Page 12 - medorledor49
P. 12

‫משפחה‬

‫על מעברים‬
  ‫ושינויים‬

‫לא רק בתחילת השנה‬

                  ‫מאת‪ :‬רויטל רומאו‬

‫• נתרכז בצדדים החיוביים של השינוי‪ .‬מצד אחד לא נרצה‬            ‫לדים הם סתגלניים מיסודם‪ ,‬הם מתרגלים למצביםי‬
‫להפחיד או להכביד עליהם אך לא נסחף בתיאור תמונה‬
                                                              ‫חדשים במהירות ובקלות רבה יותר מאתנו המבוגרים‪.‬‬
                                                 ‫וורודה מדי‪.‬‬  ‫מגיל קטן‪ ,‬הם עוברים שינויים רבים בחייהם‪ ,‬חלקם‬
‫• ילדים סתגלנים‪ .‬האמינו ביכולתם להסתגל ושדרו להם‬              ‫הקשורים להתפתחות ולגדילה‪ ,‬כמו‪ :‬גמילה מחיתולים‪,‬‬
                                                              ‫ממוצץ‪ ,‬כניסה ומעבר בין מסגרות חינוכיות ועוד‪ .‬ישנם‬
                                      ‫שאתם מאמינים בהם‪.‬‬       ‫מעברים נוספים הקשורים לשינויים חיצוניים בסביבתו‬
‫• חזקו ועודדו אותם לאורך הדרך‪ ,‬הראו לה את הכוחות‬              ‫הקרובה של הילד‪ ,‬כמו‪ :‬מעבר דירה‪ ,‬חזרה של אמא‬

                              ‫שלהם ‪ -‬כך גם הם יכירו בהם‪.‬‬                 ‫לעבודה‪ ,‬גירושין של ההורים‪ ,‬לידת אח‪/‬ות ועוד‪.‬‬
‫• זה בסדר להיות עצובים‪ ,‬לחוצים‪ ,‬לכעוס‪ .‬הכירו גם ברגשות‬
                                                                ‫לעתים נראה מעבר 'חלק'‪ ,‬לעתים‬
                                                                ‫יצריך זמן הסתגלות‪ .‬כדאי שנזכור‬
                                                                ‫ששינוי הוא קשה ועשוי אף להוות‬
                                                                ‫נקודת משבר‪ ,‬אך הילדים לא 'מס־‬

                                                                      ‫כנים' ואין מדובר ב"טראומה"‪.‬‬

                                                                         ‫ובהחלט יש כמה צעדים שנוכל לעשות כדי להקל‪:‬‬
                                                                                     ‫כיצד נכין את הילדים למצב החדש?‬

                                                              ‫• הכנה מראש‪ :‬בשיחה מקדימה ניידע אותם במה הולך לקת‬
                                                                                                                      ‫רות‪.‬‬

                                                                           ‫• תיאור המציאות בפשטות‪ ,‬לא נאריך במילים‪.‬‬
                                                              ‫• נתמקד בהשפעות השינוי על היומיום של הילד (אז מי‬

                                                                        ‫יאסוף אותי מהגן? מתי אני אראה את אבא? וכו)‬

                                                                                                                       ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17