Page 9 - medorledor26-1
P. 9
משתמשים בעזרים טקטיים? איזה גילאים אתה מלמד?
בדרך כלל הפעילות היא בידיים ריקות .יש עבודה עם כלי אני מלמד ילדים מגיל שלוש עד מבוגרים .האמת שאין הרבה
נשק ,הגנה כנגד סכין ומקל. מדריכים בגילאים אלו ,אבל אם אני יכול ,מצליח וגם נהנה,
יש אלמנט קובודו ,שימוש בכלי נשק מסורתיים ,ששימשו אין סיבה שאחרים לא ילמדו גילאים אלו.
לעבודה בחווה שהפכו לכלי נשק ,כמו:
כמה שנים אתה עוסק בזה ?
=boמקל הארוך =jo ,מקל הקצר ,נונצ'קו= שני מוטות עץ
המחוברים בחוט, אני מתאמן משנת ,86כלומר 28שנה שאני עוסק בתחום.
הייתה שנה אחת בה הפסקתי באופן חלקי בשל אימוני
=tonfaאלה עם ידית ניצבת = sai ,קילשון קצר עם שן
אמצעית = kama ,חרמש קצר. קפוארה.
מהי שרשרת הדרגות קיימות? למי זה מתאים?
סוקר רוברט קלארק ,ממציא השיטה ,הוא הדרגה הבכירה כשמסתכלים עליי רואים בחור בעל גוף ממוצע ובעיקרון
ביותר .אם הוא נפטר לפני שיש לו יורש ,השנקאי אחראים כל אחד יכול לעסוק בזה .האנשים החזקים ימצאו שם את
על הארגון .יש מעין "חדר מנהלים" שנקרא שנקאי ,המיועד היכולת להשתמש בתכונת החוזק להעיף יריב והחלשים את
היכולת לזוז ולהתחמק בלי שהיריב יתפוס אותם ובחלק
לדאני 7בכירים שמנהלים את הארגון.
לאחר מכן דרגות דאן 6 ,5ו 7-כשבכל אחת מהן יש 3דרגות מהתרגילים מדובר ב -שתי אצבעות.
הרעיון הוא לקלוט את תנועת היריב ולנצלה על מנת להוציאו
המיוצגות כפסים על החגורה. משיווי משקל ולהכניעו ,לרוב לאחר הורדתו לקרקע .בזכות
לאחר מכן דרגת הסנסאי = המורה ,שהוא בדרגה שחורה זו הטכניקה ניתן להתמודד עם כל יריב כיוון שלא נרגיש את
או אחרת .ואחרון חביב ,התלמיד החדש ביותר הקואי. הפערים.
חגורות:
מה כולל הג'ו-ג'יטסו?
עד גיל :16לבן ,צהוב ,כתום ,ירוק.
בוגרים :לבן ,כחול ,סגול ,חום ,שחור. "יש אלמנטים של הרמות והפלות ללא צורך להרים את
* בכל חגורה אפשר לתת עד 4פסים לפני מתן חגורה האויב .הרעיון הוא שגוף האדם בנוי משווי משקל עדין
שניתן לנצל כנגד האדם התוקף .למשל ,הראש נמצא על
מתקדמת ,עד לרמת חגורה שחורה. עמוד השדרה .ברגע שהמשקל שלו סוטה מהעמוד ,הגוף
אם אתם מתעניינים ,כנסו לאתר ותמצאו שם פרטים נוספים נופל אל הרצפה ולא צריך להיות אנשים חזקים כדי לקחת
וחשובים לגבי הדרגות. למישהו את הראש לאחור.
איך עולים דרגה? אנשים יכולים להיות חזקים מאוד אך אם המרפק שלהם
נעול ישר ויש עליו לחץ ,הם לא יצליחו להרים את הגוף כי
העליה דרך מבחנים=נקרא בשפתנו "עבודה" .פעם בחצי המרפק יישבר .אדם יכול להיראות איתן ומפחיד אך ברגע
שנה עד שנה יש מבחן דרגה ,במטרה לראות שהחניך עומד שנועלים לו את שורש כף היד ,או מפעילים לחץ באזור
החיבור של הלסת או האוזן ,הם הופכים מנוטרלים .לכן כל
באותם קריטריונים ,סילבוס בינלאומי ,הנפוץ בעולם. אדם שיודע איפה ואיך ללחוץ ,יכול להתמודד עם תוקף
מי שבוחן את החניכים בחגורות לבן עד חום הוא ראש
השיטה או צוות השנקאי של המדינה .בישראל החל משנת גדול וחזק".
2014יש חדר שנקאי ובעצם אנחנו ,המורים הבכירים,
בוחנים את החניכים לפי סילבוס קבוע מראש .כשמגיעים מה לובשים?
לדרגת חגורות שחורות ,מגיע בוחן בינלאומי מחו"ל במיוחד.
הוא אינו מכיר את החניכים ולא יודע מה הם למדו במהלך לובשים גי= GIשהוא מכנס ארוך ,חולצה בעלת שרוול
השנים וכמו בחגורות הקודמות ,הוא בודק שהעבודה שלהם ארוך ,פתוחה ונסגרת בחגורה ,בהתאם לדרגות.
זהה לזו של אנשים בשאר העולם ומעניק תוקף בינלאומי
זה בגד האימון המסורתי .מטרתו להוות דרך לתפוס את
לנבחן. היריב בלי להכאיב לו ,למשל למשוך יריב דרך הבגד ולא
דרך הגוף.
מה נועלים? ועל מה מתאמנים?
אנחנו יחפים .מתאמנים על טאטמי= tatamiשזה מזרן קש
או על רצפה.
זה מסוכן ,לא? בכל זאת נופלים ונחבטים.
האומנות אינה מסוכנת כיוון שלומדים איך ליפול בצורה
בטיחותית ,ללא פציעות.
קודם ה"תורי" ,האדם שמבצע את התרגיל על החבר ,שומר
עליו ומונע ממנו נפילה .וההוק ,זה שמבצעים עליו את
התרגיל ,דואג ליפול נכון ולא בצורה דרסטית ולהיתמך על
ידי התורי.
מגזין מדור לדור 9