Page 15 - medorledor93
P. 15
מגזין מדור לדור
הורים
מאת :אסתר אדלר
לדוגמא ריטה שהיתה תפקיד ראשי בהצגה עוד בהיותה בגן, יחסים שלנו עם הורינו יש השפעה רבה וישירהל
רצתה מאד שגם סבתה תגיע לאירוע .לשם כך ביקשה מאימה על האישיות שלנו;
שתישאר גם להמשך האירוע שהיה מיועד עבור החלק האחר
של האימהות ,וכך תשמור מקום עבור סבתה שהלכה לעבודה הם יקבעו אם נחיה בשלום עם עצמינו או שנהיה
מלאי התנגדות ,אם נהיה עסוקים בבניה או בהרס,
מוקדם בבוקר ,וכך גם היא תוכל להנות מהמסיבה.. אם ניתן אמון באנשים ובחיים ,אם נאמץ את ערכיהם של הורינו
אך לאחר החלק הראשון היא הבחינה שאימה מובלת אחר או נשפוט אותם ונתרחק מהם ,ואת מידת ההערכה העצמית
כבוד החוצה ...והגננת מסבירה לה עם תנועות ידיים שאין
שתהיה מנת חלקינו.
מקום... -זאת כיון שכל אחד מאיתנו מפנים חלקים מהוריו לתוך זהותו,
ריטה כעסה מאד על כך שרצונה הופר ,אך יותר מכך כעסה על ומידת הערך שאנו נייחס להם -תהא בסופו של דבר מידת
אימה שלא הצליחה לעמוד מול הגננת. הערך שנייחס לעצמנו.
כך העבירה את חייה בשתיקה ובכעס על אימה שבעיניה לא
אחד הדברים שמייחדים את שיטת
היתה מספיק עקשנית ועומדת על דעתה. Emotional Alternative EAשפיתחתי,
לאחר שהחלפנו את הזכרון והיא חוותה את שתיהן מלוות אותה הוא בכך שהיא מקדמת את היחסים בין
למסיבה ,ואיך הגננת מציעה להן להישאר לחלק הבא ,היא המטופל להוריו .כיון שהיא יוצרת חלופות
הרגישה מכובדת ו'בת מכובדים' .החלפת הזכרון איפשרה לה לחוויות העבר ,החוויות החדשות שהמטופל
לחוות את גודל הכבוד שאימה ראויה לו ,וכל יחסה השתנה
חווה עם הוריו משנות את יחסו כלפיהם.
אליה.
לאחר שהוא משנה את היחס שלו כלפיהם ,משהו ביחסיו
כעת ניתן ללמוד לטפל בשיטה החדשנית והעוצמתית אליו -בדרך כלל -גם הוא משתנה ,וגם אם לא ,יש בתוכו
בבית הספר .Master U איזו סליחה להתנהגותם העכשוית על סמך חוויות "העבר" הח־
לפרטים ,0528167090אסתר אדלר מנחה לחשיבה חיובית דשות שחווה.
בשיטת לואיז היי ,מטפלת אישית וזוגית מנחה זוגות להגשים אמנם אין בכוחם של החוויות שאנו משנים למחוק את כל
החוויות שעבר עימם ,ובכל זאת הם מצליחים להכניס אנרגיה
את החלום הזוגי. שונה לגוף ולתודעה ,אשר גורמות למטופל לשנות את
[email protected] התייחסותו כלפיהם.
גיליון 15 93