Page 7 - medorledor64
P. 7

‫מגזין מדור לדור‬

                                                                                                          ‫בס״ד‬

                 ‫מעגל החוויה ‪-‬‬

                                     ‫מאת‪:‬‬

                   ‫רבקיגורביץאפרת ננר‬

‫ישבנו מסביב לשולחן בביתה של אפרת ננר באשדוד‪ .‬קבוצה של כחמש עשרה אנשי עסקים‪,‬‬

‫מטפלים‪ ,‬אנשי חינוך וליצנית רפואית אחת‪ .‬כולנו פינינו ארבע שעות מסדר יום עמוס ותובעני‬

                                                          ‫למטרה נעלה ביותר‪ - .‬לשבת יחד ולשחק‪.‬‬

‫היא משאירה את החנות נקייה 'מלמעלה'‪ .‬אולם ההזנחה‬           ‫צחקו‪ ,‬אבל בעינינו זה היה חשוב ביותר המפגש הזה‪,‬ת‬
‫וחוסר ההקפדה על ניקיון בפרטים נראית בכל פינה‪ .‬זה גורר‬
‫תסכול של המוכרות האחרות ועלי במיוחד‪ .‬כל הדיבורים‬          ‫שכן באנו ללמוד איך משחקים את משחק החיים‪ .‬או‬
                                                           ‫נכון יותר משחק משנה חיים‪.‬ואיך תמיד לנצח בו‪.‬‬
‫איתה היו ללא הועיל‪ .‬לא בטוב ולא ברמז איומי‪ .‬והאמת? ‪ -‬אני‬  ‫כל אחד מאתנו קיבל קופסא עם ערכת המשחק‪ .‬רובנו בחרו‬
‫לא רוצה לפטר אותה‪ .‬היא מוכרת נהדרת! אבל האווירה כולה‬      ‫את המשחק בשפה העברית‪ .‬שלושה מאתנו באנגלית‪ ,‬ואחת‬
                                                          ‫רצתה את המשחק שלה בערבית‪ .‬התמקמנו בנוחות סביב‬
                                          ‫עכורה בגללה‪.‬‬
‫אפרת עוצרת את שתף הדיבור שלי‪ ,‬ושואלת אותי‪ :‬מה‬                                                            ‫והתחלנו‪.‬‬
‫ההתנהגות? מתוך הפאזל? ואני מניחה את כלי המשחק‬
                                                          ‫לאחר שקרענו את הניילונים נשרו על השולחן חלקי פאזל‬
                 ‫שלי על החלק שכתוב בו‪ :‬שתיקה רועמת‪.‬‬       ‫ועליהם מילים ותמונות‪ .‬כל אחד השלים ויצר פאזל עגול שלם‬
‫מה המחשבה שלך לגבי ההתנהגות הזו‪ ,‬שואלת אותי אפרת‪.‬‬         ‫וגדול‪ .‬בטבורו בלטו שלושה חלקים שעל כל אחד מהם מילה‬
‫'כישלון' – אני עונה תוך ובוחרת בחלק הפאזל הרלוונטי‬
                                                                                                     ‫מרכזית אחת‪:‬‬
                             ‫שבשליש מילות המחשבה‪.‬‬

             ‫והרגש שנלווה למחשבה הזו? – 'כעס‪ ,‬השפלה'‬      ‫התנהגויות‬
‫אני מרימה בקושי את עיני ומביטה בשאר חברי למשחק והם‬        ‫מחשבות‬
                                                           ‫רגשות‬
              ‫כולם מהנהנים בראשיהם לעומתי בהזדהות‪.‬‬
‫"אני נותנת לך‪ ,‬רבקי‪ ,‬דקה של זהב! דקה בה את מוזמנת‬

‫מעליהן "צמחו" כמניפה חלקים בהם שמות ופעלים המתארים להחליף את מילה המקשה עליך ביותר‪ .‬בחרתי ממניפת‬

‫אותם‪ .‬כל "מניפה" ולה צבעי צמיחה וטבע המיוחדים לה‪ 56 .‬המחשבה את המילה כישלון‪ .‬כשבחרת ב"כישלון"‪ ,‬מאיזו‬

‫מילים ותמונות המתארות את חלקי המרכז ומצטרפים מילה נמנעת? מהי המילה אותה היית רוצה לבחור‬

‫לבסיס המתכלל‪ ,‬מילים המתארות התנהגויות‪ ,‬מילים במקום הכישלון? תוכלי למצוא אותה בפאזל? מחשבה‬

‫שתהיה נוחה לך בהקשר להתנהגות של העובדת שלך‪".‬‬              ‫המביעות מחשבות ומילים לתחושות ורגשות‪.‬‬

‫אני חושבת‪ .‬מתבוננת בחלקי הפאזל מתחום המחשבות‬

                 ‫לאחר שסיימנו‪ ,‬התבקש כל משתתף לחשוב על איזו שהיא ומנסה אותם אחד אחד‪.‬‬

                 ‫התנהגות או דילמה בחיים האישיים או העסקיים שלו אותו יש!!!‬

‫'שואפת‪ .‬רוצה' אני רוצה ושואפת שהיא תישאר לעבוד בחנות‬      ‫היה רוצה לשנות‪ .‬כתבנו ואז הוזמנו לשתף‪.‬‬

     ‫אך גם תנקה את החנות כראוי בסיום המשמרת שלה!!‬                    ‫התחלתי אני‪.‬‬
‫"ועכשיו‪ ,‬כשבחרת לרצות‪ ,‬לשאוף‪ ,‬איזה רגש עולה בך‬

‫סיפרתי על אחת מהמוכרות בחנות התכשיטים שבבעלותי‪ ,‬בעקבות שינוי המחשבה שהוחלפה?"‬

‫בחורה מבריקה בתחום המכירות‪ ,‬אך פחות בתחום הניקיון‪ ....‬במבט מהיר הבנתי שהמחשבה החדשה לא מתאימה לכעס‬

‫גיליון ‪7 64‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12