Page 12 - medorledor89
P. 12
משפטיפ -דיני עבודה ומשפט אזרחי
אני לא יכול לסבול
את זה -לצרכן
מותר להתחרט!
חשוב לציין שלא כל העסקאות ניתנו לביטול כך וישנם מוצרים או מאת :עמית גולד
שירותים שעליהם חלים כללים אחרים ,ובנוסף ישנן אוכלוסיות
צרכנים הזכאיות לתנאי ביטול מיטביים יותר (כמו למשל אזרחים גפת הקורונה הובילה לשינויים רבים באורחמ
ותיקים) ,ואם אתם נתקלים בסוגיה הקשורה לנושא אני ממליץ
לכם להתייעץ לגביה עם עו"ד הבקיא בדיני הצרכנות .אך ככלל החיים של כולנו .אחד מהשינויים הבולטים
אצבע דעו כי אם אתם לא סובלים את המוצר שהזמנתם ייתכן הוא המעבר למסחר מקוון:
שמותר לכם להתחרט. ישנה עלייה דרמטית בכמות הרכישות שצרכנים מבצעים
באמצעות האינטרנט .עסקאות כאלו ,המתבצעות ללא נוכחות
* אין במידע לעיל כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או משותפת של הצדדים לעסקה ,מוגדרות בהתאם לחוק הגנת
המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ
משפטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא .כל פעולה הצרכן ,התשמ"א ,1981-כ"-עסקת מכר מרחוק".
שתעשה על פי המידע שלעיל הינה על אחריות הקורא בלבד ולא
יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הקורא ומחבר המאמר, לאור הפריחה בתחום ,קיימת גם עליה בכמות המקרים במסגרתם
בין במישרין ובין בעקיפין והמחבר ,אינו אחראי בשום צורה ואופן הצרכן מקבל את המוצר ואז מתחרט על קיום העסקה – הוא אינו
מעוניין במוצר .במקרים כאלה ישנה סברה רווחת כי לצרכן אין
לתוצאות השימוש במידע המוצג. אפשרות לבטל את העסקה בהתאם לרצונו אלא רק במקרים בהם
עו״ד עמית גולד -מתמחה לדיני עבודה ואזרחי יש במוצר שרכש פגם או שהוא סופק באופן לקוי.
[email protected] I 050-2202101
אולם מדובר בטעות ,החוק מכיר בזכותו של
הצרכן לבטל את העסקה באופן חד צדדי
בשל חרטה בלבד .כלומר ,לצרכן לא נדרשת
סיבה מיוחדת כדי לבטל את העסקה ,ומספיק
כי הצרכן התחרט מכל סיבה שהיא והוא יכול
להחזיר את המוצר גם מבלי לציין בפני
העוסק את הסיבה לחרטה.
באופן כללי ,התנאים לביטול עסקה בשל חרטה פשוטים מאד – על
הצרכן להשיב את המוצר לבית העסק בתוך 14יום מקבלתו,
כשהוא באריזתו המקורית ובהתאם על העסק להשיב לצרכן את
הכסף ששילם בניכוי דמי ביטול (בשיעור של 5%ממחיר המוצר או
,₪ 100לפי הנמוך מבניהם).
12