Page 12 - medorledor89
P. 12

‫משפטיפ ‪ -‬דיני עבודה ומשפט אזרחי‬

                                                               ‫אני לא יכול לסבול‬
                                                                  ‫את זה ‪ -‬לצרכן‬
                                                                ‫מותר להתחרט!‬

‫חשוב לציין שלא כל העסקאות ניתנו לביטול כך וישנם מוצרים או‬                                               ‫מאת‪ :‬עמית גולד‬
‫שירותים שעליהם חלים כללים אחרים‪ ,‬ובנוסף ישנן אוכלוסיות‬
‫צרכנים הזכאיות לתנאי ביטול מיטביים יותר (כמו למשל אזרחים‬       ‫גפת הקורונה הובילה לשינויים רבים באורחמ‬
‫ותיקים)‪ ,‬ואם אתם נתקלים בסוגיה הקשורה לנושא אני ממליץ‬
‫לכם להתייעץ לגביה עם עו"ד הבקיא בדיני הצרכנות‪ .‬אך ככלל‬         ‫החיים של כולנו‪ .‬אחד מהשינויים הבולטים‬
‫אצבע דעו כי אם אתם לא סובלים את המוצר שהזמנתם ייתכן‬                         ‫הוא המעבר למסחר מקוון‪:‬‬

                                     ‫שמותר לכם להתחרט‪.‬‬         ‫ישנה עלייה דרמטית בכמות הרכישות שצרכנים מבצעים‬
                                                               ‫באמצעות האינטרנט‪ .‬עסקאות כאלו‪ ,‬המתבצעות ללא נוכחות‬
‫* אין במידע לעיל כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו‪/‬או‬          ‫משותפת של הצדדים לעסקה‪ ,‬מוגדרות בהתאם לחוק הגנת‬
‫המלצה משפטית ו‪/‬או חוות דעת משפטית ו‪/‬או תחליף לייעוץ‬
‫משפטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא‪ .‬כל פעולה‬                            ‫הצרכן‪ ,‬התשמ"א‪ ,1981-‬כ‪"-‬עסקת מכר מרחוק"‪.‬‬
‫שתעשה על פי המידע שלעיל הינה על אחריות הקורא בלבד ולא‬
‫יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הקורא ומחבר המאמר‪,‬‬  ‫לאור הפריחה בתחום‪ ,‬קיימת גם עליה בכמות המקרים במסגרתם‬
‫בין במישרין ובין בעקיפין והמחבר‪ ,‬אינו אחראי בשום צורה ואופן‬    ‫הצרכן מקבל את המוצר ואז מתחרט על קיום העסקה – הוא אינו‬
                                                               ‫מעוניין במוצר‪ .‬במקרים כאלה ישנה סברה רווחת כי לצרכן אין‬
                            ‫לתוצאות השימוש במידע המוצג‪.‬‬        ‫אפשרות לבטל את העסקה בהתאם לרצונו אלא רק במקרים בהם‬

               ‫עו״ד עמית גולד ‪ -‬מתמחה לדיני עבודה ואזרחי‬                     ‫יש במוצר שרכש פגם או שהוא סופק באופן לקוי‪.‬‬
                       ‫‪[email protected] I 050-2202101‬‬
                                                                 ‫אולם מדובר בטעות‪ ,‬החוק מכיר בזכותו של‬
                                                                 ‫הצרכן לבטל את העסקה באופן חד צדדי‬
                                                                 ‫בשל חרטה בלבד‪ .‬כלומר‪ ,‬לצרכן לא נדרשת‬
                                                                 ‫סיבה מיוחדת כדי לבטל את העסקה‪ ,‬ומספיק‬
                                                                 ‫כי הצרכן התחרט מכל סיבה שהיא והוא יכול‬
                                                                 ‫להחזיר את המוצר גם מבלי לציין בפני‬

                                                                                 ‫העוסק את הסיבה לחרטה‪.‬‬

                                                               ‫באופן כללי‪ ,‬התנאים לביטול עסקה בשל חרטה פשוטים מאד – על‬
                                                               ‫הצרכן להשיב את המוצר לבית העסק בתוך ‪ 14‬יום מקבלתו‪,‬‬
                                                               ‫כשהוא באריזתו המקורית ובהתאם על העסק להשיב לצרכן את‬
                                                               ‫הכסף ששילם בניכוי דמי ביטול (בשיעור של ‪ 5%‬ממחיר המוצר או‬

                                                                                                ‫‪ ,₪ 100‬לפי הנמוך מבניהם)‪.‬‬

                                                                                                                        ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17