Page 18 - Magazin_55
P. 18

‫ודברים חדשים בו זמנית ‪.‬‬                                         ‫משפחה‬
‫לשחק היא דרך למידה שמשלבת יחד הנאה וצורך בו‬
‫זמנית‪ .‬המשחק הוא כלי שמצד אחד גורם לילד שמחה‬             ‫חשיבותו‬
                                                       ‫של המשחק‬
                       ‫וששון ומצד שני כלי יעיל מאוד‪.‬‬
                                                                           ‫מאת‪ :‬יהודית לוטואק‬
                          ‫דמיון ומשחק‬
                                                      ‫משחק הוא גורם חיובי להרגשה טובה ולהתפתחותה‬
‫כשהילד גודל הוא מתחיל להראות לנו תוך כדי משחק‬
‫מה הוא למד‪ .‬לדוגמא הוא יקח קוביה או כל חפץ אחר‬        ‫תקינה של ילד‪ .‬כשהילד משחק‪ ,‬הוא מפתח את‬
‫וישתמש בו כמו במכשיר טלפון‪ .‬פעילות זו מראה שעבו־‬      ‫היכולות הקוגנטיביות‪ ,‬המוטוריות‪ ,‬החשיבה‪ ,‬פתרון‬
‫רו המשחק הוא מקור לצחוק אבל גם אמצעי תקשורת‬           ‫בעיות‪ ,‬ההבעה‪ ,‬השפה‪ ,‬התנועה‪ ,‬שיתוף הפעולה‪ ,‬הרגשות‬
‫עם האנשים‪ .‬במשחקים דמיון הילד מפתח יכולות‬
‫יצירתיות והוא מצליח להמציא עולם שלם עבורו‪,‬‬                                                    ‫והפעלת ההיגיון‪.‬‬
‫דמיוני או מציאותי‪ .‬כשמסתכלים על ילד שמשחק מן‬
‫הצד אפשר בקלות להבין מה הוא למד‪ ,‬מה הרגשות‬                               ‫למידה בעזרת משחק‬

                             ‫שלו ומה המחשבות שלו‪.‬‬     ‫בתחילת חייו הילד מגלה ובודק תוך כדי משחק כשהוא‬
‫כשהילדים מתחילים להגיע למסגרות חינוכיות המשחק‬                                 ‫חוזר על אותם דברים שוב ושוב‪.‬‬
‫מלווה בהוראות שהם צריכים לפעול על פיהן‪ .‬וכך הם‬
                                                      ‫למשל‪ ,‬התינוק ינסה לתפוס קוביות‪ ,‬לגעת בהם ואפילו‬
                        ‫מתחילים לפתח את הלוגיקה‪,‬‬      ‫להביא ליד הפה שלו כדי לטעום אותם‪ .‬ילדים צעירים יהנו‬
‫אסטרטגיה וההיגיון‪ .‬במסגרת המשחק הם לומדים גם‬          ‫לבנות באותם הקוביות מגדלים גבוהים כדי להפיל אותם‬
                                                      ‫כל פעם מחדש‪ .‬הם יחזרו על פעולה זו אין ספור פעמים‬
            ‫לוותר‪ ,‬לשתף פעולה‪ ,‬להפסיד בכבוד ועוד‪.‬‬     ‫בלי להשתעמם ובלי תסכול‪ .‬לרוב פעולה זו מעוררת‬

                        ‫יהודית לוטואק‪ ,‬האוכל כמשחק‬                               ‫אצלם צחוקים והרגשה טובה‪.‬‬
‫‪[email protected] | 054-7388825‬‬
                                                        ‫החזרה על אותם הפעולות פעם אחר‬
                                                        ‫פעם מאפשרת להם למידה ומפתחת‬
                                                        ‫להם את הביטחון העצמי‪ .‬הם לומדים‬
                                                        ‫מה אפשר לעשות עם החפצים‬
                                                        ‫והמשחקים שבסביבתם וכך מגלים‬

                                                                               ‫עולם ומלואו ‪.‬‬

                                                      ‫צורה זו של למידה אצל הקטנטנים דומה ללמידה שלנו‬
                                                      ‫בחיי היום יום‪ .‬במקום ללמוד דבר אחד בכל פעם כמו‬
                                                      ‫שקורה בבית הספר הם צריכים להתמודד עם המון אתגרים‬

                                                                                                                ‫‪18‬‬
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23