא מתחיל להראות לנו תוך כדי משחק
מה הוא למד .לדוגמא הוא יקח קוביה או כל חפץ אחר תקינה של ילד .כשהילד משחק ,הוא מפתח את
וישתמש בו כמו במכשיר טלפון .פעילות זו מראה שעבו־ היכולות הקוגנטיביות ,המוטוריות ,החשיבה ,פתרון
רו המשחק הוא מקור לצחוק אבל גם אמצעי תקשורת בעיות ,ההבעה ,השפה ,התנועה ,שיתוף הפעולה ,הרגשות
עם האנשים .במשחקים דמיון הילד מפתח יכולות
יצירתיות והוא מצליח להמציא עולם שלם עבורו, והפעלת ההיגיון.
דמיוני או מציאותי .כשמסתכלים על ילד שמשחק מן
הצד אפשר בקלות להבין מה הוא למד ,מה הרגשות למידה בעזרת משחק
שלו ומה המחשבות שלו. בתחילת חייו הילד מגלה ובודק תוך כדי משחק כשהוא
כשהילדים מתחילים להגיע למסגרות חינוכיות המשחק חוזר על אותם דברים שוב ושוב.
מלווה בהוראות שהם צריכים לפעול על פיהן .וכך הם
למשל ,התינוק ינסה לתפוס קוביות ,לגעת בהם ואפילו
מתחילים לפתח את הלוגיקה, להביא ליד הפה שלו כדי לטעום אותם .ילדים צעירים יהנו
אסטרטגיה וההיגיון .במסגרת המשחק הם לומדים גם לבנות באותם הקוביות מגדלים גבוהים כדי להפיל אותם
כל פעם מחדש .הם יחזרו על פעולה זו אין ספור פעמים
לוותר ,לשתף פעולה ,להפסיד בכבוד ועוד. בלי להשתעמם ובלי תסכול .לרוב פעולה זו מעוררת
יהודית לוטואק ,האוכל כמשחק אצלם צחוקים והרגשה טובה.
[email protected] | 054-7388825
החזרה על אותם הפעולות פעם אחר
פעם מאפשרת להם למידה ומפתחת
להם את הביטחון העצמי .הם לומדים
מה אפשר לעשות עם החפצים
והמשחקים שבסביבתם וכך מגלים
עולם ומלואו .
צורה זו של למידה אצל הקטנטנים דומה ללמידה שלנו
בחיי היום יום .במקום ללמוד דבר אחד בכל פעם כמו
שקורה בבית הספר הם צריכים להתמודד עם המון אתגרים
18