Page 40 - medorledor47
P. 40

‫זהר נוי ‪www.readbooks.co.il‬‬                                 ‫ספרים מומלצי החודש‬

                                     ‫סבתא באה לגן‬                                              ‫מגדל של קוביות‬
                                                                                                          ‫בניתי‬
                        ‫"סבתא באה לגן‪ ,‬איזה בלגן" מאת ד"ר‬
                        ‫עיינה פרידמן הוא ספר ילדים מקסים‬                                             ‫מי לא מכיר ואוהב‬
                        ‫הנוגע באחד ההיבטים החשובים‬                                                   ‫את "מגדל של‬
                        ‫ביותר בחיי ילדים‪ ,‬הקשר עם הסבים‬                                              ‫קוביות ״בניתי"‪,‬‬
                        ‫והסבתות שלהם‪ .‬עיינה בוראת את‬                                                 ‫ספרה הקלאסי‬
                        ‫סבתא דבורה כדמות חביבה שאין‬         ‫של דבורה עומר‪ .‬הספר המקסים הזה‪ ,‬שכולנו גדלנו עליו‬
                        ‫ספק שכל הילדים יאהבו על שום‬         ‫והוא נמצא כמעט בכל בית בישראל‪ ,‬יוצא כעת בהוצאה‬
‫הדמיון הרב בינה לבין הילדים עצמם שנהנים מתהליך היצירה‬       ‫מחודשת בשלושה ספרי קרטון קטנים ונוחים לקריאה‪ ,‬מלווים‬
‫וכשהם שוקעים בה‪ ,‬עלולים לעתים לשכוח להקפיד על כללים‬         ‫באיוריה המקוריים והנפלאים של נורית יובל‪ .‬הספר הצהוב‬
‫אחרים כמו סדר וניקיון‪ .‬דמותה הסבתא מוצגת כניגוד מוחלט‬       ‫כולל בתוכו סיפורים‪ ,‬הספר הירוק כולל בתוכו סיפורי משחק‬
‫לדמויות שאר המבוגרים בספר‪ ,‬שיערה ובגדיה מעוצבים‬             ‫והספר הכחול מיועד לקטנטנים‪ .‬הספרים מיועדים לבני שנה‬
‫בדרך החורגת מזו המקובלת אצל רוב המבוגרים ומזכירים‬           ‫ומעלה‪ .‬בספרים (שתואמים לספר שיצא במהדורת הנייר)‬
‫במידה מסוימת את בחירותיהם של ילדים רבים כשמותירים‬           ‫ארבעים סיפורים קצרים מעולמו של הפעוט‪ ,‬מלווים באיורים‬
‫בידם אפשרות להתלבש כראות עיניהם‪ .‬הבחירה של הילדה‬            ‫צבעוניים וססגוניים‪ .‬מטרתם של הספרים להעניק לפעוט‬
‫אורית להציע‪ ,‬מבלי לשאול איש מן המבוגרים שבחייה‪ ,‬את‬          ‫הנאה מן הסיפורים והאיורים וכן לסייע בהעשרת אוצר המילים‬
‫ביקור סבתה בגן בעת שהילדים מתבקשים לשאול את הוריהם‬          ‫שלו ופיתוח מחשבתו‪ .‬להקנות לו מושגי יסוד‪ ,‬תוך שימוש‬
‫האם יוכלו להגיע לספר על עבודתם‪ ,‬מציגה בפשטות את‬             ‫במתכונים הבדוקים – הסיפור והציור כאמצעי העשרה טבעיים‬
‫הקשר הטבעי בין השתיים ואת הביטחון המוחלט שיש לה‬             ‫וקלי הפעלה‪ ,‬המאפשרים גם להורים הטרודים לתרום באופן‬
‫בעובדה שסבתה היא חלק בלתי נפרד מחייה‪ ,‬ממש כמו הוריה‪.‬‬        ‫יעיל ויזום להעשרת ילדים ופיתוחו האינטלקטואלי‪ .‬השימוש‬
‫היכרותה עם סבתה מאפשרת לה להציע לגננת גם את טיב‬             ‫בספרים יכול להיעשות בכמה שלבים‪ ,‬לפי רמת התפתחותו של‬
‫הפעילות שסבתה תעביר בגן‪ ,‬שכילדה אין לה ספק כי כמוה‬          ‫הילד‪ .‬שלב ראשון‪ ,‬לבן השנה‪ ,‬יצטמצם בהתבוננות בתמונות‪,‬‬
‫שאר הילדים בגן יאהבו‪( .‬איורים ססגוניים‪ :‬הילה דאבי‪ ,‬הוצאת‬    ‫שאחריה יבוא הסיפור בעל פה‪ .‬עם התפתחותו וגדילתו של‬
                                                            ‫הפעוט יש אפשרויות נוספות של תרגולים לפיתוח הילד‪,‬‬
                               ‫אוריון‪ ,‬עמודים לא ממוספרים)‬  ‫שעשועים‪ ,‬חיבור סיפורים נוספים על פי התמונות‪ ,‬מדרש‬
                                                            ‫תמונה ושאר פעילויות‪( .‬הוצאות דני ספרים ושרברק‪ .‬עמודים‬

                                                                                                         ‫לא ממוספרים)‬

                                                            ‫‪40‬‬
   35   36   37   38   39   40   41   42