Page 13 - medorledor65
P. 13

‫מגזין מדור לדור‬                                             ‫האם יש דבר‬
‫במערכות אינטרנטיות עשויה להיות האטה משמעותית‬              ‫כזה יותר מידי‬
‫בביצועים עד כדי תקלות (באגים) שלא ישענו כל קיומם‬
                                                               ‫לקוחות‪....‬‬
                                    ‫במיעוט משתמשים‪.‬‬
‫כמו כן‪ ,‬ניהול כספי‪ ,‬גבייה‪ .‬ניהול מנגנון גדול יותר יוצר‬                                                     ‫מאת‪:‬‬
                                                                                                     ‫ניר מקובסקי‬
    ‫סיכון אשראי‪ .‬תשלומים לספקים‪ ,‬עיכוב אצל לקוחות‪.‬‬
           ‫כל אלו בסוף עשויים להביא לקריסת מערכות‪:‬‬       ‫זרתי מכנס סטרטאפים‪ 600 .‬איש‪,‬ח‬
                                                          ‫יזמים‪ ,‬משקיעים וכל מה שביניהם‪.‬‬
‫כולנו ראינו חברות תקשורת שנופלים להם שרתים ואיזה‬         ‫ובאופן שוטף אני שומע מסטרטאפים‪,‬‬
                                              ‫נזק נגרם‪.‬‬
                                                                 ‫גם אלו שבכנס – אנו רוצים השקעה‪.‬‬
‫קריסת מערכות עוסקת גם בלחץ מנטלי‪ ,‬עייפות של‬
‫מנהלים ובסוף קורסת החברה למרות שרווחית !!!!!!!!!!!!!!!!‬  ‫בהרבה מהמקרים ההשקעה מיועדת לשיווק ומכירות‪.‬‬
‫רב העסקים והסטרטאפים שהתחילו להרוויח‪ ,‬כושלים‬                           ‫עסקים עצמאיים לפעמים לוקחים הלוואה‪.‬‬
                                                                                           ‫נשמע הגיוני ! נכון !?‬
       ‫בשל כך ולא בגלל חוסר בלקוחות‪ ,‬למעלה מ ‪.70%‬‬                                                            ‫ובכן‬

                                ‫הפתרון‪:‬‬                  ‫בוודאי‪ ,‬כולנו‪ ,‬גם בעסקים וגם בסטרטאפים‪ ,‬רוצים יותר‬
                                                                              ‫לקוחות‪ ,‬להגדיל את "שורת הרווח"‪.‬‬
‫• ההבנה ש"לאכול" ככל יכולתך‪ ,‬כמו באכילה מוגזמת‬
        ‫גורם נזק בריאותי • זה לא מבטיח נתח שוק‪ ,‬חוסן‬     ‫כשאני שואל בכמה צריך לגדול‪ ,‬התשובה הנפוצה היא‬
                                                                                                   ‫"כמה שיותר"‪.‬‬
‫• הכלה ‪ /‬צמיחה נכונה דורשת יצירת נהלי עבודה‪ ,‬לדוגמה‬
‫בשירות ‪ ,SLA‬שבו • ‪ ,service level agreement‬שבו‬           ‫ופה טמונה הסכנה‪ .‬עסק שלא מוכר נסגר ואז גם החובות‬
‫יוגדר לדוגמה זמן החזרה לאימייל מלקוח • תכנון פיננסי‬                                                     ‫לא רבים‪.‬‬
‫עם מנהל כספים שיודע לתכנן תזרים • במערכות‬
                                                                     ‫במאמר מוסגר סטרטאפ הוא עסק !!!!!!!!!!!‬
     ‫אינטרנטיות‪ :‬בדיקה וניטור עומסים • ניתוח סיכונים‬     ‫אתרים עם סיומות כמו ‪ CO ,COM ,LTD‬מדברים על‬
    ‫• בנייה תכניות לבלת"מים • לקבל משובים מלקוחות‬
                                                                                ‫חברות ו‪ COMMERCE -‬מסחר‪.‬‬
‫ועשר והכי חשוב "לדעת להגיד לא כרגע" ‪ -‬לשים גבול‪.‬‬         ‫ההבדל הוא שסטרטאפ מביא אתו חדשנות עסקית‪,‬‬
‫לפעמים זה יוצר ביקוש גבוה יותר כמו מסעדה שלוקח‬
                                                                       ‫טכנולוגית או שניהם‪ .‬וזה דיון למאמר אחר‪.‬‬
                             ‫חודשים להזמין אליה מקום‪.‬‬
                           ‫שתהיה ‪ 2019‬פורייה ומצמיחה‬       ‫עסק שצומח מהר מידי‪ ,‬פירושו‬
            ‫ניר מקובסקי ‪ , Accelerator -‬מאיץ עיסקי‬                     ‫התחייבויות גבוהות יותר‬
               ‫‪[email protected] l 052-2549504‬‬
                                                           ‫כגון‪ :‬משרדים‪ ,‬עובדים‪ ,‬מסגרת‬
‫‪13‬‬                                                         ‫אשראי‪ .‬וכאשר יש צמיחה מהירה‬
                                                           ‫מידי והעסק לא ערוך להכיל את‬
                                                           ‫הצמיחה‪ ,‬עשויה להיווצר פגיעה‬

                                                                          ‫בעסק קטנה כגדולה‪.‬‬

                                                         ‫זה עשוי להיות פגיעה במוצר או בשירות‪( .‬שירות זה גם‬
                                                                            ‫מוצר וגם זה נושא למאמרים הבאים)‪.‬‬

                                                         ‫אם לא תופסים את זה בזמן‪ ,‬ולקוחות מתחיליים להביע‬
                                                                              ‫אכזבה‪ ,‬זה ימשיך לפגיעה במוניטין‪.‬‬

                                                                                                            ‫גיליון ‪65‬‬
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18