Page 9 - medorledor64
P. 9

‫מגזין מדור לדור‬

‫לה הלא נוחה‪ ,‬באחרת‪ ,‬מכוננת‪ ,‬כזו שתיצור מעגל חדש‪ ,‬נוח‬      ‫בשלמותו‪ .‬כעת מעלה ה"שחקן" מקרה ‪ /‬חוויה מתסכלת‪,‬‬
‫ונעים יותר לסיטואציה‪ ,‬שהעובדות בה לא השתנו במאומה‪.‬‬        ‫מעציבה‪ ,‬מעצבנת או תוקעת אותו‪ .‬מתחילים "לשחק את‬
‫שינוי החוויה והחיבור אליה מפתיעים ומשמחים אותו ומהלך‬
                                                                        ‫החוויה" ב"מעגל החוויה" עם סבתא כמובן!!!‬
             ‫היום נראה ומרגיש אחרת‪ ,‬ממש ממש אחרת‪.‬‬
‫"הנכד החמוד שלי‪ ,‬נהנה כל כך מהמשחק שיצרתי למענו‬             ‫מה שקורה במהלך המשחק לקוח‬
‫ומהשינוי שנוצר אצלו בעקבותיו ‪ -‬מספרת אפרת ‪ -‬שהוא‬            ‫מטיפול בשיטת ‪ . NLP‬הוא מביא את‬
‫ביקש ממני אם הוא יכול לקחת את המשחק לכיתה! לשחק‬             ‫המטופל למודעות בכך שהוא מציף‬

                                       ‫עם החברים שלו!‬              ‫את התת מודע ומקרבו למודע‪.‬‬
‫אמרתי לו שאני נותנת משחק חדש במתנה לכיתה המיוחדת‬            ‫ברגע שמבינים מה הבעיה‪ ,‬מה ההתנהגות‪,‬‬
                                                            ‫מה המחשבה שעומדת מאחוריה ואיזה‬
                                                 ‫שלו!!!"‬    ‫רגש עולה‪ ,‬אפשר להתחיל לפתור‬

‫ומשם השיווק המריא אל על‪ .‬החברים‪ ,‬המורים‪ ,‬כולם‬                                 ‫ולשנות‪ ,‬אם רוצים‪.‬‬
‫התעניינו ורצו לרכוש את המשחק הערכי הזה‪ .‬ילדים‬
‫כמבוגרים נהנים ממנו ומשחקים כל אחד ברמה שלו עם‬            ‫אפרת נשענה על החכמה‪ ,‬ויכולת החשיבה של הנכד שלה‬
‫היכולות והפתרונות שהמשחק נותן לו אישית‪ .‬למשפחה‪,‬‬           ‫ויודעת שמשחק ברוח זו יקדם ויעזור לו ויקרב אותו לחברים‬

                         ‫ואפילו לעסקים‪ ,‬מורים ומטפלים‪.‬‬                                     ‫ולחברה שהוא כה אוהב‪.‬‬
‫מורה לאנגלית רכשה ממני את המשחק באנגלית‪" .‬אם אני‬          ‫וכך הם ישבו כל שבוע‪ ,‬סבתא ונכד במעגל שכולו חוויה‪,‬‬
‫כבר מלמדת את תלמידי אנגלית‪ ,‬שילמדו על הדרך עוד כמה‬        ‫בודקים מה היתה ההתנהגות‪ ,‬אילו מחשבות התרוצצו‬
‫כישורים משני חיים" ‪ -‬אמרה‪ .‬לתדהמתי היא מספרת‬              ‫להם במוח‪ .‬צמצום המחשבות והנחת כלי המשחק על אחת‬
‫בהתלהבות ששיעור האנגלית שלה עם המשחק עשיר‬                 ‫נבחרת שמצוינת בלוח‪ ,‬אחר כך בוחנים יחדיו את הרגש‬
‫במילים ובצירופי משפטים‪ ,‬שונים כל פעם כך שאין סוף‬          ‫ששוקע לו בלב הרגיש שלו‪ ,‬ושוב כלי המשחק מונח לו על‬
‫לאפשרויות השימוש בו‪ .‬בשיעור מגיעים התלמידים לביטוי‬
                                                                                               ‫חלק הפאזל ההולם‪.‬‬
  ‫‪9‬‬                                                       ‫הכרזה בקול על דקת זהב‪ .‬דקה שמוקדשת להחלפת המי־‬

                                                                                                             ‫גיליון ‪64‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14