Page 8 - medorledor89
P. 8

‫מחוץ לקופסא‬

                               ‫תודה‪-‬הודיה על"‬                                                           ‫משחק‬
                                                                                                ‫מעגל העוצמה‬
‫לזכור את הרגעים הנפלאים‪ ,‬את מה שהיה ואת מה שיש‪ ,‬זו אחת‬
                   ‫מהדרכים לעורר תחושות שמחה ברגע הזה‪.‬‬                                                                              ‫מאת‪ :‬רחל סטיקלרו‬

  ‫"כולם מוקירי תודה עמוקה להרגשת שמחה‬
  ‫שאחרים העניקו להם ואינם שוכחים‬

       ‫זאת‪(".‬מסודה)‪ ,‬ובכך עוסקות השאלות‪.‬‬

‫לדוגמא‪:‬‬                                                                                         ‫וצמה מגדילה אתע‬                     ‫מעגל העוצמה‬

            ‫"מתנה‪-‬ברכה"‬                                                                         ‫תחושת השמחה שלנו‪,‬‬                      ‫אימון ‪ NLP‬לחשיבה אחרת‬
                                                                                                ‫ומהנחת יסוד זו בחרתי‬
‫בקטגוריה זו ישנה מצד אחד המשך‬
                                                                                                        ‫להכיר לך משחק אימון‬
‫של הודיה על מה שיש‪ ,‬מצד שני‬                                                                     ‫‪NLP‬יסטי שיצרתי בשם "מעגל‬

‫הודיה לאחר‪ .‬כי הרי "היכולת היחידה‬                                                                                 ‫העוצמה"‪.‬‬
‫שאני זקוק לה היא לשמוח בחלקי‪(".‬דה‪-‬‬
                                                                                                ‫לפני שיצרתי את המשחק חשבתי על מטרות המשחק‪ ,‬והן‬
‫מונטן) לשם כך‪ ,‬יש להיזכר ולומר זאת בקול‪,‬‬                                                        ‫שבמהלך ובסיומו המשתתפים בו יצאו עם תחושות נפלאות של‬
                                                                                                ‫גילוי מצד אחד‪ ,‬ושל כלים מעשיים לחיזוק במיוחד ברגעים‬
              ‫כי שום דבר אינו ברור מאליו‪.‬‬                                                       ‫מאתגרים‪ .‬כי הרי "דבר אינו בעל ערך גדול יותר מאשר להגיע לרמה‬

                                                                ‫לדוגמא‪:‬‬                                                          ‫גבוהה של עוצמה‪( ".‬ניטשה)‬

            ‫"משאלה‪-‬חלום"‬                                                                        ‫המשחק מיועד לפעילות אישית –‬

‫כמה משמח לחלום‪ ,‬להיות לזמן מה‬                                                                   ‫יחידנית או לקבוצה‪ ,‬כשקבוצה יכולה‬
‫בעולם של פנטזיה בו הכל אפשרי‪,‬‬
‫כלומר אין הגבלה של זמן‪ ,‬אנרגיה או‬                                                               ‫להיות במשפחה‪ ,‬בעבודה או קבוצת‬
‫כסף‪ .‬לשתף בחלומות שלך‪ ,‬מגדילה‬
‫את הזיכוי שהם יתגשמו במהרה‪:‬‬                                                                     ‫חברים‪ .‬מגיל ‪ 4‬ועד ‪ ,99‬כשלצעירים או‬
‫" ָ ּברּוְך ֶשׁ ָע ַשׂ ִני ַפּ ֲע ַמִים ַ ּפ ַעם ַבּ ֲחלֹום‬
                                                                                                ‫אם יש איזו שהיא מגבלת שפה‪ ,‬פשוט‬     ‫מעגל העוצמה‬
                                                             ‫ּו ַפ ַעם ֶ ּב ֱא ֶמת‪( ".‬הר‪-‬שפי)‪.‬‬  ‫נקריא את השאלה‪ .‬התוצאה הנהדרת‬

                                                                                                ‫הנוספת בפעילות המשחק מלבד הנאה‪ ,‬גיבוש וצחוק גדול הוא‬

                                                                                                ‫גילויים חדשים של האדם על עצמו והקבוצה על המשתתפים‬

                      ‫לדוגמא‪:‬‬                                ‫?‬                                                                      ‫האחרים‪.‬‬

              ‫"מי‪-‬אני?"‬                                                                         ‫המשחק יכול להיות כמשחק מסלול או כמשחק סבב‬
                                                                                                ‫בו בכל תור משתתף מרים קלף ועונה לשאלה‪ .‬בערכת‬
‫לשתף ולספר על עצמי מרגש‬
‫מצד אחד ומשחרר מצד שני‪ .‬זו‬                                                                                                 ‫המשחק ‪ 4‬קטגוריות‪:‬‬
‫הזדמנות נפלאה ליצירת‬
                                                                                                                                        ‫‪" .1‬תודה‪-‬הודיה על"‬
‫אינטימיות וקרבה בין המשתתפים‪ ,‬באמצעות שאלות המעמיקות‬
‫את ההיכרות‪ .‬תהליך זה מאוד מעצים את האדם‪ ,‬גם כאשר הוא‬                                                                                       ‫‪" .2‬מתנה‪-‬ברכה"‬
‫מדבר על חולשותיו‪ ,‬ובמיוחד כשהוא משתף בסיפורים אישיים‪ .‬כי‬
                                                                                                                                         ‫‪" .3‬משאלה‪-‬חלום"‬
               ‫הרי‪" :‬אהבת העוצמה היא אהבת עצמנו‪(".‬הזליט)‪.‬‬
                                                                                                                                               ‫‪" .4‬מי‪-‬אני?"‬

                                                                                                   ‫ובכל קטגוריה סדרה של השלמת משפטים או שאלות בנושא‪.‬‬

                                                                                                                                                              ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13